چاپ کد خبر: 80431
19 فروردین 1401

این گیاه برایتان سلامتی ، شانس و ثروت می آورد

برخی گیاهان دارای ریشه‌های تاریخی و باستانی هستند که می‌توانند ثروت و شانس را برای شما به همراه بیاورند. قدیمی ها می‌گویند بابونه، دکتر گیاهان است؛ تمثیلی زیبا از توانمندی‌هایی که به واسطه این گیاه می‌تواند به انسان‌ها یا حتی حیوانات منتقل شود. گیاهی که به خاطر ویژگی‌هایش از زمان‌های دور، مورد احترام بوده است.

بابونه نامی عمومی است که برای انواع مختلفی از گیاهان هم‌خانواده با مینای چمنی “از تیرهٔ کاسنیان” به کار می‌رود. در طب سنتی از دو گونه از این گیاهان، شامل بابونه آلمانی و بابونه رومی برای ساخت خیسانده و دمنوش استفاده فراوان می‌شود، هر چند هیچ گونه شواهدی علمی بر تأثیر بابونه در سلامتی یا بیماری وجود ندارد.

بابونه 1

 برخی از گیاهان دارای ریشه‌های تاریخی و باستانی هستند که به باور قدما می‌توانند ثروت و شانس را برای شما به همراه بیاورند.

افراد قدیمی می‌گویند بابونه، دکتر گیاهان است تمثیلی زیبا از توانمندی‌هایی که به واسطه این گیاه می‌تواند به انسان‌ها یا حتی حیوانات منتقل شود.

گیاهی که به خاطر ویژگی‌های بی مانندش از زمان‌های بسیار دور، مورد احترام باستانیان بوده است. از نظر آنگلو ساکسون‌ها بابونه یکی از ۹ گیاه مقدسی بود که خدایی به نام ودن (Woden) به مردم داده بود که باید برای پیشگیری از بیماری‌ها و تقویت سلامتی و زیبایی از آن استفاده می‌کردند.

بابونه 2

بابونه

بابونه برای رومیان و مصریان باستان بسیار مقدس بود. به طوری که مصریان در مراسم آئینی آن را در کنار خدای خورشید برای پرستش قرار می‌دادند و به عنوان دارویی مفید برای رفع تب از آن استفاده می‌کردند.

رومیان نیز با بخور گل بابونه به آئین‌های مقدس خود حس و حال معنوی می‌بخشیدند و سپس عصاره آن را به عنوان یک نوشیدنی شفابخش می‌نوشیدند.

یونانیان باستان هم نام این گیاه را به دلیل بوی خاص آن که شبیه بوی سیب است، ” Chamomile ” یا «سیبی روئیده از زمین» نامیدند.

بابونه 3

دمنوش

معمولا برخی گیاهان را به عنوان دافع انرژی منفی میشناسند، اما در مورد بابونه کمی فرق دارد، یعنی تصور می‌شد که گل بابونه انرژی منفی را به انرژی مثبت تبدیل می‌کند. البته این عقیده امروزه هم رایج است.

یکی دیگر از تصورات بسیار جالب مردم در زمان‌های دور این بود که دود کردن عود بابونه یا بخور اسانس گل‌های بابونه موجب ورود ثروت و شستن دست با عصاره یا دمنوش بابونه موجب ورود شانس به زندگی می‌شود. چنین تصوراتی تا قرون اخیر هم بر مردم سراسر دنیا حاکم بوده است.

دمنوش بابونه نوعی خیسانده‌است که از ترکیب بابونه خشک شده با آب جوش بدست می‌آید.بابونه ممکن است به عنوان ماده طعم دهنده در غذاها و نوشیدنی‌ها، دهانشویه‌ها، صابون‌ها یا مواد آرایشی مورد استفاده قرار گیرد.

بابونه هنگامی که به عنوان یک محصول گیاهی مانند دمنوش یا به عنوان کرم موضعی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، به احتمال زیاد از نظر سلامتی یا عوارض جانبی اثرات زیادی روی انسان ندارد. گلهای بابونه در فروردین ماه در ایران به‌خصوص در شمال استان خوزستان و دشت‌های اطراف شهرستان اندیمشک جلوه ای مثال زدنی به خود می‌گیرد.

وات 1 1

بیشتر بخوانید:

فال و طالع بینی روزانه|فال حافظ امروز ۲۰ فروردین با تفسیر دقیق

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عارف شوشتر سه شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

شوشتر زیاده اما کسی استفاده نمیکنه از این گل

ناشناس سه شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

سلام‌متشکر‌از‌اطلاعاتتون‌موفق‌باشی

مژگان سه شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰

درحیاط ماهم روییده ولی تا بحال شانس آوردنشو تجربه نکردیم !آخه چند مدل بابونه داریم شما کدومشو میفرمایید ؟وکدومش خوراکی هست؟؟؟

Leila سه شنبه , ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

حیاط ما دو الی سه هزار متر بود که انواع درختان میوه را داشت و فصل بهارعطر شکوفه ها پرتقال و نارنگی و نارنج و لیمو و لیمو شیرین و بکرایی و انواع و اقسام انگور و رطب و انار بادام و انجیر و زردآلو از یک طرف از طرف دیگه حیاط موزاییک نبود و پوشیده شده بود از بابونه و گل نرگس ، خدا شاهد است که اینقدر خاطره خوب دارم از این بابونه ها که هم بعنوان دارو و دمنوش استفاده می کردیم و هم مثل شیود در پلو و دمپختک استفاده می کردیم یادش بخیر
اما من که در تمام عمرم خیری ندیدم . شاید اینده جور دیگه رقم بخورد.

الهام شنبه , ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

حالاواقعابابونه شانس میاره.؟دلیل علمی وجودداره؟

آخرین اخبار