چاپ کد خبر: 44308
14 بهمن 1399

خبر خوش خانه دار شدن ۲۲۶ هزار نفر راننده حمل ‌و نقل برون شهری

مسکن رانندگان بروه شهری

آقای محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن رانندگان حمل و نقل برون شهری افزود: هدف این تفاهم نامه تامین مسکن برای ۲۲۶ هزار نفر از رانندگان حمل‌ونقل برون شهری است که طی یک برنامه ۳ ساله به سرانجام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مولفه مسکن به عنوان یک پیشران اقتصادی اهمیت دارد، گفت: همه مدیران وزارت راه و شهرسازی تلاش خود را برای تامین مسکن رانندگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری کشور به کار بستند، تا این تفاهم نامه به نتیجه برسد.

وزیر راه و شهرسازی در تشریح جزئیات این تفاهم نامه افزود: در گام اول برای تحقق هدف تفاهم نامه مذکور به همت همه مدیران استانی و همچنین متولیان حمل‌ونقل برون‌شهری، عملیات آماده‌سازی زمین انجام خواهد شد.

اسلامی گفت: در گام دوم این تفاهمنامه تلاش می‌کنیم تا تسهیلات بانکی متناسب با توان رانندگان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و امیدواریم این امر به کمک وزارت رفاه به سرانجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به نقش سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت شهر‌های جدید، بانک مسکن، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و کانون‌های صنفی رانندگان در این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری و همراهی این نهاد‌ها بتوانیم با سرعت متناسبی کار را پیش ببریم.

وی گفت: این تفاهم‌نامه یک تکلیف همگانی است و بنا داریم در شهر‌های بزرگ، رانندگان را در طرح‌های مجتمع‌سازی عضو کنیم,، اما در شهر‌های کوچک زمین را به خود رانندگان واگذار می‌کنیم تا آن‌ها متناسب با شرایطی که دارند خود اقدام به ساخت مسکن کنند.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، رانندگان عزیز هیچ دغدغه‌ای در ذهن خود، جز اینکه به وظایفشان به شایستگی عمل کنند، نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۲۶ هزار راننده اتوبوس و کامیون برون شهری، باری، مسافری و ترانزیت، در طول ۳ سال خانه‌دار خواهند شد.

اسلامی گفت: اراده جدی در مسئولان برای اجرای این تفاهم‌نامه وجود دارد که امیدواریم به سرعت ساخت این واحد‌های مسکونی برای رانندگان برون شهری شروع شود.

وی افزود: در طول ۳ سال با واگذاری زمین در قالب تعاونی مسکن یا طرح مسکونی در شهر‌های جدید، رانندگان برون شهری خانه‌دار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی نیز به رانندگانی که واجد شرایط دریافت مسکن باشند داده می‌شود، گفت: با همکاری وزارت رفاه، معاونت مسکن وزارت راه، سازمان زمین و مسکن و شرکت عمران شهر‌های جدید، این تفاهم‌نامه اجرا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین پس از امضای تفاهم‌نامه در جمع خبرنگاران، افزود: رانندگان دارای کارت هوشمند فاقد مسکن در یک مرحله ۳ ساله خانه‌دار می‌شوند.

وی گفت: به رانندگانی که براساس این طرح در شهر‌های کوچک زندگی می‌کنند زمین واگذار می‌شود تا خودشان بتوانند مسکن مورد نیاز را بسازند و رانندگانی که در شهر‌های بزرگ و کلانشهر‌ها زندگی می‌کنند از ظرفیت‌های موجود در قالب طرح اقدام ملی مسکن استفاده خواهند کرد.

اسلامی همچنین درباره همکاری وزارت رفاه برای دهک‌های پایین جامعه نیز گفت: هماهنگی‌های لازم انجام شده تا یارانه‌ای که برای تسهیلات مسکن، براساس تفاهم نامه قبلی، به افراد کارگر و بازنشسته تخصیص داده می‌شد، به این رانندگان هم تخصیص داده شود.
وی افزود: به رانندگان کمکی که ماشین ندارند و وضعیت معیشت آن‌ها نیز سخت است این تسهیلات نیز داده می‌شود تا آن‌ها هم با استفاده از این فرصت خانه‌دار بشوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی هلالی رویندزق دوشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

دیگه پیر شدیم باید قبر بخریم نه خانه

ابراهیم جمعه , ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴

تشکل های استانی یعنی چی

ناشناس شنبه , ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹

سلام کسانی که تهران ساکن هستند باید کجا مراجعه کنند

ناشناس جمعه , ۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷

سلام ما که شیراز زندگی می کنیم باید کجا مراجعه کنیم

ناشناس شنبه , ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

تازه به فکر راننده ها افتادن .اگع راننده ها نباشن تمام کارهاتون می مونه بدبختها همش تو جاده ولی یه سبد کالا به این بدبختا نمیدن .فقط معلما .یا باز نشسته ها

ناشناس چهارشنبه , ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶

همش الکیه هزارتا ضامن و شرایط میخوان

مهدی کوهکن چهارشنبه , ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

منظور از تشکل‌های استانی کجاست؟ یعنی کجا باید مراجعه کنیم؟

مهدی سه شنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰

بعد ۸ سال تصمیم گرفتن چه فایده داره پول پاشی واسه انتخابات هست چرا تو چند سال پیش همچین کاری نکردید

آخرین اخبار