چاپ کد خبر: 113725
15 خرداد 1402

انتقاد شدید نماینده شیراز و زرقان از ضعف وزارتخانه میراث فرهنگی وگردشگری

پاک فطرت با انتقاد از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کرد:گردشگری فارس عقب گرد میرود!ازظرفیت جام جهانی قطر استفاده کافی نکردیم.!

به گزارش اول فارس ، دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان در مجلس درگفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت؛ضعف دروزارتخانه میراث فرهنگی وگردشگری اجازه رشد این صنعت مهم در کشور را نمیدهد و وزیر میراث فرهنگی به دلیل اینکه از بدنه مجموعه گردشگری نبوده اهمیت این موضوع رادرک نکرده است.نماینده شیراز و زرقان درمجلس میگوید:ضعف موجود در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری اجازه رشد صنعت گردشگر ی را در کشور و به تبع آن در استان فارس نمیدهد.شهردار اسبق کلانشهر شیراز و نماینده فعلی این شهرستان با بیان اینکه ضعف در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگر ی اجازه رشد به این صنعت بسیارمهم درکشور و استان فارس رانمیدهد،می افزاید:متاسفانه مجموعه میراث فرهنگی فارس هم هنوز به این باور نرسیده اند که باید اشتغال در استان بر محور گردشگری گذاشته شود و این امرهنوز ملکه ذهن مسئولان میراث فرهنگی قرار نگرفته است.

پاک فطرت علیرضا

نماینده مردم شیراز و زرقان ادامه داد :با توجه به اینکه گردشگری میتواند در کنارسایر جاذبه های فرهنگی، تاریخی و زیارتی نقش آفرینی کند اما به نظر میرسد بخشهای دولتی و خصوصی فارس در موضوع گردشگری موفق عمل نکرده است.وی با اشاره به اینکه شهرهایی مانند تبریز و مشهد در آینده ای نه چندان دور به حوزه گردشگری درمانی میرسند و حتی ممکن است گوی سبقت را از استان فارس بگیرند،ادامه میدهد:در شرایط کنونی نیاز است تا در بخش خصوصی گردشگری فارس اتفاق تازه ای رخ دهد و چهره های جوان و تحصیلکرده بر مسند صنفهای تخصصی گردشگری استان قرار گیرند.

پاک فطرت گفت :در حال حاضر نیازاست تاتمام مجموعه هاحمایتشان را از رونق گردشگری دراستان فارس دریغ نکنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه با ورود یک هواپیما و پنجاه گردشگر به استان فارس مشکل گردشگری حل نمیشود، میگوید:قطعا ظرفیت گردشگری در استان فارس و شیراز بسیار بیش از وضعیت فعلی است.

وی با اشاره به اینکه همیشه آرزو داشتم حدود ده درصد از جمعیت شیراز را گردشگران تشکیل می دادند، می افزاید: این مهم باعث می شود تا هتل ها،مهمانپذیرا و مسافرخانه ها هم رونقشان بیشتر شود.پاک فطرت‌ بر لزوم ایجاد طرح نو و روی کارآمدن نیروهای توانمند در موضوع گردشگری تاکید میکند و ادامه میدهد:در حال حاضر همه باید برای رونق صنعت گردشگری کمک کنند.

*پروژه لونا پارک شیراز میتواند گردشگری جنوب کشور را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه آب و هوای مناسب، امنیت،امکانات از ظرفیتهای مناسب گردشگری شیراز استفزود : وجود بیمارستان ها و پزشکان حرفه ای از مزایای مناسب گردشگری درمانی شیراز است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه رونق گردشگر ی در فارس و شیراز نیازمند همت، شجاعت،اراده قوی مسئولان است، بیان کرد :به نظر میرسد در حال حاضر بخش خصوصی ضعیف عمل می کند و نیاز است تا شهرداری شیراز سرمایه گذاری بیشتری در حوزه گردشگری انجام دهد و اماکن جدید تری به این حوزه اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه متولیان گردشگری باید تمام تلاششان را برای افزایش یک الی دو روز اقامت بیشتر گردشگران در شیراز انجام دهندگفت:باید زمینه حضور و افزایش مدت اقامت برای گردشگران داخلی در فارس فراهم شودو برای رونق گردشگری در موضوع درمانی باید سرمایه گذاران زیادی از داخل و خارج از کشور بیایند. عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه پروژه لونا پارک میتواند گردشگر ی جنوب کشور را پوشش دهد،بر نقش مهم ورزشگاه ها و مجموعه ورزشی در جذب توریسم و رونق گردشگری تاکید میکند و می افزاید: به رغم اینکه ورزشگاه پارس شیراز حدود دو سال پیش افتتاح شد اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه ورزشگاه های ۶ الی ۷ هزار نفری در شهرهای کوچک تر از شیراز راه اندازی شده است افزود: برگزاری فستیوالها و مسابقات متفاوت نقش پر رنگی در جذب گردشگر و توریست دارد.نماینده شیراز و زرقان با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر می گوید:متاسفانه استان فارس به اندازه کافی نتوانست از ظرفیت بزرگ جام جهانی قطر استفاده کند.
پاک فطرت با بیان اینکه بخش خصوصی باید فعل خواستن را در جهت رونق گردشگری استان صرف کند،می افزاید:شوربختانه رونق کم اقامتهای بوم گردی هم باعث دلسردی سرمایه گذاران و فعالان حوزه گردشگر ی شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲:۲۵

جانم جناب نماینده نام آشنا ، اظهار نظر خوب اما دیر هنگام ، ایکاش در عمل هم وارد میشدید

ناشناس چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

خودتون شهردار که بودین چیکار کردین؟؟؟؟

عبدالله چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

ای کاش این باور ها را بدو شروع دوره نمایندگی به اجرا میگذاشتید میراث فرهنگی یعنی سنگ نبشته برمشور که محل زباله دانی شده و ووووو که همگی از بین رفته و مشتی دلال و کارچاق کن در میراث که فقط تلکه مجوز و پروژه باز سازی می‌کنند

حسینی سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

مشکلات استان و شهر شیراز در همه زمینه ها بویژه گردشگری ناشی از حرف پوچ امثال شما نمایندگان مجلس هست …
شماها ک اجازه نمیدین افراد شایسته بر مسند امور قرار گیرند …
حرف زدن آنهم حرف زیادی زدن دیگه دوره اش تمام شده آقای پاک فطرت !!!!!

باهر سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

تا شایسته سالاری واقعی حاکم نشود هیچ‌چیز و هیچوقت درست نخواهد شد.باید راه رشد امیر کبیرها فراهم شود و امیر صغیرهای دنبال مال و مقام و شهرت و غارت و سفارشی و نورچشمی و ایل و تباردار برکنار گردند تا اوضاع مملکت در هر مورد سامان باید.
نیروی اجرایی نخبه و زبده و کاردان و آینده نگر و دلسوز و لایق و باتجربه مفید و موثر ضروری هست.
به کارهای گران مرد کاردیده فرست.
مردان رزمی و میدانی نه بزمی و تجملاتی و تشریفاتی و اهل ریخت و پاش و حیف و میل کننده.

علیرضا شمس نژاد سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

نماینده مجلس جناب آقای پاک فطرت سلام علیکم لطفا یه فکری بحال رودخانه بوگند شیراز بکنید که مایه آبروریزی شیرازه

سعید سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کارشون برعکس این سه روزاین همه مسافرامدشیرازهمه جاروبسته بودین برین ازترکیه یادبگیرین توجذب گردشگر

جمشیدرضایی لری سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

سلام ❤️ :گردشگری استان فارس ازآب هوا حرف اول می‌زند هم ازطبیعت

K سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۵

عجب نطق زیبایی!!احسنت.بسیار عالی که نگفتی با این حرف هایت سیل مهاجرت رو از شهرها به بیش گسترش می‌دهی جناب نماینده!!!شیراز در چند سال آینده و چه بسا اکنون مشکل جدی آب داره.وای و وای از بی تدبیری در سخنان و حرف ها و بدنبال پیرو و دنبال رو بودن ….

سحر سه شنبه , ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۶

فقط بلدی انتقاد کنی زمانی که شهردار بودی برای گردشگری چه کردی؟ پارک آبی رو چه کردی ورزشگاه جدید رو چه کردی که بعد از بیست سال ساخته نشده و خیلی موارد

آخرین اخبار