چاپ کد خبر: 136907
22 اسفند 1402

دردسر عجیب سامانه خودنویس برای مستاجرین استان فارس که باید مسئولان بدانند

با آغاز بکار سامانه خودنویس ، امکان تنظیم قرارداد بین موجر و مستاجر در سامانه خودنویس فراهم شد.

بخش قابل‌توجهی  از مستاجرها و متقاضیان این روزهای بازار مسکن با راه‌‌اندازی سامانه آنلاین ثبت قرارداد اجاره از سوی دولت، قراردادهای خود را در این سامانه و بدون مراجعه به بنگاه (بازارسنتی)، منعقد می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی گفت: این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از موجر و مستاجر با هدف تنظیم قرارداد و ارائه کد رهگیری راه‌اندازی شده و در دسترس شهروندان قرار دارد.

سامانه خودنویس

محمود رضا طالبان در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس موجر و مستاجر می توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس khodnevis.mrud.ir نسبت به تنظیم قراردادهایی بین یکدیگر به شکل کاملا رایگان اقدام کنند.

وزارت راه و شهرسازی جهت ایجاد ایفای وظایف قانونی خود سامانه ثبت قرارداد اجاره مسکن را راه اندازی نموده تا موجر و مستاجر بتوانند بدون نیاز مراجعه به مشاورین املاک قرارداد اجاره خود را در سامانه اعلامی به صورت رایگان ثبت کنند.

عضو کانال خبرهای فوری ما در تلگرام شوید

برخی از کاربران اول فارس از مناطق مختلف استان فارس می گویند علیرغم ابلاغ و راه اندازی سامانه مردم سرگردان فی مابین مشاورین املاک و کافی نت و سایت اعلامی راه و شهر سازی هستند و هزینه ها کمتر که نشد بلکه دوبرابر شده چون یکبار به کافی نت جهت ثبت در سامانه آنلاین مراجعه می کنند و  یکبار هم مجبورند به مشاور املاک مراجعه کنند و دلیل آ هم این است که  اجاره نامه که از طریق سایت راه و شهرسازی ثبت می شوند توسط ادارات دولتی و بانکها قابل قبول نیست و دلیل آن هم این است که می گویند نمی توانند به اطلاعات قراردادهای ثبت شده روی سامانه راه و شهرسازی (خودنویس) دسترسی داشته باشند و تایید لازم برای عملیات اداری و بانکی قرارداد را بگیرند و مردم را مجبور به مراجعه به مشاورین املاک و اخذ کد رهگیری جدید می کند با این تفاسیر سامانه راه و شهرسازی یعنی پر و سردگمی مردم بین کافی نت و مشاورین املاک شده است.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

بهرام جمعه , ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۰۰

بشدت سایت خطر ناکی هست اگر ۱نفر مثل فرزند یا همسر دسترسی به خط تلفن شما داشته باشه به راحتی میتونه قرارداد اجاره تنظیم کنه و پول رو دریافت کنه اگر کسی هم به شماره موبایلتون دسترسی داشته باشه میتونه شما بمونید با مستاجر و پول دریافت نکرده تازه جایی برای ورود به عنوان وکیل مشخص نشده اینهارو من متوجه شدم فکر کنم کلاه برداریهای زیادی صورت بگیره

ناشناس پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

مشاورین املاک اکثرا با وجود همکاری،و مشاوره، وپیگیری مشکلات،فراوان موجر ، مستاجر ،را حل،فصل می کند ،،،،در زمان اختلاف موجر ،مستاجر ،،سامانه خود نویس چکار می تواند انجام دهد،

ناشناس پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

من مودم چه کسانی تصمیم این کارها رو میگیرن مردم به درد سر میندازن اخه همه که رایانه و پرینتر ندارن شما از دست املاکی ها در آوردید انداختید گیر کافی نت ها اونم با این خود نویس خراب املاکی ها سایت خودشون و داشتن خودنویس هم جای خودش تو غلت کردی تکراریه

ناشناس پنجشنبه , ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

من مودم چه کسانی تصمیم این کارها رو میگیرن مردم به درد سر میندازن اخه همه که رایانه و پرینتر ندارن شما از دست املاکی ها در آوردید انداختید گیر کافی نت ها اونم با این خود نویس خراب املاکی ها سایت خودشون و داشتن خودنویس هم جای خودش

محمدی چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

نوشته مردم مجبورن دوباره به بنگاه های املاک مراجعه کنن. در صورتی که خودِ بنگاه های املاک هم باید تو همین سامانه خودنویس قرارداد رو تنظیم کنن و کد رهگیری بگیرن. سامانه خودنویس هیچ مشکلی نداره و بنگاه های املاک دروغ میگن.

احد چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

سامانه خودنویس اطلاعاتی از شخص میخواد که حتما دردسر بعدی رو براش داره. در عین حالی که فقط از بنگاه به کافی نت شیفت شده و اصلا آسونش نکردن. در اخر هم بگم که بدون واسطه محاله خوه یا هر ملکی راحت و بدون دردسر و شورای حل اختلاف تحویل و تحول بشه و تسویه حساب!

رضا چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

تا برنامه دیوار هست و تا عدم نظارت درست و کارآمد در حیطه مسکن و بنگاه معاملات مسکن نیست هیچ ارزشی سایت خود نویس ندارد و کلا لااقل در شهر صدرا شیراز کلا نبض بازار مسکن دست بنگاه های بیسواد و بی ایمان هست و حتی خود رییس اتحادیه شیراز با تمام بنگاه املاک دستش تو یه کاسه هست چون رییس اتحادیه و کلیه همکارانشان بنگاه دار هستند و این از ضعف مدیریت ایران هست که نباید خودش بنگاه دار باشد و بعد باید خرید و فروش مسکن از دیوار حذف شود تنها راه کمک به مستاجر همین هست و لا غیر

ناشناس چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۵۹

الان مستاجر باید دو تا هزینه بده
هم کافی نت هم املاک
کافی نت تازه از املاک بیشتر میگیره

حمید چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۳۶

سامانه خیلی اشکال داره و بهتره برگرده به ایران املاک .اصلأ این سامانه قابل قبول نمیباشد و کلا باعث دردسر شده

اااا چهارشنبه , ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۴:۳۹

جدا از این نوشتن قرارداد کار تخصصی است کافی نت و موجر و مستاجر چگونه می توانند قرارداد ثبت کنند این موضوع احتمالا درکسری بین موجر و مستاجر بالا می گیرد.

آخرین اخبار