چاپ کد خبر: 50566
23 فروردین 1400

بازداشت دو نفر به اتهام همدستی با میمون ها در جیب زنی

میمون

پلیس هند روز شنبه ۱۰ آوریل (۱۹ فروردین) دو مرد را که به کمک میمون‌ها در خیابان‌های پایتخت، دهلی نو دزدی کرده بودند، بازداشت کردند.

به گزارش اول فارس، یک مقام پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت یک شهروند که وکیل است به مأموران گفته بود سه مرد به همراه چند میمون او را محاصره کرده و ۶ هزار روپیه (حدود ۷۰ یورو) پول او را دزدیده‌اند.

مقامات هند اکنون در سراسر کشور و به ویژه در شهرهای بزرگ با معضل میمون‌هایی روبرو هستند که به هوای خوراکی وارد خانه‌ها و خودروها می‌شوند، اما طبق قانونی که در سال ۱۹۷۲ تصویب شده، گرفتن این میمون‌ها ممنوع است.

 به تلگرام اول فارس بپیوندید

مسئول پلیس دهلی نو در شرح ماجرای دزدی از این وکیل گفت: «شاکی سوار یک ریکشا (سه چرخه) بود که دزدان سوار شدند. آنها میمونی را روی صندلی جلو و میمون دیگری را روی صندلی عقب نشاندند. میمون‌ها پول وکیل را از درون کیفش دزدیده و سپس آنها با هم فرار کردند.»

پلیس که از پیش، گزارش مشابهی را دریافت کرده بود، به وجود یک باند سرقت در پشت این سرقت‌ها پی برد. تیم ویژه‌ای برای جستجوی اعضای این باند تشکیل شد و سرانجام روز پنجشنبه دو سارق را به همراه همدستان پشمالوشان در یک ایستگاه اتوبوس به دام انداختند.»

مظنون سوم توانست بگریزد و میمون‌ها به مرکز نجات حیوانات تحویل داده شدند.

 بعضی در هند میمون‌ها را تربیت می‌کنند تا در خیابان برای مردم نمایش بدهند. گاهی نیز پیش می‌آید که میمون‌ها دسته‌جمعی به مردم حمله می‌کنند. در سال ۲۰۲۰ در شهر میروت واقع در شمال هند، گروهی از میمون‌ها پس از حمله به یک مأمور بهداشت، تعدادی از نمونه‌های خون متعلق به بیمارانی را که آزمایش کووید آنها مثبت بود، دزدیده و با خود بردند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار