چاپ کد خبر: 136515
18 اسفند 1402

بهترین روش برای تمیز کردن چربی‌ روی درب شیشه ای فر

اگر مشغول خانه تکانی هستید و نوبت به تمیز کردن وسایل آشپزخانه رسیده است پس این مقاله به کارتان می آید.درب شیشه ای فر مانند دیگر اجزای آن چرب و کثیف می شود ولی تمیز کردن و از بین بردن چربی آن شاید کمی دشوار تر از دیگر بخش ها باشد.در ادامه این مطلب به شما شیوه تمیز کردن درب شیشه ای فر را آموزش می دهیم پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

تمیز کردن در شیشه ای فر

برای تمیز کردن درب شیشه‌ای فر شما دو راه دارید. یا می‌توانید شیشه یا درب فر را جدا کنید و یا به همان صورت درب فر را تمیز کنید که ما روش اول را توصیه می‌کنیم.

تمیز کردن درب شیشه‌ای فر با جدا کردن شیشه و درب

  • در ابتدا مطمئن شوید که فر خاموش است و آن را از برق کشیده اید.
  • سپس درب فر را باز کنید و آن را روی پای خود قرار دهید تا از بالای در باز شود. پاهای شما در صورت افتادن شیشه از شیشه محافظت خواهد کرد. شیشه‌های فر به صورت دو جداره هستند و شما باید یک سمت شیشه آن را از داخل جدا کنید.
  • شیشه فر را به آرامی جدا کنید تا بتوانید درون آن را جارو برقی بکشید. از سری کوچک جارو برقی استفاده کنید تا فضای بین شیشه‌ها را به خوبی تمیز کند.
  • در برخی از مدل‌های فر، می‌توانید کل درب را جدا کنید تا بین دو شیشه تمیز شود. قبل از شروع کار دفترچه فر را مطالعه کنید.
  • با نگه داشتن درب فر با زاویه ۷۵ درجه، شما و یک شخص دیگر قادر هستید در را به سمت بالا بلغزانید و از فر جدا کنید. مراقب باشید درب فر سنگین است.
  • درب فر را روی یک سطح محکم قرار دهید، مانند یک میز که روی آن را یک پارچه گذاشته اسد.
  • از یک برس برای تمیز کردن بخش‌های مختلف فر استفاده کنید. درب فر را تمیز کنید و سپس سطح آن را با یک پارچه خشک و بدون پرز پاک کنید.

روش تمیز کردن شیشه گاز فر با جوش شیرین

روش تمیز کردن شیشه گاز فر با جوش شیرین یکی از روش های کابردی است که بلافاصله شما را به نتیجه می رساند. برای اینکار مقدار کمی آب را به نصف فنجان جوش شیرین اضافه کرده و یک مخلوط خمیری درست کنید. سپس با دستکش این مخلوط را بطور کامل روی شیشه در گاز پخش کنید و اجازه دهید تا برای ۱۵ دقیقه بماند. پس از گذشت این زمان با اسکاچ شیشه را تمیز کنید تا چربی و لکه هایی را که توسط جوش شیرین نرم شده اند کاملا کنده شوند. سپس با یک دستمال نمدار شروع به پاک کردن کنید تا شیشه کاملا تمیز شود. در نهایت شیشه فر را با یک دستمال خشک و شیشه پاک کن تمیز کنید تا کاملا برق بیفتد.

تمیز کردن در شیشه ای فر

چگونه درب شیشه‌ای فر را بدون جدا کردن آن تمیز کنیم؟

  • اگر نمی‌توانید شیشه یا درب شیشه ای فر را جدا کنید؛ نگران نباشید. بدون جدا کردن آن نیز می‌توانید شیشه فر را تمیز کنید. ابتدا مطمئن شوید فر خاموش است و داغ نیست.
  • با جوش شیرین و آب یک خمیر درست کنید. دستکش دستتان کرده و خمیر را روی قسمت‌های کثیف قرار دهید. بیست دقیقه صبر کنید تا خمیر اثر تمیز کنندگی خود را گذارد.
  • اگر زمان دارید می‌توانید صبر کنید تا یک شب بماند. توجه داشته باشید که مخلوط با جذب کثیفی، تیره می‌شود. حالا خمیر را با یک پارچه گرم و مرطوب پاک کنید.
  • اگر درب شیشه ای فر هنوز کثیف است یا رگه‌هایی از کثیفی روی آن دیده می‌شود، یک قطره مایع ظرف شویی را روی یک پارچه مرطوب بریزید و آن را تمیز کنید. سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب بشویید و خشک کنید.
  • در نهایت می‌توانید یک قسمت سرکه سفید را با یک قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط کرده و سپس با یک دستمال بدون پرز آن را تمیز کنید.

تمیز کردن قسمت بیرونی درب فر

برای از بین بردن چربی‌های قسمت بیرونی فر، یک قطره مایع ظرفشویی را روی یک پارچه مرطوب قرار داده و این قسمت‌ها را بشویید. سپس با یک پارچه مرطوب شیشه را بشویید و خشک کنید.در نهایت با یک پارچه بدون پرز و شیشه پاک کن شیشه فرا را با الگوی S شکل پاک کنید.

روش تمیز کردن سینی گاز فر

برای تمیزکردن سینی فر، باید آن را خارج کنید سپس مخلوط جوش شیرین، سرکه سفید و مقداری آب داغ را رو آن بریزید و یک ورقه لایه چسب روی آن قرار دهید. در ادامه بگذارید یک شبانه روز بماند. پس از گذشت این مدت با یک برس و یا مسواک کاملا آن ها را شستشو داده و سپس آبکشی نمایید. با این روش سینی فرتان براق و درخشان خواهد شد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار