چاپ کد خبر: 16568
11 آبان 1398

امامت جمعه جدید کازرون و ۱۲ گزینه پیشنهادی

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: تا کنون ۱۲ گزینه پیشنهادی از سوی مردم و تشکل‌های مردمی کازرون برای امامت جمعه این شهر معرفی شده‌اند اما هنوز فرد خاصی از بین آنان انتخاب نشده است.

به گزارش اول فارس،حجت الاسلام حسین ملک مکان افزود: روند گزینش و انتخاب ائمه جمعه توسط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صورت می‌گیرد که انتخاب یک فرد به عنوان امام جمعه روند خاصی دارد.

امامت جمعه کازرون
وی ادامه داد: در حال حاضر روند گزینش ۱۲ گزینه پیشنهادی برای امامت جمعه کازرون در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در حال انجام است و از گزینه‌های پیشنهادی امتحان و مصاحبه صورت می‌گیرد تا به جمع‌بندی و گزینه نهایی دست یابند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: دلیل زمان بر شدن انتصاب امام جمعه کازرون نیز همین موضوع است که باید منتظر جمع‌بندی و ابلاغ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بود.
بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان کازرون در نامه‌ای به رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ضرورت بیش از پیش وحدت و یکدلی در این شهرستان و نقش امام جمعه و نمازهای جمعه در این خصوص و خلاء به وجود آمده ناشی از بیش از پنج ماه عدم معرفی امام جمعه کازرون از سوی آن شورا، اعلام کرد: پیامدهای ناشی از عدم معرفی امام جمعه کازرون در درجه اول متوجه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور است.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون، حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد ۹۸) در حالی که به اتفاق همسر خود از آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد سوء قصد قرار گرفت و چشم از جهان فروبست.
قاتل امام جمعه فقید کازرون ظهر هشتم خردادماه دستگیر و حکم قصاص او طبق رأی صادره در شعبه  اول دادگاه کیفری یک استان فارس هشتم شهریورماه ۱۳۹۸ در شهرستان کازرون و در ملاء عام اجرا شد.
شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.حجت الاسلام محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.”منبع:ایرنا”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار