چاپ کد خبر: 111984
27 اردیبهشت 1402

ترفند زشت زنان بیوه خارجی برای تور کردن ایرانی ها !

در چند سال اخیر افراد زیادی با شگرد افرادی که سعی دارند با این ترفند کلاهبرداری کنند بسیار زیاد شده و خیلی ها را که دنبال پوا مفت هستند بدبخت و بیچاره کرده اند.

ایمیل شمارا از یک جایی گیر می آورند..شاید هم شما در اینستا گرام تقاضا دوستی بهشون دادید…..پیرزنان موقر و مودب ..با تعدادی عکس معدود…از فیسبوک تا تلگرام و اینستاگرام…اما بیشتر ایمیل میزنند….

به گزارش اول فارس ، سراغتان می آیند شما یک ایمیل دریافت می کنید یا یک پیام در ایسنتاگرام و  اخیرا بیوه های در حال مرگ ثروتمند سر از تلگرام در می آورند……سلام و..و آرام خودشان را به انگلیسی معرفی می کنند….اگر انگلیسی بلدید که هیچ بلد نیستید با عجله یک جوری سر در می آورد…گوگل ترنسلیت گزینه آسانی است… کسی هم نمی فهمد و …سر از کارتان در نمی آورد حتی خانم تان هم نمیفهمد….اصلا تا وقتی کار تمام نشده مگر دلتان درد می کند الکی هو بزنید…


نمونه یک نامه که امروز برای خود من و از طریق ارسال شده:
سلام دوست عزیزم چطوری عزیزم؟ از اینکه پذیرفتید از طریق ایمیل برای من بنویسید متشکرم. از دریافت نامه شما بسیار خوشحالم. اجازه بدهید به اختصار خودم را معرفی کنم، من خانم للی محمود هستم، اهل اندونزی هستم، اما شوهرم اهل ایران است و ما در انگلستان زندگی می کنیم. من شوهرم را در ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ از دست دادم. در حالی که خودم مدتهاست با سرطان دست و پنجه نرم می کنم و دکترم می گوید وضعیت فعلی کنترل نشده است و چند ماه دیگر به زندگیم فرصت دارم.

در ضمن شوهرم پیمانکار است و قبل از مرگش قراردادی را با دولت انگلیس به ارزش ۳.۷ میلیون دلار تضمین کرده و به پایان رسانده بود، اما قبل از واریز پول به حساب بانکی من، مرگ او را با خود برد. شوهرم قبل از مرگش یک انسان دوست بود و از زمانی که ازدواج کردیم و نتوانستیم بچه های خودمان را داشته باشیم، مرا تشویق کرد که به فقرا کمک کنم.

خانم لیلی

با توجه به وضعیت سلامتی من که هر روز بدتر می شود و نمی خواهم بانک پول را بین خودشان تقسیم کند. من دو میلیون دلار به زادگاهم (اندونزی) فرستادم و ۲۰۰۰۰۰ دلار برای درمان پزشکی من به بیمارستان فرستاده شد. مایلم ۱.۵ میلیون دلار باقیمانده را برای شما بفرستم تا به من کمک کنید تا آن را به افراد فقیر و بیوه های آنجا در کشور شما (ایران) به نام همسر مرحومم بدهم زیرا ما فرزندی نداریم. این پول را به ارث ببرید خواهش می کنم، صرف نظر از مذهب، نژاد و قومیت، از شما می خواهم که این پروژه ها را با نهایت صداقت انجام دهید. سعی کنید و برای اطلاعات بیشتر به من پاسخ دهید.

خداوند شما و خانواده تان را رحمت کند و من خیلی دوست دارم تلفنی با شما صحبت کنم، اما مشکل اینجاست که به دلیل این بیماری که دهانم را بدشکل کرده است، نمی توانم خوب صحبت کنم و دکتر به من توصیه کرد که دیگر تماس نگیرم تا نگیرم. روی مغزم تاثیر بگذارد لطفاً این اطلاعات را برای خود بسیار مخفی نگه دارید و هرگز به دلایل امنیتی این پول را به کسی نگویید. منتظر شنیدن از شما هستم.
خانم للی


من براش نوشتم: چه خوب..حالا من باید چکار کنم…

جواب خانم للی محمود:

روز شما به خیر و سلامتی امروز شما چگونه است؟ امیدوارم خوب باشید. یک بار دیگر از پاسخ سریع شما به ایمیل من تشکر می کنم. می خواهم بدانی که من فقط یک روز صبح از خواب بیدار نشدم و تصمیم گرفتم برای این کار با شما تماس بگیرم، از خدا خواستم مرا به شخص خوبی هدایت کند که این پول را برای او بفرستم و او از آن برای امور خیریه استفاده کند. من معتقدم که خدا می داند چرا ما اینجا را ملاقات می کنیم. بنابراین، هنگام دریافت پول، دقیقاً همان کاری را که به شما گفتم انجام دهید، زیرا اگر وجوه مذکور در هنگام دریافت آن بین فقرا / بیوه ها و یتیمان تقسیم نشود، خوشحال نمی شوم.

زن شیاد

من فقط ۱.۵ میلیون می فرستم و دویست هزار دلار (۲۰۰۰۰۰ دلار) باقیمانده را برای تغذیه و داروهایم واریز می کنم زیرا دکتر به من گفت که امروز باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم. لطفا برای موفقیت جراحی من دعا کنید. فردا بعدازظهر بعد از به هوش آمدن با شما در ارتباط خواهم بود، همچنین با مدیر بانک محل واریز وجوه صحبت خواهم کرد تا در مورد نحوه انتقال وجوه به شما با ایشان صحبت کنم.

این آدرس من است
شماره ۱۱۱ خیابان گلنیگلز، لستر LE4 7YJ
انگلستان خواهش می کنم دوست عزیزم، برای من دعا کنید که از این عمل جراحی زنده بمانم، زیرا فقط به خواست خدا زنده خواهم ماند. دعای شما به من کمک می کند که زنده بمانم و معتقدم اگر خدا راضی باشد زنده خواهم ماند. با تشکر، و خداوند شما را برکت دهد. آمین
خانم للی

ادامه دارد….


روش کلاهبرداری در پوشش کارهای خیریه ترفند بیوه‌های میلیاردر در حال مرگ است؛ بدین صورت که افراد در اینستاگرام یا ایمیل پیامی دریافت می کنند که در آن فردی ادعا می‌کند که بیوه فرد ثروتمندی است و میلیاردها دلار یا پوند به وی ارث رسیده و می‌خواهد این ثروت و ارثیه را به خیریه تخصیص دهد؛ حتی در این ایمیل یا پیام به فرد گفته می‌شود که درصدی از این پول برای هزینه‌های جاری، درصدی برای خود فرد و در نهایت ۵۰ درصد از این سرمایه برای کار خیریه اختصاص پیدا می‌کند و بدین صورت افراد را وسوسه می‌کنند.

وی افزود: وقتی با افرادی که برایشان چنین ایمیل یا پیامی آمده است صحبت می‌کنیم توجیه افراد این است که قرار است پولی دریافت کنند و مسأله ای در میان نیست؛ در صورتی که نمی‌دانند در فرآیند مهندسی اجتماعی در نهایت فرد را مجبور کرده که پولی را پرداخت کنند و در نهایت بعد از کلاهبرداری است که مالباخته متوجه می شود که همه این داستان یک فضاسازی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

قشقایی جمعه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

من که نفهمیدم یعنی چی
خب نهایتش اینه که پول رو نمی‌ریزد دیگه میخواد چیکار کنه؟؟؟؟

آخرین اخبار