چاپ کد خبر: 36560
25 مهر 1399

بگو مگوی تبلیغاتی بایدن و ترامپ در نشست انتخاباتی ‌ای بی سی

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: بیش از ۲۱۵ هزار نفر براثر کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست داده اند و رئیس جمهور ترامپ چه کار می‌کند؟

بایدن: ترامپ به مسئولیت‌های خود عمل نمی‌کند

به گزارش اول فارس ، به نقل از شبکه تلویزیونی ای بی سی، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه با این شبکه گفت از ماه مارس و به دنبال توصیه‌های دکتر فائوچی، من همه اقدامات احتیاطی را شخصا رعایت کرده ام؛ از جمله اینکه ماسک می‌زنم.
بایدن: رئیس جمهور ماسک نمی‌زند و دیگران را هم به خاطر این کار مسخره می‌کند
جو بایدن افزود: چیزی که ما نیاز داریم یک استاندارد ملی است. پرزیدنت ترامپ می‌گوید: این مسئولیت او نیست. در حالی که این مسئولیت رئیس جمهور است که اقدامات پیشگیرانه احتیاطی را اتخاذ و اعمال کند. اگر دولت کمک‌های مورد نیاز مدارس را تامین کند، در آن صورت می‌تواند بگوید که آن‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند. ولی او هیچ کاری در این زمینه نکرده است. در حالی که ما در مدارس به تجهیزات و لوازم بهداشتی زیادی نیاز داریم. اگر دانشمندان و کارشناسان، یک واکسن را برای کووید-۱۹ تایید کنند، مسلما من از آن استفاده خواهم کرد و مردم را نیز به این کار ترغیب خواهم کرد.  
وقتی رئیس جمهور ماسک نمی‌زند و دیگران را هم به خاطر این کار مسخره می‌کند، مردم هم ممکن است به پیامد‌های ماسک نزدن بی تفاوت بشوند. این در حالی است که به گفته اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان هرچه تعداد بیشتری از مردم ماسک بزنند، شمار کمتری از مردم جان خود را طی چند ماه آینده بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست خواهند داد. بیش از ۲۱۵ هزار نفر براثر کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست داده اند و رئیس جمهور ترامپ چه کار می‌کند؟
بایدن: مردم نمی‌ترسند، ترامپ ترسیده بود!
جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت: ترامپ می‌گوید او بحران همه گیری کرونا را به مردم نگفت، زیرا از این می‌ترسید که مردم آمریکا دچار هراس بشوند. آمریکایی‌ها نمی‌ترسند، او ترسیده بود.
بایدن: آراء آمریکایی‌های آفریقایی تبار می‌تواند تعیین کننده باشد
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی‌ای بی سی نیوز گفت: آراء جوانان آمریکایی آفریقایی تبار می‌تواند نتیجه انتخابات را تعیین کند.
بایدن: من به بهبود نظام قضایی و وضعیت معیشت سیاهپوستان ادامه می‌دهم
جو بایدن در ادامه مدعی شد: من در طول خدمتم به دو چیز اهمیت داده ام: نخست، بهبود وضعیت نظام قضایی و کیفری آمریکا و دیگری بهبود وضعیت سیاهپوستان آمریکا به طوری که بتوانند به ثروتی ماندگار دست یابند؛ و به عنوان رئیس جمهور، من به این دو کار ادامه خواهم داد.
بایدن: مودیز هم برنامه مرا درباره مالیات‌ها تایید کرده است
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه تلویزیونی گفت: شرکت خدمات مالی مودیز پس از تجزیه و تحلیل برنامه اقتصادی من به ویژه در خصوص مالیات‌ها اعلام کرده است با اجرای این برنامه، بیش از ۱۸ میلیون فرصت شغلی جدید در ایالات متحده آمریکا ایجاد خواهد شد.
بایدن: یارانه مواد سوختی را قطع می‌کنم
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در این مصاحبه وعده داد: به عنوان رئیس جمهور، من به یارانه‌های مواد سوختی پایان خواهم داد. ما نیازی به پرداخت یارانه مواد سوختی نداریم.
ترامپ: انتخابات باید سالم باشد
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه نتیجه انتخابات و شکست احتمالی اش را می‌پذیرد، گفت: مشکلات جدی در این باره وجود دارد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه برای بیان دیدگاهایش در مقابل دوربین ان بی سی نیوز ظاهر شد. ترامپ در نخستین جملات خود در این نشست انتخاباتی، عملکرد خود را در نخستین مناظره انتخاباتی در مقابل جو بایدن عالی توصیف کرد.
