چاپ کد خبر: 72595
3 بهمن 1400

داغدار شدن ده ها خانواده برنج کار در جاده کامفیروز شمالی

کامفیروز شمالی یکی از بخش‌های زرخیز و قطب تولید برنج، راه و جاده مناسبی ندارد.

 یکى از عوامل مهم در توسعه اقتصادى هر منطقه ایجاد،توسعه و نگهدارى راه‌ و جاده هست، راه‌ها هستند که در بهبود بخشیدن به وضع بازرگانى، صنعتى و کشاورزى اهمیت ویژه‌ای دارد .و همچنین  راه‌ها مهم‌ترین ابزار رسیدن به توسعه در هر منطقه‌ای به‌حساب می‌آید و رشد صنعتی،گردشگری یک منطقه با راه‌های مناسب چندین برابر می‌شود و دروازه‌های پیشرفت به روی منطقه گشوده خواهد شد.

کامفیروز شمالی یکی از بخش‌های مهم و استراتژیک با پهنای ۱۰۵ هزار کیلومتر در قالب  ۱۷ روستا ،جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر را در دل خود جایی داده است ، این بخش به لحاظ وسعت، آب‌وهوای معتدل ، خاک حاصلخیز کشاورزی، جنگل‌های زیاد و همچنین یکی از شاه‌راهای مهم، استراتژیک و اتصال آن از شمال شرق به اقلید و از شمال غرب به سپیدان هست که همین خصوصیت‌ها موجب شده تا جاده‌های این بخش مدام زیر چرخ‌های خودروهای سبک و سنگین و ماشین‌آلات کشاورزی قرار بگیرد.

یکی مشکلاتی که این روزها مردم منطقه کامفیروز شمالی با آن گریبان گیر شده اند، ناهمواری راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی روستاهای آن است که علاوه بر مشکلات روانی، مشکلات اقتصادی هم برای مردم و نارضایتی عمومی به وجود آورده است.

بر ای اطلاع بیشتر و به‌منظور پیگیری مطالبات مردمی و تنویر افکار عمومی به سراغ رئیس شورای اسلامی بخش کامفیروز شمالی رفته و این موضوع را پیگیری کرده است.

کامفیروز شمالی

جاده نامناسب کامفیروز شمالی خانواده های زیادی را دغدار نموده است

حسین باصری گفت: بخش کامفیروز شمالی حدفاصل سددرودزن تا آخرین روستا این بخش که آب ماهی هست دارای جاده باریک به طول حدود ۹۰ کیلومتر است که پر از چاله و بدون خط‌کشی هست .

وی بیان کرد: چندین پیچ خطرناک در اول بخش هست که به دلیل نداشتن دید کافی تابه‌حال چند نفربر اثر تصادف از بین رفته‌اند و خانواده‌های زیادی را داغ‌دار شده‌اند.

 رئیس شورای اسلامی بخش کامفیروز شمالی با اشاره به اینکه یکی از  پیچ‌های خطرناک این بخش در روستای پا لنگری می باشد، اظهار کرد: متأسفانه حدفاصل جاده ارتباطی شهرخانیمن تا روستای ده دامچه به طول ۱۵ کیلومتر به‌طورکلی آسفالت آن از بین رفته و چاله‌هایی زیادی ایجادشده که نیاز به ترمیم اساسی دارد.

 باصری افزود: جاده ارتباطی سه‌راهی عباس‌آباد از سمت بخش کامفیروز جنوبی بسیار باریک و پر از چاله است با توجه به اینکه دو طرف آن پرتگاه و زمین‌های کشاورزی وجود دارد، هیچ محافظی نداشته و بارها وسایل نقلیه زیادی به داخل زمین‌های کشاورزی منحرف‌شده‌اند و خساراتی برای آن‌ها به وجود آمده است.

 وی خاطرنشان کرد: جاده ارتباطی روستای چم  سهراب خانی در یک کیلومتری روستای چم ریز و رانش کرده و متأسفانه راه ارتباطی این روستا هرروز قطع می‌شود و مشکلات عبور و مرور را برای مردم ایجاد کرده است.”خبرگزاری فارس”

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

بسمه تعالی الله فرجه الشریف & مدیرکل راه وترابری و مسکن و شهرسازی استان فارس در اسرع وقت جاده ها نیازمند نوسازی بازسازی جدید سازی را شناسائی کنند و با الویت بندی سال ۱۴۰۱ را جهاد راهسازی و راهداری درون استانی قرار دهید

آخرین اخبار