چاپ کد خبر: 140102
24 فروردین 1403

اگر گوشی تان شارژ نمی شود این راه حل ها را امتحان کنید!

آیا گوشی اندرویدی شما از شارژ کردن خودداری می کند؟ وحشت نکنید.  این مشکل راه حل ها خود را دارد! این یک مشکل بسیار رایج در تلفن های اندرویدی است و معمولاً یک راه حل بسیار رایج نیز وجود دارد.

با ما در اول فارس همراه باشید تا ریشه این مشکل را پیدا کنید و گوشی خود را دوباره شارژ کنید.

an android with a dead battery charging

چرا گوشی اندرویدی شما شارژ نمی شود؟

مانند بسیاری از چیزهای فنی، مشکلات شارژ می تواند مربوط به سخت افزار یا نرم افزار باشد. با این حال، در گوشی های اندرویدی معمولاً ناشی از شارژرها یا پریزهای برق معیوب است. ممکن است قسمت هایی از شارژر آسیب دیده باشد و از شارژ شدن گوشی جلوگیری کند. مشکلات سخت افزاری در بخش هایی مانند پورت شارژ نیز می تواند دلیل مشکل شارژ باشد. اگرچه نادر است، اما ممکن است این مشکل مربوط به نرم افزار باشد. ممکن است گوشی دچار مشکل سیستمی شده باشد یا تعداد زیادی برنامه شارژ داشته باشد.

چگونه گوشی اندرویدی خود را شارژ کنیم

اکنون که می دانید چرا گوشی اندرویدی شما شارژ نمی شود، این راه حل ها را امتحان کنید تا گوشی اندرویدی شما دوباره شارژ شود. شروع کنیم!

گوشی خود را راه اندازی مجدد کنید

اولین کاری که باید هنگام مواجه شدن با هر مشکل یا باگ اندروید انجام دهید، راه اندازی مجدد گوشی است. راه‌اندازی مجدد حافظه را پاک می‌کند و برنامه‌های پس‌زمینه را می‌بندد و به تلفن شما شروعی تازه می‌دهد.

7 restart android phone

برای راه اندازی مجدد گوشی، دکمه پاور را در کنار گوشی خود فشار دهید تا منوی پاور اندروید را ببینید. روی دکمه “Restart” ضربه بزنید.

صبر کنید تا دستگاه شما خاموش شود و سپس روشن شود. گوشی را به برق وصل کنید و باید شروع به شارژ شدن کند. اگر هنگام فشار دادن دکمه روشن/خاموش، دستگاه شما منوی پاور را نشان نمی‌دهد، باید یک روش جایگزین را بررسی کنید.

آداپتور برق و کابل خود را بررسی کنید

به آداپتور و کابل خود نگاهی بیندازید. آیا آداپتور آسیب دیده، سوخته یا شکسته است؟ آیا کابل شما فرسوده شده یا در لبه های آن بریده شده است؟ این آسیب ها ممکن است باعث شود که آنها شارژ تلفن شما را به درستی متوقف کنند. سعی کنید گوشی خود را با شارژر دیگری شارژ کنید. اگر شروع به شارژ شدن کرد، آداپتور یا کابل شما مشکل دارد. قطعات مختلف را تست کنید تا ببینید کدام بد است و سپس آنها را تعویض کنید.

پریز برق را بررسی کنید

اگر باز هم با شارژر دیگری پاسخی دریافت نکردید، پریز برق دیگری را امتحان کنید. ممکن است در پریز تلفن شما مشکلی وجود داشته باشد. اگر به پاوربانک یا پورت USB رایانه متصل هستید و تلفنتان شارژ نمی‌شود، به پریز برق بروید. گاهی اوقات، پاوربانک ها و پورت های USB کامپیوتر، گوشی ها را به کندی شارژ می کنند، که ممکن است به عنوان شارژ نشدن ظاهر شود.

قاب گوشی خود را بردارید

قاب های ضخیم گوشی ممکن است مانع از اتصال کامل شارژر به درگاه شارژ شود. شما می توانید به سادگی با شارژ کردن گوشی با قاب خاموش بررسی کنید. اگر گوشی شارژ می شود، پس می دانید که مشکل از کیس است. یک کیس همچنین می تواند مشکلاتی را در مورد شارژ بی سیم ایجاد کند. اگر قاب خیلی ضخیم باشد، می‌تواند سرعت شارژ را کاهش دهد و برخی مواد می‌توانند به‌کلی مانع شارژ شوند.

charging port speaker and sim card tray on the bottom of the nothing phone 2jpg 53041300461 o 2

پورت شارژ خود را بررسی کنید

پورت شارژ خود را برای آسیب، اشیاء گیر کرده و گرد و غبار بررسی کنید. در صورت وجود گرد و غبار، یک قوطی هوای فشرده را به درگاه دمید تا آن را خارج کنید. اگر اشیاء گیر کرده وجود دارد، در صورت امکان از یک خلال دندان برای جدا کردن آنها استفاده کنید.

