چاپ کد خبر: 140888
2 اردیبهشت 1403

تاکید نماینده شیراز بر ضرورت تغییر مدیران استان /گلایه شدید از جهاد کشاورزی فارس /بلاتکلیفی ۶۰ هزار متقاضی مسکن ملی شیراز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است مدیران استان باید در جهت حل مشکلات از طریق دولت و بخش های غیر دولتی و راه های مختلف تامین مالی کنند و محدودیت ها و وجود مشکلات در بعضی از دستگاه های فارس قابل دفاع نیست.

جعفر قادری 3
ایلنا: جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا تصریح کرد: در صورتی که مدیران نتوانند مشکلات را حل کنند باید فکر جدی جهت تغییر و تحرک مدیران استان ایجاد شود.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه در شرایط فعلی نیاز است تا اقدامات جدی در حوزه های زیر ساخت های استان انجام شود، افزود: در حال حاضر طرح ها و پروژه های زیادی در استان فارس بر زمین مانده است.

وی با اشاره به اینکه شهرک های صنعتی، فرودگاه ها، ساحلی شدن استان، خطوط جاده و ریلی، انتقال آب و بسیاری از طرح ها و پروژه های زیادی بر روز زمین مانده که باید هرچه زودتر به بهره برداری برسد و تکمیل شود، تاکید کرد: جهت تکمیل و بهره برداری این طرح ها باید ساز و کار و منابع مختلفی در نظر گرفته شود؛ از همین رو استفاده از منابع مردمی و پای کار آوردن سرمایه گذاران باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

نگاه به سرمایه گذاری بخش خصوصی درحوزه بهداشت و درمان منفی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  با اشاره به اینکه نگاه مدیران حوزه بهداشت و درمان استان نسبت به سرمایه گذاری بخش خصوصی منفی است، گفت: تفکر مدیران این حوزه کاملا دولتی است که با این تفکرات دولتی نمی توان کاری انجام داد؛ از طرفی در حوزه تکمیل طرح ها وپروژه های بر زمین مانده نمی توان موفق عمل کرد.

قادری با بیان اینکه متاسفانه فارس و شیراز به عنوان قطب بهداشت و درمان در بخش زیر ساخت‌های درمانی و بیمارستانی با مشکل مواجه است، یادآور شد: تنگ نظری در دانشگاه های علوم پزشکی استان اجازه نمی‌دهد که سرمایه های پزشکان وارد بخش درمان فارس شود.

ضرورت تغییر نگاه مدیران به سمت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در صورتی که مدیران نگاهشان را نسبت به تکمیل پروژه ها از روش های تامین مالی تغییر ندهند باید به گزینه جایگزین فکر شود، تاکید کرد: تغییر نگاه مدیران به سمت جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی ضروری است و در شرایط فعلی باید به سمت انتخاب مدیرانی حرکت شود که نگاه شان به سرمایه گذار غیر دولتی مثبت است.

قادری با اشاره به اینکه در بعضی از پروژه‌ها باید به سمتی حرکت کرد که کارهای بر زمین مانده با سرعت پیش رود، گفت: شرکت عمران شهر صدرا در موضوع مرکز داده، منطقه ویژه دانشگاهی و بعضی از پروژه ها کُند عمل می کند از همین رو نیاز است سرعت بیشتری نسبت به این پروژه ها داده شود.

وی عنوان کرد: با نگاه بعضی از مدیران فعلی استان نمی توان اقدامی در برخی پروژه ها انجام داد و فعالیتی را پیش برد.

وی با بیان اینکه سال هاست که موضوع توسعه شهرها و روستاها در شرایطی که با معضلی به نام مسکن مواجهیم دنبال می شود، گفت: اگر خواستار حل مشکلات مردم در حوزه مسکن هستیم باید به موضوع تامین زمین نگاه ویژه ای شود اما وجود نگاه محدود کننده در استان فارس در این حوزه از انجام اقدامات جلوگیری می کند که نیاز است چنین نگاه هایی تعدیل شود.

پروژه ها با هدف بررسی تخلفات نباید متوقف شوند

قادری با بیان اینکه نهادهای نظارتی در جهت انجام و تکمیل پروژه ها به کمک مدیران بیایند و حمایت شان را از توسعه و پیشرفت پروژه ها از مدیران دریغ نکنند، تصریح کرد: دستگاه ها نباید در انجام پروژه ها با هدف بررسی تخلفات پروژه ها را متوقف کنند چرا که با این نگاه ها اتفاق خاصی در استان رخ نمی دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در این شرایط نیاز است تا نمایندگان در مجلس با مدیران به صورت جدی تر برخورد کنند و به گونه ای عمل شود که پروژه ها و فعالیت ها با سرعت بیشتر انجام شود، ادامه داد: عدم انتقال کارخانه سیمان از شیراز بعد از چندین سال هیچ منطق و دلیلی ندارد؛ توجیه پذیر نیست که مشکلات کارخانه روغن نباتی و پشم شیشه در موضوع انتقال همچنان حل نشده است.

زمین حدود ۶۰ هزار متقاضی مسکن ملی در شیراز تامین نشده است

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه شهرداری شیراز باید موضوع مشارکت سازی و مولد سازی با دستگاه ها را جهت حل مشکلات واحدهای اداری کمک کند، اظهار داشت: جاده سیاخ دارنگون،کوهمره سرخی، قلات و کدیان به زمان حدود ۸۰ سال پیش باز می گردد و تا چه زمانی می توان مردم را به خویشتن داری و حوصله و تحمل دعوت کرد؛  نیاز است این مناطق و مسیر ها در اسرع وقت توسعه پیدا کند.

قادری افزود: در حال حاضر در شیراز زمین برای حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار متقاضی مسکن ملی تامین نشده است که تامین زمین متقاضیان باید هرچه سریعتردر قالب شهرهای جدید، توسعه ظرفیت روستاها، افزایش محدودیت شهرها و … مشکل زمین باید حل شود که این موضوعات ارتباطی با تحریم دارد و تنگ نظری های سیستم اداری از عمده مشکلات این بخش است.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در جهت رفع مشکلات مردم نیاز است تا تنگ نظری ها در سیستم اداری حل شود، گفت: کنار گذاشتن این تنگ نظری ها و … توسط مدیران باعث می شود تا مشکلات حوزه ارز و سکه هم مرتفع شود.

وی اضافه کرد: مسدود کردن راه برای ورود نقدینگی مردم به حوزه مسکن و صنعت و … باعث شده تا با افزایش قیمت دلار و ارز مواجه شویم.

قادری از واگذاری زمین به صورت مزایده به صنعتگران در استان فارس انتقاد کرد و ادامه داد: در کجای کشور واگذاری زمین واحدهای صنعتی به سرمایه گذاران وصنعتگران به صورت مزایده انجام می شود و متقاضیان باید برای دریافت زمین در مزایده شرکت کنند؟

دلیل عقب ماندگی فارس در حوزه کشت های گلخانه ای

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه شرکت شهرک های صنعتی و …. باید روند دریافت زمین را به صنعتگران و متقاضیان تسریع بخشند، عنوان کرد: از سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به شدت گلایه مند هستیم؛ متاسفانه این سازمان زمین برای راه اندازی شهرک های کشاورزی فراهم نکرده است و دلیل عقب ماندگی فارس در حوزه کشت های گلخانه ای از استان هایی مانند یزد و کرمان چیست؟

عضو مجمع نمایندگان فارس گفت: باتوجه به اینکه فارس یک استان وسیع و با پتانسیل بالا در حوزه کشاورزی است؛ نیاز است تا مسئولان جهاد کشاورزی استان کمی با جدیت به امور بپردازند و در صورتی که نمی توانند اقدامات را پیش ببرند باید به فکر جایگزینی مدیران با جسارت تری باشیم.

مشکل گاز، برق، جاده در بخش عمده شهرک های صنعتی فارس دلیل منطقی ندارد

نماینده شیراز و زرقان که اعتقاد دارد با این وضعیت و روند فعلی نمی توان امور را پیش برد، گفت: وجود مشکل گاز، برق، جاده،در بخش عمده شهرک های صنعتی فارس هیچ دلیل و منطقی ندارد و چه کسی قرار است این مشکلات را حل کند؟

وی با بیان اینکه بهانه های مدیرانی که عنوان می کنند جهت حل مشکلات و چالش های حوزه های خود به پول نیاز دارند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و تاکید کرد: اگر قرارباشد که نمایندگان و مسئولان ارشد استان پول تامین کنند که هر فردی می تواند به عنوان مدیر بر کرسی ادارت تکیه بزند چرا که خرج کردن هنر نیست.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار