چاپ کد خبر: 135756
10 اسفند 1402

خبر مهم برای همه صاحبان مجوزهای کاغذی و دارندگان پروانه کسب در استان فارس

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت:با توجه به ماده(۱) قانون تسهیل صدور مجوزها ،صاحبان مجوزهای قدیمی و کاغذی کسب‌وکار در استان تا پایان سال ۱۴۰۲ باید از طریق ورود به درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا الکترونیکی دریافت کنند.
به گزارش اول فارس ، ایوب فرامرزی اظهار کرد:صاحبان مجوزهای قدیمی و کاغذی کسب‌وکار با ارائه شماره همراه کسب و کاری، کد پستی محل پروانه کسب، شناسه صنفی و شماره سریال پشت کارت ملی می‌توانند از درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir مجوز الکترونیکی دریافت کنند.

به گزارش روزنما؛ وی افزود: آن دسته از کسبه و فعالین اقتصادی که برای دریافت مجوز الکترونیکی نیاز به راهنمایی دارند، می‌توانند در سطح شهر شیراز به اتاق اصناف مرکز استان و یا اتحادیه صنفی مربوطه و در سطح شهرستان‌های استان نیز به اتحادیه صنفی مربوطه مراجعه کنند.

مجوزهای قدیمی و کاغذی کسب‌وکار در استان تا پایان سال ۱۴۰۲

فرامرزی یادآور شد: فعالان اقتصادی که از طریق اداره‌کل جهاد کشاورزی، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و سایر دستگاههای اجرایی مجوز دریافت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوزها، به‌طور غیرحضوری و رایگان مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس بیان کرد: تمامی فرآیند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا، به صورت غیر حضوری و رایگان بوده و در کمتر از پنج دقیقه قابل انجام است و همچنین مجوزهای دارای شناسه یکتا به راحتی از طریق گوشی‌های هوشمند در هر ساعت از شبانه‌روز قابل استعلام خواهد بود.

وی اضافه کرد: براساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی آن دسته از کسب و کارهایی که تا پایان سال ۱۴۰۲ فاقد شناسه یکتا الکترونیکی باشند از ابتدای سال ۱۴۰۳ فاقد مجوز محسوب شده در زمینه امور مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی با مشکل مواجه خواهند شد.

فرامرزی گفت از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه کسب صرفاً فایل الکترونیکی تحت عنوان شناسه یکتا(QR CODE) است و آن دسته از پروانه کسب‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۳، خارج از درگاه ملی مجوزها صادر شده و یا فاقد شناسه یکتا الکترونیکی باشند، فاقد اعتبار قانونی بوده و صاحبان آن‌ها دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس، همه ثبت درخواست‌ها برای هر نوع مجوز از جمله پروانه کسب صرفاً باید از درگاه ملی مجوزها باید به صورت غیرحضوری انجام شود و مجوزها و پروانه‌ های کسب فاقد شناسه یکتای ثبت شده در qr.mojavez.ir فاقد وجاهت قانونی خواهند بود.

فرامرزی همچنین در خصوص نحوه دریافت پروانه کسب از درگاه ملی مجوزها گفت: از فعالان صنفی که تاکنون پروانه کسب دریافت نکرده‌اند دعوت می‌شود با ثبت درخواست از طریق درگاه ملی مجوزها (نشانی mojavez.ir) ، به‌راحتی و در مدت سه تا هفت روز پروانه کسب دریافت کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۱۶

اگه جرات داری برو اتحادیه مثل گداها میگن به اتحادبه کمک کنید اونم زیر ده میلیون پسندشون نیست

آخرین اخبار