ترامپ: کرونا ویروسی چینی است
دونالد ترامپ در ابتدا درباره شیوع کرونا گفت: این ویروس از چین به سمت ما آمده است. این ویروس چینی را فرستادند. ما در زمینه مقابله با کرونا عملکرد فوق العاده‌ای داشتیم. به وضعیت کشور‌های اروپایی و مناطق دیگر نگاه کنید. آن‌ها مشکلات جدی دارند. ما در حال رسیدن به واکسن کرونا هستیم. ما توانسته ایم بخش اصلی این مشکل را پشت سر بگذاریم. ما حدود دویست و ده هزار نفر را به علت این ویروس از دست داده ایم. این وضعیت به علت چین است. این ویروس از چین است. اگر کار‌های ما نبود، تعداد جان باختگان کرونا به دو میلیون نفر می‌رسید.
ترامپ: من می‌گویم ماسک بزنید
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال یک خانم آمریکایی درباره وضعیت بیمارستان‌های آمریکا در دوران کرونا گفت: بنده با پوشیدن ماسک هیچ مشکلی ندارم. دکتر فائوچی ابتدا گفته بود که ماسک نزنید. البته او بعدا نظر خودش را تغییر داد. من می‌گویم که ماسک بزنید. من با ماسک زدن مشکلی ندارم.
ترامپ، جریان‌های راست افراطی را محکوم کرد
دونالد ترامپ در ادامه نشست انتخاباتی زنده خود گفت: من جریان‌های افراطی راستگرا را در کشور محکوم می‌کنم. بار‌ها این کار را کرده ام. همین سوال را از جو بایدن هم بپرسید و ببینید پاسخ او چیست. در عین حال باید از چپ افراطی انتقاد کرد. آن‌ها در شهر‌هایی هستند که دموکرات‌ها در آن شهر‌ها مسئولیت امور را برعهده دارند. من خشونت‌هایی را نیز محکوم می‌کنم که این جریان‌های چپ افراطی در آمریکا رقم زده اند. چرا از بایدن نمی‌پرسید که جریان‌های چپ افراطی را محکوم نمی‌کند؟ این جریان‌های چپ افراطی شهر‌های ما را به آتش می‌کشند.
ترامپ: انتخابات باید سالم باشد
دونالد ترامپ در نشست انتخاباتی زنده خود با فرار از پاسخ دادن به سوالی درباره پیام جعلی اش درخصوص ماجرای بن لادن گفت: ما در حال ساخت کشورمان به گونه‌ای هستیم که قدرتمندتر از هر زمان دیگری باشد.
ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه انتخابات و شکست احتمالی اش را می‌پذیرد؟ گفت: مشکلات جدی در این باره وجود دارد. آن‌ها (دموکرات ها) از انتقال مسالمت آمیز قدرت سخن می‌گویند. آن‌ها تلاش می‌کنند در روند انتخابات اخلال می‌کنند. من هزاران تعرفه انتخاباتی را می‌بینم که نام من روی آن‌ها نوشته شده است. طبیعی است که من از این مسئله خوشحال نباشم. در پاسخ به سوال شما که آیا نتیجه انتقال مسالمت آمیز قدرت را می‌پذیرم باید بگویم بله. اما می‌خواهم انتخاباتی سالم برگزار شود. آن‌ها (دموکراتها) بوده اند که با روس‌ها سر و کار داشته اند. قطعا من خواهان انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز هستم، اما فکر نمی‌کنم این کار ضرورتی داشته باشد، چون من برنده انتخابات خواهم بود.
ترامپ: نانسی پلوسی مانع تصویب بسته جدید اقتصادی است
دونالد ترامپ در نشست انتخاباتی زنده خود از شهر میامی در پاسخ به سوال یک خانم آمریکایی درباره مشکلات اقتصادی جاری آمریکا گفت: ما بسته‌های حمایتی را تصویب کرده ایم. ما به دنبال آن بوده ایم که بسته حمایتی و محرک اقتصادی جدیدی تصویب کنیم، اما نانسی پلوسی (رئیس مجلس نمایندگان) مانع این کار بوده است.
وی افزود: علت اینکه نتوانسته ایم این طرح را به تصویب برسانیم مانع تراشی‌های پلوسی بوده است. اگر او و دموکرات‌ها مانع نباشند ما می‌توانیم این طرح جدید را به تصویب برسانیم. وضعیت کنونی ما تقصیر مردم آمریکا نیست بلکه تقصیر چین است. اما پلوسی می‌خواهد مردم آمریکا را به علت این وضعیت، تنبیه کند. نانسی پلوسی مانع کار‌ها است. او مذاکره نمی‌کند. او با توافق، مشکل دارد.
ترامپ: مالیات شرکت‌ها باید کاهش یابد
رئیس جمهور آمریکا در ادامه نشست انتخاباتی زنده خود در پاسخ به سوال یک خانم آمریکایی درباره فقدان عدالت مالیاتی در آمریکاگفت: اگر بایدن به قدرت برسد او مالیات را برای خانواده‌های طبقه متوسط و همه افزایش خواهد داد. ما مالیات‌ها را برای شرکت‌ها کاهش داده ایم.
وی افزود: مالیات برای فعالیت شرکت‌ها در امریکا در زمره بالاترین رقم‌ها در سراسر جهان بود. اما توانسته ایم این رقم را به حدی کاهش بدهیم که در زمره کمترین رقم‌های مالیات شرکتی در جهان باشد. این کار ما سبب شده است فرصت‌های شغلی بسیاری در کشورمان ایجاد شود. مالیات بالا برای فعالیت شرکت‌ها این بود که بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها فعالیت‌های خود را به مکانی خارج از آمریکا منتقل کرده بودند. ما توانسته ایم فرصت‌های شغلی بسیاری به وجود بیاوریم.
ترامپ: پرونده مالیاتی ام شفاف است
دونالد ترامپ در پاسخ به سوال یک خانم آمریکایی درباره پرونده مالیاتی اش گفت: سیاستمداران در آمریکا باید وضعیت مالی خود را اعلام کنند. پرونده مالی و مالیاتی من شفاف است. من مثل دیگران (دموکراتها) پول روس‌ها را ندارم. بخشودگی‌های مالیاتی بنده نیز روشن و مطابق قانون است. هیچ کس که عقل سالم داشته باشد جزییات پرونده‌های مالیاتی خودش را قبل از درخواست سازمان مالیات فاش نمی‌کند.
وی افزود: رفتار سازمان مالیات با من بسیار بد و نامناسب بوده است. من هر سال اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تسلیم می‌کنم. الان هم پسرم مسئولیت این کار‌ها را برعهده دارد. اگر کسی خارج از قانون بخشودگی مالیاتی داشته باشد، این کار جرم است و فرد مجرم باید به زندان برود. بار‌ها دیدید که چه کسی با روس‌ها ارتباط داشت. مشخص شد که این مسئله به هیلاری کلینتون مربوط بود و نه من. بار‌ها مسئله ارتباط آن‌ها (دموکراتها) با روس‌ها و پول آن‌ها مطرح شد.
ترامپ: انتخابات امسال مهمترین انتخابات تاریخ آمریکاست
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال یک مرد آمریکایی درباره اینکه چرا باید به عملکرد جمهوریخواهان درباره دیوان عالی آمریکا اعتماد کرد گفت: متاسفانه قاضی معروف دیوان عالی کشورمان فوت کرد. ما مجبور بودیم فردی را به جای او معرفی کنیم. بیست و نه مرتبه چنین اتفاقی در دوران مسئولیت روسای جمهور آمریکا رخ داده است. من دقیقا همان کاری را انجام داده ام که روسای جمهور دیگر انجام داده اند.
وی افزود: اگر آن‌ها (دموکراتها) در مسند امور بودند بسیار زودتر از من در این خصوص وارد عمل می‌شدند. آن‌ها در زمان خود، اتهامات بسیار بدی درباره نامزد تصدی مسئولیت در دیوان عالی مطرح کردند. اما در دوران من چنین اتفاقی نداد. قضات دادگاه عالی آمریکا خودشان تصمیم گیری می‌کنند. ما تضاد منافع نداریم. ما در استانه انتخابات قرار داریم. این انتخابات، مهمترین انتخابات تاریخ آمریکا است. نمی‌دانم آیا کار به دیوان عالی می‌کشد یا خیر (به علت نتایج موردمناقشه انتخابات). اما در هر حال، دیوان عالی خودش در این باره بررسی هایش را انجام می‌دهد و تصمیم گیری می‌کند.
