چاپ کد خبر: 132052
29 دی 1402

خط و نشان رئیس کمیسیون عمران برای بانک ها که به متقاضیان ساخت مسکن ومستاجران وام نمی دهند

رضایی گفت: به منظور حمایت از سازندگان و مستاجران، بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و ودیعه جریمه می‌شوند و به آنها اخطار می‌دهیم.

رضایی نماینده جهرم
به گزارش اول فارس ، رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حوزه مسکن تمام قوانینی که نیاز بوده را در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده ایم قوانینی همچون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون جهش تولید مسکن و طرح ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها  از جمله این موارد بوده است.

وی افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن سالی یک میلیون واحد مسکونی باید ساخته شود تا تعادلی بین عرضه و تقاضای مسکن در بازار وجود داشته باشد که در نتیجه قیمت مسکن کنترل شود.

رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد: به لحاظ تامین زمین مشکلی وجود ندارد و در وضعیت مطلوب و مناسبی هستیم. موضوع دومی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بحث پرداخت تسهیلات به متقاضیان ساخت مسکن است، در این موضوع مشکلاتی وجود دارد. نقطه ضعف ساخت مسکن عدم پرداخت تسهیلات ساخت وساز است که بانک‌ها به قانون تمکین نمی‌کنند.

وی گفت: در قانون جهش تولید مسکن آمده است که در سال اول اجرای قانون (سال ۱۴۰۱) بانک‌ها باید ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌کردند که هر سال ۲۰ درصد به آن اضافه می شود.

رضایی اظهار کرد: بانک‌ها وضعیت مناسبی در پرداخت تسهیلات ندارند میانگین پرداخت تسهیلات به متقاضیان ساخت مسکن کل بانک ها کمتر از ۲۰ درصد کل مبلغی بوده است که باید پرداخت می‌کردند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از بانک‌ها عملکرد صفر دارند یعنی پرداختی برای تسهیلات ساخت مسکن نداشته‌اند با وجود اینکه در قانون در صورت عدم پرداخت تسهیلات،  جریمه نیز برای بانک‌ها در نظر گرفته شده بود که اگر بانکی تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت نکند وزارت اقتصاد موظف است که از بانک متخلف مالیات دریافت کند. وزارت اقتصاد و دارایی باید به صورت جد پیگیر این موضوع باشد.

وی افزود: طبق برنامه هفتم اگر بانک ها همکاری لازم را نکنند از قدرت اعتبار دهی آنها کاسته و به بانک های که همکاری می کنند اضافه می شود.

رضایی گفت: حتی بانک ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن که برای مستاجران است و نیاز شدید در بازار به آن وجود دارد هم بانک ها همکاری ندارند که باید این بانک ها هم جریمه شوند.

نظر بدهید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

بهمنی پنجشنبه , ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

بخدا راست میگه چون مستاجر دستش خالیه وام نمیدهند یا ضامنی مخواهند که شدنی نیست

امیر دوشنبه , ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

همگی دست مبارکتون تو جیب بانک‌هاست چرا بدون اینکه آمار پرداخت تسهیلات بانک‌ها درقالب مسکن وودیعه مسکن و… از بانک مرکزی بگیرید اینقدر غیر منصفانه صحبت می‌کنید مگه بانکها هم جز دشمنان به حساب میان با از خودی ها نیستن….. براتون متاسفم

اسلام نظری زاده شنبه , ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

سلام اگر کسی به اسم خانومش وام مسکن گرفته دیگر نمیتواند وام مسکن بگیرد

،،، شنبه , ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰:۱۲

بانک رفاه کارگران شعبه بلوار نصر شیراز برا وام ودیعه مسکن چهار تا ضامن از من گرفته

آخرین اخبار