چاپ کد خبر: 133695
18 بهمن 1402
 مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس :

باند مافیای پسماند و مدیریت آب‌های زیر زمینی در استان فارس متلاشی شد !

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان این‌که شاخص‌های حفاظت محیط زیست در این استان رشد چشمگیری داشته است، گفت: طی دولت سیزدهم اقداماتی نظیر حذف امضاهای طلایی، متلاشی کردن باند مافیای پسماند و مدیریت آب‌های زیر زمینی در عرصه محیط زیست استان فارس انجام شده است.

به گزارش اول فارس، عطا پورشیرزاد  در گزارشی به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر به ترسیم سیمای حفاظت از محیط زیست در این استان پرداخت و به ایسنا گفت: طی دو سال گذشته شاخص‌های حفاظت از محیط زیست فارس افزایش چشمگیر داشته است و با اطمینان می توان گفت مسیر حرکت حفاظت از انفال الهی در استان فارس به درستی ریل‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در مدت دو سال که از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش مضاعف محیط بانان و کارشناسان اقدامات چشمگیری در زمینه حفظ محیط‌ زیست انجام شده است، افزود: افزایش ۶۷ درصدی بودجه محیط‌زیست، حذف امضاهای طلایی، متلاشی کردن باند مافیای پسماند و مدیریت آب‌های زیر زمینی به ویژه مصلوب‌المنفعه کردن تعداد زیادی از چاه‌های غیر مجاز اطراف تالاب‌ها برخی از این اقدامات است که تاثیر آن در محیط زیست فارس نیز بسیار مشهود است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اینکه جمعیت وحوش در مناطق تکثیر و احیای تحت مدیریت محیط زیست فارس در دو سال گذشته رشد چشمگیر داشته است، گفت: بر اساس آمارهای موجود سال ۱۴۰۰ در مناطق تکثیر و پرورش حیات وحش استان فارس ۹۲ فرد از گونه‌های حیات وحش وجود داشت که اکنون با رشد ۲۱ درصدی به ۱۱۲ فرد رسیده است، رشد این‌گونه‌های حیات وحش بیانگر شرایط زیست مناسب، افزایش ایمنی و امنیت زیستگاه، افزایش ضریب حفاظت و سازگاری این‌گونه‌ها با فضای نگه‌داری و تکثیر و پرورش است.

عطا پور شیرزاد

وی با بیان اینکه محیط زیست مقوله‌ای است که حد و مرز نمی‌شناسد، اضافه کرد: این‌طور نیست که در نقطه‌ای مشکلی محیط زیستی پیش بیاید و عوارض آن فقط گریبان همان منطقه را بگیرد؛ در واقع همه ما در یک قایق هستیم یک سوراخ در یک سمت قایق به این معنی نیست که فقط سرنشینانی که در آنجا نشسته‌اند غرق می‌شوند همه ما با هم برنده یا بازنده می‌شویم؛ بنابراین هر مشکل محیط زیستی در یک منطقه به مرور گریبان تمام جامعه و حتی جوامع  همسایه را هم می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس آماری هم از رفع تصرفات در مناطق محیط زیستی استان ارائه داد و گفت: در دو سال گذشته رفع تصرفات بیش از ۱۹۱ درصد رشد داشته است، در این مدت ۲۷۴ هکتار از پهنه‌های تصرفی از دست زیاده خواهان خارج شده و به مناطق محیط زیست پیوسته است.

وی با بیان اینکه مشارکت تشکل‌های محیط زیست در حفاظت از مناطق تحت مدیریت بسیار ارزشمند است، افزود: طی دو سال گذشته تعداد تشکل‌های محیط زیست در استان فارس با ۱۱ درصد رشد به ۹۶  تشکل رسیده است.

پورشیرزاد ادامه داد: در چند دهه گذشته مشکلات زیادی دامن محیط زیست ما را گرفته است البته این شرایط فقط مختص ما نیست بلکه دامن تمام دنیا را گرفته است؛ خشک شدن رودخانه‌ها و تالاب‌ها، نابودی جنگل‌ها و دشت‌ها، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری و گرم شدن زمین عوارضی است که کره زمین با آن دست و پنجه نرم می‌کند البته برای نجات آینده زمین و فرزندانمان هنوز راه حلی داریم اما نباید فراموش کنیم داشتن راه‌ها زمانی موثر است که حیات دوباره به دریاچه‌ها و تالاب‌ها بازگردد.

شما هم نظر بدهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

???? ???? ترف المک گاز بدون کنتر داره استفاده میکنه بعدش آدم هست که توی مقازسش علمک گاز بدون کنتر داره استفاده میکنه بله ???? خسته نباشید

بدبخت ???? پنجشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

سلام خوبی آقای فرمانداری بحشدارشیراز هنوزکاری انجام نشده من فقط اعددی میگم که آب زیرزمینی داره می فوروش به اسم من باق دارم سرتون در نیارم آدرس بعداز تفیهان ایران فایلها یکباقی روبروی پنچرگیری دو دهنه… دقییقن روبروی همین پنچرگیری باقی هست که لوله ازبالای آن به بیرون کشیدن درخیابان که نگاه کونیدمعلومه ازصبح تاشب ماشین مشقول آب پورکردنه بله ترف بازنشسته… بوده میگن که پارتی داره دردادگاه چون خودش بوده بله ???? ب

مریم پنجشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۹

میدونید کم آبی بعد هر روز چمن بلوار و پارک ها رو با فشار زیاد آب میدید انداز صد برابر کشاورز شهرداری آب رو بی رویه و الکی اصراف مبکنه

سعید پنجشنبه , ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۴۷

تو رو خدا میبینید وضعیت بارون چه طوری مخصوصاً تو استان فارس… چرا شهرداری هر روز این بلوارها رو آب میده برای چند دونه چمن کچل؟ چند درخت کم اب بکاره که هر روز آب نده واقعا اصلا آینده براتون مهم نیس

آخرین اخبار