چاپ کد خبر: 110568
11 اردیبهشت 1402

انتصابات فامیلی در فارس|صدور حکم پسر سه بعد از انتصاب پدر

نمی دانیم آیا استاندار فارس، نسبت به چنین انتصاب هایی حساسیت دارد و از آن ها خبر دارد یا خیر؟! اما هر چه هست انتظار می رود نهادهای نظارتی مستقر در استان و استانداری فارس به موضوع ورود نموده و اگر تخلفی صورت گرفت هر چه سریع تر برخورد شود.

انتصاب فامیلی

روزنامه روزنما در گزارشی با عنوان ” پسر از پدر حکم گرفت/ ضرورت جلوگیری از انتصاب های فامیلی در ادارات فارس” نوشت: آیا جریان انتصاب های خانوادگی و فامیلی، در استان فارس دوباره شروع شده است؟! آیا این رویه را استاندار کنونی این استان قبول دارد و یا برای آن چاره اندیشی نموده و در همین ابتدای کار با برخورد قانونی، جلوی چنین حواشی را خواهد گرفت؟

موضوع انتصاب و صدور ابلاغ های خانوادگی و فامیلی، مساله ای است که همیشه مردم، رسانه ها و افکار عمومی بر روی آن حساسیت ویژه ای داشته و برخی از این‌گونه انتصاب‌ها هنوز پس از مدت ها در ذهن مردم ماندگار شده است.

تاکید دولت بر مبارزه با رانت، فساد و امضاهای طلایی

این موضوع با توجه به تاکید دولت دولت سیزدهم بر مبارزه با رانت، فساد و امضاهای طلایی، بیشتر از گذشته در معرض قضاوت مردم قرار گرفته و همه انتظار دارند در این زمینه اقدام های عملی صورت گیرد و دیگر شاهد صدور چنین ابلاغ ها و انتصاب هایی در شرایط کنونی و مشکلاتی که کارمندان دولت با آن روبرو هستند، نباشیم.

انتصاب فامیلی در یکی از ادارات کل استان فارس

اما اصل ماجرا چیست؟ بر اساس حکم انتصابی که در شبکه های مجازی منتشر شده است، سرپرست یکی از ادارات کل زیرمجموعه «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» برای فرزند خود حکمی صادر و وی را از متصدی خدمات اداری(مامور ابلاغ) در یکی از شعبه های زیر مجموعه با عنوان کارشناس به اداره کل مربوطه انتقال می دهد و جالب اینکه بعد از صدور ابلاغِ فرزند! برای مدیرکل فنی و مهندس سازمان مذکور در تهران جهت استحضار رونوشت صادر کرده و این نشان می دهد با توجه به ابلاغ کارشناس مربوطه، نامبرده می تواند به عنوان مسئول واحد در آن اداره کل مشغول به کار شود.

این در حالی است که از زمان ابلاغ سرپرست نامبرده [پدر]کمتر از سه ماه می گذرد و حداقل می توانست، صبوری پیشه کرده و تا زمان ابلاغ رسمی و تبدیل حکم، چنین اقدام عجیب و فامیلی انجام ندهد تا اعتراض و ناراحتی مجموعه تحت مدیریت خود را هم به همراه نداشته باشد.

این انتصاب ها، تحت هر عنوان و شرایطی حتی اگر بر اساس رویه قانونی هم انجام شده باشد، نگران کننده است و این سوال را ایجاد می کند که چرا پدر باید برای فرزند خود، حکم صادر کند و وی را از زیرمجموعه سازمان تحت مدیریت خود به ستاد [اداره کل] انتقال دهد؟!

تشخیص پدرانه

چه ضرورت و نیازی بود که حتما فرزند باید در کنار پدر، آن هم در دوران سرپرستی در اداره کل ارائه خدمت نماید و در همان شغل قبلی خود یعنی متصدی خدمات اداری(مامور ابلاغ) باقی نماند؟ این ویژگی مثبت و خاص چه چیزی بوده که فقط پدر تشخیص داده و سایر مدیران این اداره کل تاکنون نمی دانستند؟!

جالب اینکه بدانید، انتقال به حوزه‌های ستادی و مدیریتی، کار راحتی نبوده و بسیاری از کارمندان آرزو دارند پس از سال ها زحمت، در چنین حوزه هایی به خدمت ادامه دهند و چه بسا، پس از سال ها تلاش هم، این فرصت برای آنها مهیا نشود.

آنها وقتی چنین ابلاغ و انتصاب هایی را می بینند چه واکنشی به رفتار مدیرکل مربوطه و چه توقعی از مجموعه اجرایی استان خواهند داشت؟ در این مورد خاص، درباره مدرک تحصیلی نامبرده نیز سوال هایی وجود دارد که باید موضوع به صورت دقیق بررسی شود.

انتظار مردم از دستگاه های نظارتی استان

نمی دانیم آیا استاندار فارس، نسبت به چنین انتصاب هایی حساسیت دارد و از آن ها خبر دارد یا خیر؟! اما هر چه هست انتظار می رود نهادهای نظارتی مستقر در استان و استانداری فارس به موضوع ورود نموده و اگر تخلفی صورت گرفت هر چه سریع تر برخورد شود.

با این توصیف، نباید اجازه داد چنین رفتارهایی در شرایط کنونی، زمینه بی اعتمادی کارمندان زحمت کش را ایجاد کند که به خاطر شرایط حساس شغلی خود، روزانه پاسخگوی مراجعه کنندگان بسیاری هستند و چنین انتصاب و جابجایی هایی می تواند بی اعتمادی و نگرانی را برای آنها ایجاد کند.

اعتراف مسئولین فارس به تولید محصولات کشاورزی کاملا آلوده با فاضلاب در شیراز

کشف قوچ‌های وحشی زنده در باغ شخصی مرد شکارچی در جنوب فارس

در کانال های خبر فوری اول فارس عضو شوید 

اشاره 1

کانال  واتساپ

 کانال   تلگرام

 کانال  در  ایتا 

 کانال  سروش

کانال  روبیکا

 کانال  بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

باهر سه شنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

درود بر ایل و تبار سالاران نترس که با توجه به پشتوانه قوی که دارند براحتی امور خود را پیش می برند.

ناشناس دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

خود…. با پارتی پسرش را از دانشگاه ازاد ارومیه و دامپزشکی به دانشگاه دولتی پزشکی شیراز تبدیل کرد

قشقایی دوشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

این سازمان احیانا تامین اجتماعی نیست ؟؟؟؟

آخرین اخبار