چاپ کد خبر: 133615
17 بهمن 1402

بارورسازی ابرها خواسته اصلی مردم استان فارس است/معطل چی هستید؟

کمپین بارورسازی ابرها جهت بارانی شدن استان فارس در مدت زمانی اندک، تعداد زیادی امضا را به خود اختصاص داد.

خبرگزاری فارس از شیراز نوشت: “فارس من” این بار نیز با جدیدترین مطالبات مردمی آمده تا یادآور شود که برای مردم و همراه و هم‌پای آنها حرکت می‌کند.

فارس من، بستر منحصر به فردی است که ارتباط بهتر و نزدیک‌تر با مخاطب را به عنوان یکی از ارکان رسالت رسانه‌ای در دستور کار قرار داده است.

بارورسازی ابرها

این فضا، زمینه ارتباط نزدیک تر مردم و خبرنگاران فارس را فراهم نموده و استفاده از فارس من، می تواند به استمرار این ارتباط کمک کند تا این روند به شکل تعاملی پایدار و جریان‌ساز باقی بماند.در دی ماه جاری نیز پویش‌هایی در این پلتفرم ثبت شد که امضای تعدادی از آنان به حد نصاب رسید و پیگیری شد و البته در این میان، تعدادی از پویش‌ها که به حد نصاب نرسیدند نیز به لحاظ اهمیت موضوع آن، مورد پیگیری قرار گرفتند.

تقاضای بارورسازی ابرها برای عبور از خشکسالی

یکی از پویش‌های دی ماه که مورد پیگیری قرار گرفت مربوط به بارورسازی ابرها بود.

از آنجا که خلاء بارش‌های جوی، زنگ خطری برای مردم به حساب می‌آید و خشکسالی‌ متمادی را تشدید می‌کند،  مردم احساس نگرانی کرده و از پویشی که با عنوان «تقاضای بارورسازی ابرها جهت بارانی شدن استان فارس» در سامانه فارس من ثبت شده بود، استقبال کردند.

این پویش طی اندک زمانی ۷۴۳ امضا را به خود اختصاص داده که جمع‌آوری این تعداد امضاء در عرض چهار روز، نشان می‌دهد که مردم به این موضوع به عنوان یک دغدغه جدی می نگرند.

در متن این پویش آمده است: چندین سال است که استان فارس رنگ برف و باران درست و حسابی را به خودش ندیده و همین امر باعث شده آلودگی محیط زیست و خشکسالی در استان فارس افزایش پیدا کرده است. سال ۱۳۹۵ آخرین سالی بود که استان فارس روزهای بارانی خوبی را به خود دید. پس با توجه به این موضوع تقاضا داریم هر چه زودتر بارورسازی ابرها را مخصوصاً در موج‌های سرد زمستانی شروع کنید تا استان فارس دوباره بوی نم باران و رنگ سفید برف را به خود ببیند که این هم برای محیط‌زیست مفید است و هم برای شادی مردم مخصوصا قشر کشاورز.

رهایی از وانت‌بارهای مزاحم

موضوع دیگری که در دی ماه مورد تقاضای مردم بود، مربوط به جمع‌آوری وانت‌بارهای مزاحم می‌باشد.

سد معبر و خطر وقوع تصادف، مشکلاتی است که با وجود این وانتی‌ها در پویش مربوط به آن اشاره شده است.

در متن این مطالبه می‌خوانید: ما مردم شیراز نسبت به وجود میوه‌فروش‌ها و وانتی‌های دستفروش در خیابان‌ها و معابر شهر شیراز معترضیم چرا که این وانتی‌ها علاوه بر زشت کردن چهره شهر، با بستن یک لاین خیابان، ترافیک را برای مردم و رانندگان رقم می‌زنند و منجر به بروز تصادفات نیز می‌شوند. از شهردار شیراز خواهشمندیم به این معضل رسیدگی کرده و مردم را از دست وانتی‌ها نجات دهند.

طی پیگیری این پویش، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری شیراز، از ساماندهی معضل وانت‌بارهای سطح شهر و برون‌سپاری آنها به بخش خصوصی تا پایان سال جاری خبر داد.

وی یادآور شد که برای اجرای این تصمیم، چند ملک از املاک شهرداری را در اختیار گرفتیم و در نقاط مختلف شهری این بستر را فراهم کرده و مشکلات را برطرف کردیم و هرآنچه برای استقرار این وانت‌بارها نیاز است را تهیه کردیم.

طرح تعریض پل فسا در مرحله مطالعاتی قرار دارد

تعریض پل فسا به عنوان مسیری پرتردد و ورودی محور شیراز-سروستان، موضوع دیگری است که در فارس من مورد نظر بود.

در طول شبانه‌روز ساعت‌ها ترافیک سنگین در جلوی پلیس راه و ورودی پل اصلی رودخانه فصلی پل فسا وجود دارد و به نظر می‌رسد تنها راه‌حل از خروج از ترافیک در این نقطه عریض نمودن پل است.

در پیگیری این پویش معاون ایمنی و حریم اداره‌کل راهداری استان فارس، در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دلیل ترافیک موجود این است که دور برگردان مقابل پاسگاه انتظامی پلیس راه شیراز-فسا، با درخواست شهرداری منطقه هفت تغییر کرده و طول بریدگی کمتر شده است.

این مسؤول گفت: پس از اینکه طول این بریدگی کاهش یافت، حجم ترافیک بالا رفته است.

وی بیان کرد: ترکیب ترافیک خروجی شهر شیراز با ترافیک منطقه ویژه اقتصادی همچنین سفرهای آخر هفته و رفتن مردم به باغات خارج از شهر، با هم جمع شده و افزایش ترافیک را به دنبال داشته است.

یزدانی ضمن اشاره به روند طرح خاطرنشان کرد: در این شرایط طرح تعریض پل فسا، اکنون در مرحله مطالعات قرار دارد و مشاور در حال بررسی است

درخواست توقف انتزاع شبکه بهداشت و درمان خنج از علوم پزشکی لارستان، عنوان پویش دیگری است که در فهرست مطالبات دی ماه قرار گرفت.

مضمون مطالبه به این شرح است: انتزاع شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج از مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان بدون ارائه مستندات کارشناسی است. مردم لارستان انتظار دارند موضوع اخیر انتزاع شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنج که بدون کارشناسی و اخذ موافقت کادر بهداشت و درمان خنج و ساکنین روستاها است را متوقف و آرامش را به منطقه بازگردانند.

موضوع دیگری که در دی ماه مورد تقاضای مردم بود، مربوط به جمع‌آوری وانت‌بارهای مزاحم می‌باشد

کاهش کیفیت بنزین و آلودگی هوای شیراز 

آلودگی هوا همواره برای مردم و محیط زیست، دغدغه‌ساز بوده و عوامل متعددی در ایجاد آن دخیل هستند. یکی از عوامل آلودگی هوا، سطح کیفی سوخت‌های فسیلی است.

در یکی از‌ پویش‌های فارس من، این دغدغه به این شکل مطرح شده است: کیفیت پایین بنزین باعث آلودگی هوای شهر شیراز شده است، این در حالی است که شیراز جزء پاک‌ترین کلانشهرهای کشور بوده است و رویه فعلی، این کلانشهر را هم به شهرهای آلوده اضافه کرده است.

بلاتکلیفی روستاهای حریم شیراز

گلایه از کم‌کاری‌ شورا و دهیاری‌ روستای‌ کرونی‌ در بازسازی معابر عنوان مطالبه دیگری است که اهالی کرونی از روستاهای حریم شیراز، آن را مطرح کرده‌اند.

از آنجا که روستاهای حریم شیراز به لحاظ دریافت خدمات‌ تا حدی بلاتکلیف هستند و متولی ارائه خدمات عمرانی به این نقاط مشخص نیست، چند وقت یک بار پویشی با مضمون درخواست رسیدگی به یکی از روستاهای حریم در فارس من ثبت می‌شود که در دی ماه نیز تقاضای رسیدگی به وضعیت کرونی مطرح شده بود.

در این پویش آمده است: روستای‌ کرونی‌ خیابان‌ مخابرات‌ با کوچه‌های‌ فرعی‌ فاقد جدول‌ و آسفالت‌ می‌باشد‌. که این پای کم‌کاری شورا‌ و دهیار نوشته می‌شود.

کانال واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

روح الله دوشنبه , ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۵:۳۶

به فکر کشاورز وعشایر مظلوم که تنها امید وراه درآمدشان از همین رحمت الهی هست امید را به این قشر بی پناه کشور هدیه دهید

ناشناس شنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

خداوکیلی تو باربربسازی ابر بودین یدفعه زدین تو وانتی ها ای جواب مردم هست

کارگر شنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

تا کشاورزی از حالت سنتی به روش جدید و نوین تغییر نکنه فایده ای نداره ، طرف آب میذاره روی زمین که تا ۲ متر آب به زمین نفوذ میکنه ، این آبها سرمایه ملت است که یه نفر چاه زده و هدر میده.

ناشناس شنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

اگر قرار بوذ ایران اباد بشه خدا رحم این ملت میکرد ۴تا ادم با سواد در راس قرار بگیرند. کشوری که مسولینش بجای ابادانی دنبال کالا برگ و موسسه خیره صندوق های صدقه باشه. هیچ انتظاری نیست که حتی به وضع موجود فکر کنن.

آشنا شنبه , ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۵۰

با سلام مسؤلین کشاورزان بیچاره را خوب بلدن بزارن تو فشار که اونی که چاه غیر مجاز داره باید پر شود و اونی هم که مجوز دارد باید کنتور هوشمند نصب کند تا به اندازه ای که ما تأیین می‌کنیم آب از چاه مصرف کنند
بیچاره کشاورز چیکار کنه فقط همین کار خوب انجام میدن
کار دیگه ای از دستشون نمی یاد کی به فکر بارور کردن ابرها هستند
اینطوری پیش بره آب خوردن هم دیگه نیست

ناشناس جمعه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

باروسازی ابرهارا هم ایران دوست دارد

رضا جمعه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

میگم کاری که از دولت بر نمیاد برا بارور کردن ،گفتم من با بچه ها خوب میتونیم بارور کنیم .کنترات بدن خودم تا یه شبه باردار کنیم.به شرط و ضمانت

هموطن جمعه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۱۲

شاید هم دوست دارن با فرو نشست زمین تخت جمشید و پاسارگاد از بین بره!!

هموطن جمعه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۹

مخارج .. از یه طرف و خوش گذرانی آقا زاده ها از طرف دیگر خیلی بالا رفته ،به همین دلیل برای آباد کردن ایران هیچ کاری نمیتونن بکنند

هواشناسی جمعه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۸

فایده نداره…اینا اگر اهل بارور کردن بودند میموندن تو همون بیابونهای عربستان ….

پابرهنگان تاریخ جمعه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۴

استاندار کازرونی هست بیشتر مسئولین شهر هم فیروز آبادی هستند چون چفیه می بندند و می رن مراسم، پس ابرهای کازرون و فیروز آباد و فراشبند بارور میشه و ابرهای سعادت شهر ی های بیچاره و پاسارگاد های ستمدیده بارور نمی شود.

ناشناس جمعه , ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۵:۱۴

بخاطر وجود معادن در غرب یزد از استان فارس ابرها را پراکنده میکنن تا به یزد نرسه

ارشیا پنجشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

بهتر ب موضوع توریستی بودن ارم هم نظارتی داشته باشید ک پاتوق جوانها برای کشیدن مواد، و دستفروشان با پیکنیک و قابلمه برای سرخ کردن فلافل کنار محله ارم ک یکی از بهترین محلهای شیراز هست

ناشناس پنجشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

از یکی کمک. بخواهید که هم سواد داشته باشه و هم توان،،، فارس انبار غله ایران هست طی۴۵سال رکورد تدلید گندم!! حضرت امام خمینی رحمت الله علیه فرمود گندم بکارید استقلال درو کنید!!! چرا ابرهای فارس برای استقلال ایران بارور نمیشه!؟!؟!؟!؟ اگر این کار را نکنید حتی همین پاکستان هم دیگه محلمون نمی گذاره!!!

علی اصغر صادقی پنجشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

اگه این کار شدنی است چرا در این سال‌های خشک سالی در استان ما اجرا نمی شود
ما هم از خدای رحمان وهم از دانشمندان کشورمان انتظار داریم در این امر اقدام کنند

ناشناس پنجشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

فارس اصلا جز ایران نیس اگه هوا شناسی رو ببینید کل ایران رو میگه به فارس که میرسه زبونشون بند مییاد بخدا ی فکری کنید مسولین تا کی خواب از قدیم گفتند مملکت رو ابه سرانش تو خوابه بابا ی فکری کنید خشکسالی وحشتناک

مستعار پنجشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

سلام قزوین حقی از بارورسازی نداره

آخرین اخبار