ترامپ: در قوانین ایالتی مداخله نمی‌کنم
دونالد ترامپ در نشست انتخاباتی زنده خود از شهر میامی در ایالت فلوریدا در پاسخ به سوال یک زن آمریکایی دربار قوانین سقط جنین در آمریکا و پرونده جنجالی مربوط به این مسئله در یکی از ایالت‌ها گفت: بنده درباره قوانین انتخابات و قوانین مشابه با قضات دیوان عالی رایزنی نمی‌کنم. در پرونده‌هایی که در این باره در ایالت‌ها مطرح است، خود ایالت‌ها تصمیم گیری می‌کنند. من نمی‌توانم در این زمینه ورود کنم. این کار من نامناسب خواهد بود. من نمی‌خواهم درباره پرونده مطرح نیز اعمال نفوذ کنم. مطمئنم قاضی مطرح در این قضیه خودش تصمیم خوبی می‌گیرد. من نمی‌خواهم درباره این پرونده (سقط جنین) هیچگونه اعمال نفوذی داشته باشم.
ترامپ: ما بهترین عملکرد را در دفاع از حقوق سیاهپوستان داشته ایم!
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال یک زن آمریکایی دربار تبعیض نژادی و برخود خشونت آمیز با سیاهپوستان و رنگین پوستان ازجانب افسران پلیس آمریکا گفت: اتفاقاتی که در تابستان امسال رخ داد (قتل سیاهپوستان) وحشتناک بود. ما می‌خواهیم این وضعیت اصلاح شود. ما می‌خواهیم رفتار نیرو‌های پلیس مطابق قانون باشد. اما دموکرات‌ها مانع اصلاحات قانون هستند. نمی‌دانم علت این رفتار آن‌ها چیست.
وی مدعی شد: ما بهترین عملکرد را برای دفاع از حقوق سیاهپوستان و دیگر رنگین پوستان آمریکا داشته ایم. ما فرصت‌های بسیاری برای آن‌ها ایجاد کرده ایم. باید نظام کیفری کشور اصلاح شود. همه از این مسئله سخن می‌گویند، اما درباره آن کاری انجام نداده اند. در دوران اوباما نیز این کار انجام نشد. من روابط بسیار خوبی با سیاهپوستان آمریکا دارم.
ترامپ: باید با مهاجرت غیرقانونی به آمریکا مقابله شود
دونالد ترامپ در پاسخ به سوال یک زن آمریکایی درباره وضعیت مهاجران در آمریکا گفت: ما در حال مذاکره درباره قوانین مختلف مربوط به مهاجرت هستیم. ما در حال ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک هستیم. مکزیک در این زمینه همکاری‌های بسیاری با ما دارد. ما می‌خواهیم با مهاجرت غیرقانونی به کشورمان مقابله کنیم. به علت شیوع بیماری همه گیر (کرونا) عملکرد ما در زمینه مهاجرت بسیار تحت تاثیر قرار گرفت.
وی افزود: ما دیوار بسیار مستحکمی در مرز آمریکا با مکزیک ایجاد کرده ایم. سیاست دستگیری و ازاد کردن افراد که قوانین بازمانده از گذشته بود وحشتناک بود. ما از آن وضعیت عبور کردیم. مهاجران می‌توانستند به صورت انبوه وارد مرز‌های کشورمان شوند. ما به آن وضعیت پایان دادیم.
ترامپ: ارتش آمریکا بسیار قوی شده است
رئیس جمهور آمریکا در نشست انتخاباتی زنده خود از شهر میامی در ایالت فلوریدا گفت: ما بهترین وضعیت را برای اقتصاد کشورمان رقم زده ایم. سال آینده از قبل هم بهتر خواهد بود. ما ارتش کشورمان را بسیار تقویت کرده ایم. وضعیت ارتش ما به بهترین حالت درمقایسه با هر زمان دیگری رسیده است. ما برای کاهش مالیات‌ها هم عملکرد بسیار خوبی داشته ایم. بی تردید، در سال‌های آینده نیز این وضعیت را ادامه خواهیم داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در نشست انتخاباتی یک ساعته در مقابل دوربین ان بی سی نیوز ظاهر شد. ترامپ در این نشست انتخاباتی به پرسش‌های چند شهروند آمریکایی پاسخ داد که عمدتا بر مسائل اقتصادی و مشکلات ناشی از کرونا و همچنین عملکرد ترامپ در حوزه بهداشت و درمان متمرکز بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار