چاپ کد خبر: 138103
5 فروردین 1403

با بکارگیری این ۸ شیوه زندگی خود را متحول کنید

هم ما با شروع شدن سال جدید به دنبال اهداف و راه هایی هستیم که زندگی خود را متحول کنیم و تغییراتی در آن بوجود آوریم.شاید راحت‌ترین راه برای ایجاد تغییر، تغییر در عادت‌های ماست؛ یعنی برای ایجاد تغییر در وجودمان، باید تلاش کنیم تا در عادت‌های جسمی یا روحی خود، تغییر ایجاد کنیم.در ادامه چند روش برای متحول کردن زندگی به شما معرفی خواهیم کرد.

متحول کردن زندگی

۱-صبر

طبق تحقیقات کارشناسان، به‌طور متوسط، حدود دو ماه طول خواهد کشید تا عادتی جدید در وجود ما ایجاد یا از وجود ما ترک شود. پس اولین شرط تغییر در عادت‌ها، صبور بودن است.

۲-سنگ بزرگ

سنگ بزرگ نشانه نزدن است؛ بر اساس این ضرب‌المثل قدیمی، بهتر است در همین شروع کار، تمرکز شما روی ترک یک عادت منفی و ایجاد یک عادت مثبت باشد. روی عادت‌های بزرگ و عجیب و غریب هم تمرکز نکنید؛ مثلاً مسواک‌نزدن شبانه، یک نمونه منفی و خواب به‌موقع شبانه، یک عادت مثبت است.

۳-هر روز بخندید

خنده واقعاً بهترین درمان است. فیلم‌های کمدی نگاه کنید. یکی از آن کتاب‌ها یا تقویم‌هائی بخرید که برای هر روز یک جک دارند. لطیفه تعریف کنید. کتاب‌ها و مجلات خنده‌دار بخوانید. به داستان‌های خنده‌دار سایرین گوش کنید. خنده تأثیری مشابه ورزش دارد زیرا اکسیژن وارد خون می‌کند و سیستم را سرشار از اندروفین می‌کند.

۴-روح

بسیاری از عادت‌های جسمی، با روح ما نیز در ارتباط است؛ اما پیشنهاد ما این است برای تنوع هم که شده، روی عادت‌های روحی زندگی هم تمرکز کنید؛ مثلاً دور کردن دشمنی از دل و یا محبت به دیگران.

۵-هر روز با صدای بلند آواز بخوانید

موسیقی گوش کنید. می‌توانید زیر دوش یا در ماشین بخوانید.ظرفیت حنجره خود را امتحان کنید. با اشتیاق این کار را انجام بدهید. همیشه برای فرزندانتان آواز بخوانید و با آنها بخوانید بهتر

۶-فهرست سیاه و سفید

در دو ستون، فهرستی از عادت‌های جدید و کارهایی که قرار است ترکشان کنیم، تهیه کنید و جایی جلوی چشمتان نصب نمایید. هر وقت چند هفته هم از برنامه گذشت و عادتی در وجد شما نهادینه شد، جلو آن علامت بزنید.

۷-خود را با رنگ‌ها احاطه کنید.

هر رنگی ارتعاش مخصوص خود را دارد. هر روز رنگی را انتخاب کنید. سعی کنید آن رنگی بپوشید، غذاهای آن رنگی بخورید، نوشیدنی آن رنگی بنوشید و هرجا آن رنگ را دیدید به آن توجه کنید. با جوهر زندگی بر کاغذهای رنگی بنویسید و رویاهای رنگی ببینید.

۸-هدیه

خودتان را تحویل بگیرید و زمانی که موفق به ترک عادتی منفی یا کسب عادتی مثبت شدید، به خودتان هدیه بدهید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار