چاپ کد خبر: 94335
19 شهریور 1401

افشاگری مهدی خزعلی در باره شغل پسر انیسه در کانادا

پایگاه اطلاع رسانی «چند ثانیه» نوشت: مهدی خزعلی گفت : نه تنها پسر کبری خانم؛ حتی خواهرزاده دیگرم، یعنی دختر ایشان نیز سال‌هاست که در آمریکا زندگی می‌کند … پسر انیسه خانم هم که در کانادا صاحب شرکتی است که در زمینه وی‌پی‌ان فعالیت می‌کند، می‌دانید که ثبت شرکت در کانادا هزینه‌ای بیش از صد میلیارد ریال دارد.

5742383

بعد از رسانه‌ای شدن این خبر که پسر انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در کانادا زندگی می‌کند، کاربری در توئیتر درباره اینکه احسان نوحی بزنجانی،‌ فرزند کبری خزعلی،‌ رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در آمریکا زندگی می‌کند، افشاگری کرد.

مهدی خزعلی درباره این خبر گفت:خبر صحت دارد، نه تنها پسر کبری خانم؛ حتی خواهرزاده دیگرم، یعنی دختر ایشان نیز سال‌هاست که در آمریکا زندگی می‌کند.

پسر انیسه خانم هم که در کانادا صاحب شرکتی است که در زمینه وی‌پی‌ان فعالیت می‌کند، می‌دانید که ثبت شرکت در کانادا هزینه‌ای بیش از صد میلیارد ریال دارد.

مساله من این نیست که چرا این عزیزان یا هر هم‌وطن دیگری به خارج از کشور مهاجرت و زندگی کند، که این حق هر کسی است اما این عزیزان با رانت رفته‌اند و این موفقیت‌ها را به دست آورده‌اند.

این درست نیست که والدین کسی در ایران موافق فیلترینگ باشد اما او در خارج از این در زمینه وی‌پی‌ان کار کند.

شما نمی‌توانید موافق حجاب، آن هم نه شال ومانتو که فقط چادر باشید اما فرزندان خود را بفرستید در جایی که حجاب آزاد است، زندگی کنند.”خبرآنلاین”


از دستور رئیسی تا واکنش به فرزند خزعلی

روزنامه آرمان ملی نوشت: رسانه‌های اصولگرا و تندروی این جریان درباره حضور فرزند خزعلی سکوت کرده‌اند و تعداد معدودی از آنها به انتشار توئیت‌های انسیه خزعلی بسنده‌ کردند اما در مواجهه با تحصیل پسر ابتکار در آمریکا چه کردند؟

n00174118 b
«فرزند به خارج رفت، پدر هم برود» ۱۶ شهریور بود که مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتر نوشت: اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود. گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد.» بسیاری به دنبال آن بودند که متوجه شوند اشاره رئیس‌جمهور به کدام عضو دولت است تا نگاه‌ها به سمت انسیه خزعلی متمرکز شد، خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم است و با توجه به مواضعی که دارد، کمتر فردی تصور می‌کرد فرزند او در خارج کشور است. این گمانه زمانی قطعی شد که یک روز بعد یعنی در ۱۷ شهریور انسیه خزعلی در حساب توییتر خود نوشت: «گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتا از ‎مهاجرت و زندگی آنها در خارج از کشور دفاع می‌کردند. اما امروز برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند.» وی در توییت دیگری تصریح کرد: «درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، افزود: «بی شک بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.»
مردمسالاری: ایرنا در ۱۶ شهریور نوشته بود: « سید ابراهیم رئیسی یکی از شعارهای انتخاباتی خود را راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران اعلام کرده بود. در راستای عمل به این وعده تاکنون چندین مورد برخورد با متخلفین صورت گرفته که در آخرین مورد، رئیس‌جمهور به تحصیل فرزند یک مقام دولتی در خارج از کشور واکنش نشان داده است.» بنابراین می‌توان چنین نتیجه گرفت که اگر مصداق اظهارات رئیسی، معاون امور زنان دولت است پس مادر هم باید به محل حضور فرزندش برود. توئیت خزعلی واکنش‌های زیادی داشت مانند عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به سخنان انسیه خزعلی درباره علت مهاجرت فرزندش نوشت: « چرا برخی انتظار دارند که ادعاهای آنان در مورد خود و خانواده‌هایشان را مردم باید باور کنند؟ در حالی که تجربه قبلی خلاف صداقت را نشان داده. به علاوه چرا خودشان ادعاهای فرزندانشان را می‌پذیرند؟ در حالی فرزندان می‌دانند والدینشان طاقت شنیدن حرف درست را ندارند.» یا حسین دهباشی که در توییتی خطاب به انسیه خزعلی درباره حضور فرزندش در خارج از کشور نوشت: «بچه‌هاتون برای دانش‌بنیان‌هاشون چرا آمریکا و کانادا می‌روند؟ چرا چین و روسیه نه؟ تازه درباره‌ چین حدیث هم داریم!» همچنین رحمت ا… بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت : « انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیسی: سفر فرزندم به کانادا دانش بنیان بوده است و او برخواهد گشت! رحمت اله بیگدلی: من اگر جای آقای رئیسی بودم خانم خزعلی را نه به‌خاطر اقامت پسرش در کانادا، بلکه به‌خاطر این نوع سوءاستفاده از نامگذاری سال توسط رهبری عزل می‌کردم!»

سه مسیر وجود دارد
روز گذشته انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور شایعه مربوط به استعفای خود از معاونت ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. با این حال اکنون با فرض درستی ادعای مورد اشاره رئیس‌جمهور به حضور فرزند خزعلی در کانادا باید منتظر ماند که رئیسی چه تصمیمی درباره خزعلی خواهد گرفت. آیا حکم به برکناری خزعلی می‌دهد یا خزعلی دستور بازگشت به فرزندش می‌دهد و یا در نهایت گذر زمان دستور رئیس‌جمهور و حضور فرزند خزعلی در کانادا را از اذهان حذف می‌کند! “مردمسالاری”

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سامان شنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

ملت فراموشکاری هستیم،اینم یادمون میرە همچون استخر فرح

آخرین اخبار