چاپ کد خبر: 118130
18 مرداد 1402

بارش ۵۰ میلیمتر باران در یکی از مناطق استان/ هشدار بارش های رگباری ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه در برخی نقاط فارس

اداره کل هواشناسی فارس با انتشاراطلاعیه سطح زرد و توجه به تداوم بارش های رگباری همراه با  رعد وبرق، وزش باد شدید موقتی و گردو خاک در ساعت های بعد از ظهر روزهای  ۲۰ و ۲۱ مردادماه در مناطق جنوبی، جنوب شرق و  غرب استان هشدار داد.

به گزارش اول فارس ، مدیرکل هواشناسی فارس، عصر چهارشنبه اعلام کرد کرد: این سامانه رگباری ازبعد از ظهر جمعه ۲۰ مرداد در مناطق جنوبی، جنوب شرق و غرب استان به ویژه شهرستان های لارستان، گراش، اوز، لامرد، مُهر، خنج و فراشبند گزارش شده است.

بادهای موسمی (مونسون) گردش های نسیم دریایی عظیم و فصلی در حال تغییر هستند که به دلیل تفاوت دمایی بین خشکی و اقیانوس شکل می گیرند.

مسعود حقیقت افزود:‌ این سامانه همچنین برای شنبه ۲۱ مرداد در مناطق جنوبی و جنوب شرق استان به ویژه شهرستان های لارستان، گراش، اوز، لامرد ، داراب و حسن آباد داراب پیش بینی شده است.

جاری شدن روان آب

وی اضافه کرد:‌ اثر مخاطره همچون جاری شدن روان آب، احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه ها و برخورد صاعقه در مناطق یاد شده وجود دارد.

عدم توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها

حقیت تاکید کرد :‌عدم اتراق و تردد دربستر مسیل ها و رودخانه ها در مناطق ذکر شده توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس ۱۶ مرداد ماه در اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به بارش باران های رگباری و رعد برق در ساعت های بعد از ظهر و اویل شب از ۱۷ تا ۱۹ مرداد ماه در استان به ویژه مناطق جنوبی، جنوب شرق، غربی و مرکزی فارس هشدار داده بود.

همچنین با اعلام هواشناسی فارس براساس آمار بارندگی تابستانی که در ۲۸ ایستگاه تا صبح امروز چهارشنبه به ثبت رسیده است، روستا هرمود مهرخویی از توابع شهرستان لارستان با ۵۰ میلی متر بیشترین میزان بارندگی تابستانی را به خود اختصاص داد.

عضو یکی از کانال های اخباراول فارس شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۸

والا یک قطره بارون هم دبیران فارس که در جنوب شرق فارس است نیومده نظرر استا کریم نیست

آخرین اخبار