چاپ کد خبر: 104746
30 بهمن 1401

افزایش باورنکردنی قیمت پیاز اشک مردم در استان فارس را درآورد !

خواص پوست پیاز

افزایش قیمت پیاز طی هفته‌های اخیر در بازار استان فارس صدای شهروندان و مصرف کنندگان این محصول مهم که تقریبا رکن اصلی خوراک و پخت و پز جامعه است را در آورده است.

 ایرنا نوشت: افزایش عجیب و غریب قیمت پیاز که نقش مهمی در سبد مصرف خانوار را دارد طی روزهای اخیر در بازار محصولات کشاورزی استان فارس موجبات نارضایتی و گلایه شهروندان را در پی داشته است.
بازدید میدانی از میوه فروشی های سطح شهر شیراز حکایت از قیمت ۲۵ تا ۴۰ هزار تومانی قیمت یک کیلوگرم پیاز سفید دارد.گرانی قیمت پیاز در سطح بازار در حالی رخ داده که به گفته فعالین این بخش کمبودی در حوزه تولید این محصول وجود ندارد .
براساس اظهارات مدیران میدان میوه و تره بار شیراز صادرات این محصول به یکی از کشورهای همسایه، باعث بروز این وضعیت و گرانی پیاز شده است.
پیاز براساس نرخ یک ماه گذشته حدود ۱۰۰ افزایش قیمت داشته و برهمین اساس نیز مسئولان مربوطه مدعی اند که طی روزهای اخیر جلوی صادرات این محصول کشاورزی نیز برای تعادل بخشی به قیمت ها در بازار گرفته شده است.

در این ارتباط تسنیم هم نوشت:

روند افزایشی قیمت صیفی‌جات پرمصرف به‌ویژه پیاز در شهرستان شیراز به‌دلیل نبود نظارت‌های مستمر و کاربردی سبب گلایه شهروندان شده است.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، پیاز طی چند ماه گذشته بین محصولات سبزی و صیفی رکورددار افزایش قیمت بوده است و همچنان این رکورد ادامه دارد.

روند صعودی قیمت پیاز این روز‌ها در استان فارس و شهر شیراز به‌قدری سرعت گرفته که اشک مصرف‌کنندگان را درآورده است و بسیاری از خانواده‌ها قادر نیستند مطابق با نیاز خود  این کالای پرمصرف را خریداری کنند.

هرچند مسئولان بخش کشاورزی همواره اعلام می‌کنند که هیچ کمبود محصول داخلی وجود ندارد، اما بر قیمت سرسام‌آور این محصولات نظارتی ندارند و این عدم نظارت‌ها موجب شده است در این فشار‌های اقتصادی علاوه بر نارضایتی مردم سفره خانوار‌ها کوچک‌تر از قبل شود.

فال حافظ امروز ۲ اسفند با تفسیر دقیق و زیبا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

هم وطن سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

مملکت بی …یعنی این …مسیولین بی عرضه و بی کفایت یعنی این …. و .. یعنی همین ،خدا رحمت کنه احمدی نژاد ،پیاز و سیب زمینی مفت مفت میداد مردم …این ها دیگه کل ایران هم بخورند کمشون هست ..دیگه به مردم چیزی نمی رسه .همه مردم رو دارن زجر کش میکنند

ناشناس سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

عامو پیاز سفید خریدم ۴۲ هزاتومان خدا وکیلی چه خبره مگه….آهای حسن روحانی من یکی …خوردم بهت فحش دادم…جوون مادرت برگرد….

ناشناس سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

سلام چه فایده از نوشتن نظریات مردم چون منتشر نمیکنید .همه چیز گرونه تو این کشور بی صحاب که بدست …. ها اداره میشه .اسمشو هم گذاشتن حکومت وکشور .. .بسا امام زمان شمشیرش بخوره به کمر اونایی که عمدا کوتاهی میکنند در حق ملت زجر دیده .وخدا هم جوابشونو میده .مکرو ومکرالله والله خیرالماکرین

سیاوش سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

سلام.کجای این کشور نظارت هست که دیگه بازار میوه باشه.همه چیز رها شده به امید خدا.شده قانون جنگل.هرج و مرجه

سیاوش سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵

سلام.کجای این کشور نظارت هست که دیگه بازار میوه باشه.همه چیز رها شده به امید خدا.شده قانون …هرج و مرجه

منوچهر سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

اینهاهمه بر میگرده به عرضگی مسئولان استان فارس. که نمی توانند نظارت دقیق برکالاهای مورد نیاز وقیمتها داشته‌ باشند.

ناشناس سه شنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

سلام . از لحاظ تولید درسته پیاز برج ۷زیاد بود ولی از وقتی که پاکستانی‌ها به منطقه اومدن بیش از حد صادر شد از اون طرف هم کشاورز دو سال روی پیاز ضرر داد نسبت به سال قبل سطح زیر کشت کم بود و از طرفی هر سال که پیاز جیرفت و بندر بازار رو پر می کرد سطح زیر کشت این دو منطقه هم به خاطر دوسال ضرر کم شده. وقتی آینده نگر نباشی همین میشه پیاز طلایی رو صادر کردن از اون طرف فکر کردن پیاز بندر و جیرفت جوابگو هس

مهدی دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

پیاز برای آدم های که مشکل معده دارن خوب نیست وای اگر خواستی بری… دهن آدم بو میده میگن پیاز خورده

مهدی دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷

پیازش خیلی تند ونیز بوده اشک مردم در آمد کاشکی پیاز سفید ابرقوی‌ بود

رها دوشنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

خدا ازشون نگذره یکی نیست جلوی این گروهی هارو بگیره کم مردم شکسته زیر بارگرونی

آخرین اخبار