اگر پورت شارژ آسیب دیده است یا نمی توانید جسم را خارج کنید، گوشی خود را به تعمیرگاه ببرید. آنها می توانند آن را تعمیر کنند.

گوشی خود را در حالت Safe Mode قرار دهید

قرار دادن تلفن خود در حالت ایمن، تلفن اندروید را بدون اجرای برنامه های شخص ثالث راه اندازی می کند. انجام این کار به شما کمک می کند عیب یابی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل شارژ از برنامه شخص ثالثی است که نصب کرده اید یا خیر.

برای بوت کردن گوشی در حالت ایمن، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا تنظیمات سریع ظاهر شوند. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا گزینه Safe Mode را دریافت کنید. راهنمای ما را بررسی کنید تا مراحل عمیق‌تری در مورد نحوه قرار دادن تلفن خود در حالت ایمن دریافت کنید.

وقتی تلفن شما در حالت ایمن است، همه برنامه های شخص ثالث خاکستری و غیرقابل دسترسی خواهند بود. حالا گوشی خود را وصل کنید و بررسی کنید که آیا شارژ می شود یا خیر. اگر اینطور باشد، برنامه های نصب شده  مسئول این باگ هستند. حالت امن را ترک کنید و همه برنامه‌های تازه نصب شده را حذف نصب کنید.

برای حذف یک برنامه، کافی است برنامه را در صفحه اصلی نگه دارید و سپس بر روی “حذف نصب” کلیک کنید. همچنین می توانید با استفاده از فروشگاه Google Play چندین برنامه را به طور همزمان حذف نصب کنید.

تأیید کنید که مشکل از صفحه نمایش نیست

شارژ کردن گوشی در زمانی که باتری آن تمام شده است باعث می شود صفحه نمایش با نماد باتری روشن شود. اگر هنگام وصل کردن صفحه نمایش شما روشن نمی شود، قبل از عیب یابی باتری یا پورت شارژ، باید تأیید کنید که مشکل از صفحه نمایش آسیب دیده نیست.

صفحه نمایش خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ترک خورده یا پر از جوهر نیست. اگر خوب است، سعی کنید با تلفن خود تماس بگیرید. می توانید این کار را از تلفن دیگری یا با Find My Device انجام دهید. اگر تلفن شما زنگ می زند، گوشی شما مرده نیست. شارژ میشه ولی صفحه نمایشش خرابه شما باید گوشی خود را به تعمیرگاه ببرید تا صفحه نمایش شما تعمیر شود.

اجازه دهید گوشی شما در صورت خیس شدن خشک شود

برخی از تلفن ها می توانند تشخیص دهند که آیا دستگاه خیس است یا رطوبت در آن محبوس شده است. برای جلوگیری از مشکلات، گاهی اوقات گوشی تا زمانی که خشک شود، شارژ را متوقف می کند. گوشی خود را بیرون بگذارید تا مدتی بماند و خشک شود. وقتی کاملاً خشک شد، می توانید شروع به شارژ کنید. اما لطفا، گوشی خود را در یک کاسه برنج قرار ندهید.

گوشی خود را خاموش کنید و بگذارید تا شارژ شود

اگر همه چیز خراب شد، گوشی خود را خاموش کنید و بگذارید تا شارژ شود. گاهی اوقات، ممکن است شارژ آهسته باشد و یک قابلمه تماشا هرگز نمی جوشد.

خاموش کردن آن تضمین می کند که گوشی بدون هیچ گونه فرآیند یا برنامه ای شارژ می شود. پس از یک ساعت گوشی خود را بررسی کنید، اگر همه چیز همانطور که باید کار می کند، باید متوجه تغییر درصد باتری خود شوید.

تلفن را به مرکز تعمیر ببرید

اگر گوشی شما همچنان شارژ نمی شود، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است. گوشی اندروید خود را به تعمیرگاه مجاز ببرید تا آن را بررسی و تعمیر کنید. با این حال مراقب باشید که تعمیر گارانتی گوشی شما را باطل نکند. باتری ها یکی از فرارترین قطعات گوشی هستند. در حالی که اکثر قطعات با گذشت زمان زیاد پیر نمی‌شوند، باتری‌ها و پورت‌های شارژ سوء استفاده زیادی می‌کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار