چاپ کد خبر: 17988
7 آذر 1398

انتقاد نماینده شیراز از عملکرد مسئولان در اغتشاشات اخیر

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در اغتشاش اخیر شیراز، اگر تمهیدات چه در «اجرا» و چه در «نظارت بر اجرا» انجام می‌شد، شاید این اتفاقات رخ نمی‌داد.

انتقاد نماینده شیراز از عملکرد شورای تأمین فارس در اغتشاشات اخیر

علی اکبری در آسیب‌شناسی وقایع اخیر شهرستان شیراز اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر، موج‌سواری دست کسانی افتاد که اعتراض مسالمت‌آمیز مردم را مصادره کردند.وی افزود: متأسفانه شورای تأمین و مجموعه نیروهای امنیتی و انتظاماتی استان نیز غافلگیر شدند، وگرنه نباید این مسائل پیش می‌آمد.

اکبری تصریح کرد: بنده همان روز نخست اغتشاشات سعی کردم با استاندار تماس بگیرم که موفق نشدم و به‌نظرم در این غائله عملکرد بهتری می‌شد ارائه کرد.

نماینده شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: اگر تمهیداتی چه در اجرا و چه در نظارت بر اجرا انجام می‌شد، شاید این اتفاقات به این وسعت رخ نمی‌داد.

اکبری تصریح کرد: درهرصورت اتفاق بد و رویداد زشتی بود که بنده رسماً در مورد آن و عدم آمادگی‌های لازم، به دولت تذکر دادم.

این نماینده مجلس با توجه به جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور و در پاسخ به اینکه «آیا استیضاح رحمانی فضلی را امضا کرده است یا نه» گفت: بنده استیضاح وزیر کشور را امضا نکردم و خبر هم ندارم چه کسانی آن را امضا کرده‌اند.

وی همچنین گفت: چند وزیر جهت استیضاح مدنظر نمایندگان بودند؛ حجتی وزیر کشاورزی که خودش پیش از استیضاح استعفا داد و در مورد وزرای دیگر همچون زنگنه وزیر نفت، رحمانی فضلی وزیر کشور و حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش نیز مراحل جمع‌آوری امضا انجام شده است.

اکبری درعین‌حال در مورد دلایل این استیضاح‌ها نیز گفت: به‌هرحال اواخر هر دوره، چنین تنش‌هایی وجود دارد.وی در قالب طنز نیز بیان کرد: مثل‌اینکه عده‌ای از همکاران در مجلس در پی این هستند که دولت را ساقط کرده و برخی را از نان خوردن بیندازند!

نماینده شیراز در مجلس در مورد تصمیم نهایی اجرای افزایش قیمت بنزین توسط دولت نیز گفت: دولت در این ماجرا از اختیارات خود استفاده نکرد، مجلس نیز محافظه‌کاری کرد، لذا تصمیم به خارج از این دو قوه رفت و شد آنچه نباید شود.

“منبع: خبرگزاری فارس”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار