چاپ کد خبر: 141584
8 اردیبهشت 1403

چند ترفند جالب برای معلق نماندن نعنا روی دوغ

همه برایتان پیش آمده که دوغ درست کرده باشید و روی آن نعنا ریخته باشید و بعد از چند دقیقه می بینید که ته نشین شده است.برای رفع این مشکل همراه ما باشید تا ساده ترین ترفند حل شدن سبزی خشک داخل دوغ را در این بخش برایتان خواهیم گفت تا من بعد با معلق ماندن نعناع روی دوغ مجبور نباشد قبل از سرو، هر بار دوغ را هم بزنید.

نعنا روی دوغ

برای رفع این مشکل همراه ما باشید تا ساده ترین ترفند حل شدن سبزی خشک داخل دوغ را در این بخش از ترفندهای آشپزی و خانه داری نمناک برایتان خواهیم گفت تا من بعد با معلق ماندن نعناع روی دوغ مجبور نباشد قبل از سرو، هر بار دوغ را هم بزنید.

راز نماندن نعناع روی دوغ با کمک آب جوش

برای این منظور ابتدا کمی آب جوش روی نعنا خشک یا هر سبزی خشک دیگری که قصد دارید به دوغ اضافه کنید، ریخته و اجازه دهید کاملا خیس بخورد.
بعد از آنکه نعناع و سبزی خشک دوغ تان، خوب خیس خورد آن را به ظرف دوغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
مطمئن باشید که با این ترفند، هر نوع سبزی معطر و نعناع خشکی که دارید، بخوبی و یکدست داخل دوغ ترکیب خواهد شد.

حبوب‌ترین انواع ادویه دوغ

چاشنی و ادویه دوغ محلی تنوع فراوان دارد. طعم‌ دهنده‌هایی چون پونه کوهی، کاکوتی و خیار از جمله افزودنی‌های محبوب دوغ محلی هستند.دوغ خواص زیادی برای بدن دارد که اگر با ادویه دوغ مصرف شود، خواص آن بهتر جذب بدن می‌شود. اگر می‌خواهید با فواید دوغ بیشتر آشنا شوید مقاله خواص دوغ را از دست ندهید.

بهترین سبزی معطر برای دوغ

سبزی‌هایی که دارای طعم و عطر فوق العاده‌ای هستند، معمولا به عنوان چاشنی و ادویه در غذاها استفاده می‌شوند.

نعنا روی دوغ

نعنا؛ ادویه پرطرفدار دوغ

نعنا یکی از خوش‌بوترین سبزی‌های خوراکی است که به صورت خشک و پودر شده به دوغ افزوده می‌شود و اشتها برانگیز است. مصرف دوغ طعم‌دار با سبزیجات همراه با غذا، وعده غذایی شما را دلپذیرتر می‌کند.

نعنا خواص فراوانی دارد که از آن جمله می توان به تقویت سیستم گوارشی اشاره کرد. نعنا نیروبخش است و به هضم غذا کمک کرده و عملکرد معده، کبد، صفرا و روده‌ها را کنترل می‌کند.همچنین روده‌ها را ضدعفونی می‌کند. اضافه کردن برگ نعنای خشک شده به دوغ طعم بی‌نظیری می‌دهد.

پونه؛ خوش طعم و ویژه

پونه هم یک سبزی معطر و شبیه به نعنا است. اگر به سایر سبزیجات معطر آلرژی دارید، پونه کوهی یک افزودنی ضدآلرژی است که علاوه بر طعم و عطر جذابش، نوشیدنی شما را خوشمزه‌تر می‌کند و با آن با خیال راحت‌تر می‌توانید دوغ خود را بنوشید.همانطور که همه می‎دانیم، دوغ انواع مختلفی دارد. ادویه‌های دوغ مناسب دوغ محلی یا سنتی است. اگر می‌خواهید با ذائقه‌ی خود در انتخاب دوغ آشنا شوید، مقاله انواع دوغ را بخوانید.

کاکوتی؛ ادویه‎ای پرخاصیت

کاکوتی یکی از ادویه‌های مقوی است که برای سلامت قلب و معده بسیار مفید است. این ادویه خاصیت ضدعفونی دارد و به کاهش سردردهای میگرنی بسیار کمک می‌کند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار