چاپ کد خبر: 27158
15 اردیبهشت 1399

افشای متهم اصلی گسترش کرونا در لارستان

یگانه با بیان اینکه در سطح شهر و روستا کنترل و پایش به خوبی انجام شده است، گفت: گزارش مثبت کرونا و آلودگی لارستان تنها به‌دلیل پرواز امارات و کویت است که موارد مثبت به شهرستان ورود و خانواده‌های خود را نیز آلوده می‌‌کنند.

به گزارش اول فارس ، «وحید یگانه» با بیان اینکه مناطق سفید، زرد و قرمز بر مبنای میزان بستری‌ها یا میزان فوت آن منطقه طبقه‌‌بندی می‌شود، گفت: مناطق سفید شهرستان‌هایی خواهند بود که در دو هفته، کمتر از ۱۴ مورد بستری یا به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت شهرستان، کمتر از یک بستری داشته باشند.

IMG11365051

معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: مناطق قرمز به مکان‌هایی گفته می‌شود که از نظر میزان ابتلا، تعداد بیشتری را دارا هستند که فعلاً ۷۲ شهرستان قرمز شناخته شدند و از ۴۴۸ شهرستان موجود، که میزان بیماری نه در آن کم و نه زیاد است، مناطق زرد گفته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مناطق طبقه‌بندی شده به صورت دینامیک است، نه ایستا، تصریح کرد: ممکن است منطقه سفید با بی‌احتیاطی تبدیل به منطقه قرمز یا زرد شود. همچنین با رعایت مسائل بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب، مناطق قرمز و زرد هم می‌تواند تبدیل به منطقه سفید شوند.

یگانه به دلایل زرد شدن لارستان اشاره و بیان کرد: چون در لارستان موارد بستری داشته‌ایم و در ۱۴ روز، مبتلایان کمتر از ۱۴ مورد نبوده‌اند، منطقه زرد شناخته شدیم که در دو هفته آینده بازنگری خواهد شد که ممکن است به منطقه سفید تبدیل شویم.

وی درباره افزایش آمار روزانه کرونا در لارستان نیز خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سطح شهر و روستا کنترل و پایش به خوبی انجام شده ولی متأسفانه گزارش مثبت و آلودگی شهرستان فقط به‌دلیل ورود پرواز امارات و کویت است که در هر پرواز، موارد مثبت به لارستان ورود و پس از چند روز خانواده‌های خود را نیز آلوده می‌‌کنند.

معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: ما تا کنون به محرمانگی اسامی پایبند بودیم‌ و اگر مسافران ورودی، قرنطینه صددرصد را رعایت نکنند و موارد مثبت افزایش یابد، شاید ناچار شویم موارد مثبت را علاوه بر مجموعه کارشناسان بهداشت، به مسئولان شهر و روستا هم اعلام کنیم که نظارت دقیق‌تر و اهرم‌های بازدارنده‌ای را به‌وجود آوریم تا کمتر شاهد موارد انتقال و مثبت بیماری در سطح شهر و روستا باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به فوت اخیر یک تبعه خارجی بر اثر کرونا در اوز، آیا وضعیت سفید این شهر به زرد تغییر می‌کند یا خیر، گفت: این فوتی تبعه خارجی و افغان بوده و جزو جمعیت اوز محسوب نمی‌شود. در ضمن بیماران بستری در لیست اوز خیلی کم است و بیشتر بیماران کرونایی در لار بستری می‌شوند.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار