چاپ کد خبر: 93017
3 شهریور 1401

سخنگوی دولت: کارمندان و بازنشستگان دولتی منتظر خبرهای خوشی باشند

سخنگوی دولت گفت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در صورت نهایی شدن جزئیات و تامین منابع اعمال می‌شود.

علی بهادری جهرمی
علی بهادری جهرمی  سخنگوی دولت  گفت: به تازگی سازمان‌های امور استخدامی و برنامه و بودجه به توافق در راستای افرایش حقوق کارمندان و بازنشستگان رسیده‌اند که این توافق هنوز جزئیاتش نهایی نشده است.

وی بیان کرد: این موضوع در جلسات هیات دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است اما اصل اینکه بتوان کمکی کرد در سقف منابع، مورد پذیرش همه دولتمردان است.

سخنگوی دولت ادامه داد: افرایش حقوق صورت می‌گیرد اما اینکه منابع آن چگونه تامین شود که این افرایش حقوق منجر به ایجاد تورم نشود در حال پیگیری است.

بهادری جهرمی اظهار داشت: اگر افزایش حقوق صورت گیرد و به واسطه خلق پول افزایش حقوق اعمال شود، مانند روال معیوب گذشته می شود که با خلق پول تورم ایجاد خواهد شد و حقوق‌ها مستهلک می شود.

وی تاکید کرد: باید چکش‌کاری شود و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم زا نباشد، ‌منابع آن پیش‌بینی شود و امید است در کوتاه مدت به جمع بندی نهایی برسد و خبرهای خوشی برای کارمندان و بازنسشتگان لشکری و کشوری اعلام شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: افزایش حقوق اعمال شده امسال به نوعی می‌تواند جبران کننده بخشی از فشاری که تورم سه تا چهار سال گذشته بر مردم تحمیل کرده، باشد اما این جبران هزینه‌های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که در دولت مباحث متعددی مطرح بود که بتوان به نحوی آن را جبران کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سه تا چهار سال گذشته به واسطه نقدینگی بسیار زیادی که در کشور ایجاد شده، و طی هشت سال گذشته منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۰، حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شده یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار، هزار میلیارد تومان رسیده که این حجم نقدینگی، تورم خیلی زیادی ایجاد کرده و این تورم مستمر وجود دارد، چرا که نقدینگی وجود خارجی دارد و تا نقدینگی به سمت رشد اقتصادی هدایت نشود، تورم وجود دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: وقتی تورم استمرار پیدا کند، قدرت خرید مردم، کارکنان و بازنشستگان کاهش پیدا می‌کند.

بهادری جهرمی بیان کرد: امسال در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندانی که حداقل بگیر بودند، افزایش قابل قبولی چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران رخ داد و افرایش ۵۷ درصدی کم سابقه و بیشتر از میزان تورم بود.

واتساپواتگروه واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امین جمعه , ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۵۹

جناب بهادری شما خد مت گذاری منم خد مت گذارم من فیش حقوقم را بدون شرمندگی در معرض دید عموم میزارم شماچی؟

امین جمعه , ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۵۳

بزک نمیر بهار میاد بزدرسرمای زمستان درمعرض باد جا ن سالم بدر نمیبرد به همین خاطرگفتند بزک نمیر تا بهار بیاد یعنی چیزی که امکانش نیست ؟وعده پوچ

امین جمعه , ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۲

بزک نمیر بهار میاد به یک بز گفتند زمستانرا مقاومت کنی بهر میرسد وسرما از بین میره وبدنت گرم میشه سعی کن نمیری

راستگو جمعه , ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۴۲

چرا وقتی دیدگاهمان را مینویسیم در سایت نمیگذارید. همین چند دقیقه پیش من دیدگاهم را نوشتم ولی حذفش کردید چرا چون حقیقت نوشته بودم

راستگو جمعه , ۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۳۵

اقای جهرمی وقتی از چیزی اطلاع نداری نیا در صدا وسیما … بگو من خودم یکی از کارمندان حد اقل بگیر هستم تنها مبلغی که در اول سال ۱۴۰۱ به حقوق من و امثال من اضافه شد همان ده در صد بود و ان ۵۷ در صدی که مجلس تسویب کرد دولت اجرا نکرد و به طریقی دولت دست در جیب ما کرد و طبق مصوبه مجلس العان دولت باید ۴۷ در صد باقی مانده از مصوبه ۵۷ درصدی مجلس به ما حد اقل بگیران پرداخت کند ولی العان دولت میخواهد ۳۷ در صد اضافه کند که باز هم طبق مصوبه مجلس که افزایش حقوق ۵۷ در صدی در سال ۱۴۰۱ تصویب کرده بود ۱۰ در صد کمتر میخواهد پرداخت کند و در این شش ماه اول سال ۱۴۰۱ عملا دولت حق کارمندان حد اقل بگیر را ۴۷ در صد خورده است و حق مارا پایمال کرده است وحالا اگ ۳۷ در صد هم اجرا کند باز هم ۱۰در صد از حق حداقل بگیران خورده است چرا دولت اقای رعیسی که ادعای عدالت در حقوق کارمندان را دارد اینگونه عمل میکند اینکه. هر شب در صداو سیما اعلام میکند که دارد به عدالت رفتار میکند دروغی بیش نیست چون ملت در بطن جامعه واقعا حس میکنند که دولت حرفش با عملش یکی نیست و این برای دولتی که ادعای عدالت دارد درست نیست مخصوصا که در انتخابات بعدی هم از ملت رای میخواهد. باید هوای قشر ضعیف جامعه و کارمندان حداقل بگیر را داشته باشد نه مثل دولتهای قبل برود به سمت سرمایه دار ها

ناشناس پنجشنبه , ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

احتمالا خودتی کسی با خلق پول موافق نیست ولی اونی که ۹۰میلیون میگیره چقدر از یک گروهبان نیروی مسلح بیشتر بلده.

آخرین اخبار