چاپ کد خبر: 118187
20 مرداد 1402

دستگیری راننده فراری عامل تصادف مرگبار زنجیره‌ای شیراز قبل از فرار به بوشهر

تصادف یک کامیون با چند دستگاه خودرو سواری در شیراز منجر به کشته شدن یک نفر شد.صبح روز۱۷ مرداد گزارش وقوع یک حادثه در بلوار امیرکبیر شیراز به مرکز اورژانس فارس اعلام شد.بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و امدادگران با بررسی صحنه، یک مصدوم را پس از مداوای اولیه به مرکز درمانی ارجاع دادند.در این حادثه تصادف متاسفانه یک شهروند جان خود را از دست داد. راننده کامیون عامل حادثه بعد از حادقه از صحنه جرم فرار کرد.

دستگیری راننده عامل تصادف مرگبار زنجیره‌ای شیراز بعد از دَر رفتن/ او می خواست به بوشهر فرار کند

به گزارش اول فارس ،  در این ارتباط معاون فرهنگی و اجتماعی فارس از دستگیری راننده کامیون متخلف که موجب تصادف زنجیره‌ای در شیراز شد، با همکاری شهروند قانون مدار و حضور به موقع پلیس خبر داد.

 سرهنگ کاووس محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی فارس اظهار کرد: بعد از ظهر روز سه شنبه ۱۷ مرداد در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام اینکه یک دستگاه کامیون در بلوار امیر کبیر شهر شیراز با تعداد ۱۱ خودرو برخورد کرده است که بلافصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ضمن فوت شدن یک نفر در صحنه تصادف و مصدوم شدن فرد دیگر، راننده از محل متواری شد.

سرهنگ محمدی افزود: در ادامه با انتشار کلیپ در فضای مجازی در خصوص صحنه این تصادف و تماس یکی از شهروندان قانونمدار با ۱۱۰ مبنی بر شناسایی کامیون متخلف و پیگیری‌های مرکز فرماندهی و کنترل پلیس فارس، مأموران انتظامی شهرستان‌های کوهچنار و کازرون به آدرس اعلامی که در روستای کمارج شهرستان کازرون بود اعزام شدند و راننده مورد نظر را درحالی که قصد حرکت به سمت استان بوشهر داشت را دستگیر و کامیون را توقیف کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس بیان کرد: با اقدامات ماموران انتظامی و در تحقیقات تخصصی پلیس و اسناد و مدارک موجود مشخص شد این کامیون، همان خودرویی است که در صحنه تصادف مشاهده شده است که راننده و کامیون به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این صحنه تصادف یکی از شهروندان فوت کرده و یک نفر دیگر مصدوم شده است، تصریح کرد: حال مصدوم رضایتبخش بوده و تحقیقات درخصوص علت فرار راننده از صحنه تصادف و جزئیات آن در دست بررسی است.


تصادفات رانندگی یکی از مشکلات جدی در جوامع مدرن است که به صدمات جسمانی و مالی منجر می‌شود. اما رفتارهای غیرقانونی در محیط تصادف هم می‌تواند این معضل را تشدید کند. یکی از این رفتارها، فرار از صحنه تصادف است که علاوه بر غیرقانونی بودن، می‌تواند تبعات جدی قانونی و اجتماعی داشته باشد

به گزارش اول فارس طبق ماده ۷۱۹، فرار از صحنه تصادف باعث افزایش مجازات تصادف و فرار، به بیش از دو سوم حداکثر مجازات‌های مواد ۷۱۴، ۷۱۵ و ۷۱۶ خواهد شد. پس اگر راننده از صحنه تصادف فرار کند، قاضی پرونده او را به حداقل ۲ سال حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم می‌کند و به هیچ وجه امکان تخفیف در مدت زمان حبس وجود نخواهد داشت.

چه عواملی باعث تشدید مجازات راننده فراری خواهد شد؟

برخی رفتارها می‌تواند مجازات راننده فراری را شدیدتر از قبل کند؛ مثلا:

  • نوشیدن الکل و رانندگی در حالت مستی؛
  • رانندگی درحالی‌که گواهینامه معتبر رانندگی ندارید؛
  • رانندگی با نقص فنی در خودرو (درصورتی‌که مشکل فنی باعث تصادف شود)؛
  • رانندگی با سرعت خطرناک و ممنوع؛
  • نقض حق تقدم.

نشانه‌های وجود آب در باک بنزین و روش‌های تخلیه آن


عضو یکی از کانال های اخباراول فارس شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار