چاپ کد خبر: 140513
29 فروردین 1403

سد رودبال عامل تامین آب ۸ شهر و پنجاه روستای استان فارس خشک شد

مدیرعامل آبفا فارس:مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی در دستور کار قرار گیرد.

سد رودیال

مدیرعامل آبفا فارس گفت:وضعیت منابع آب به گونه‌ای است که باید به جای تلاش برای ایجاد منابع جدید آب شرب، مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار و توجه جدی تر قرار گیرد.

به گزارش اول فارس ، علی جان صادق پور شامگاه سه‌شنبه در این باره به خبرنگاران افزود: همزمان با اجرای طرح‌های تأمین آب، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در زمینه مدیریت مصرف آب نیز الزامی و مکمل فعالیت‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس ادامه داد: کاهش بارندگی‌های سالانه و پراکنش نامناسب بارش‌ها در بیشتر شهرها و روستاهای استان موجب شد تا دوران پرکاری در حوزه تأمین آب سپری شود.

صادق پور اظهار داشت: تنش آبی در ۴۸شهر و۶۱۹ روستای استان در آستانه تابستان گذشته از مهمترین چالش‌های شرکت آبفا استان فارس در سال ۱۴۰۲ بود.

وی اضافه کرد: اتمام ذخیره آب سد رودبال که هشت شهر و ۵۰ روستا از شهرستان‌های فسا، زرین دشت و داراب از آن منتفع می‌شدند هم از بزرگترین دغدغه‌های شرکت آبفا فارس در دهه‌های اخیر بود که به خوبی مدیریت شد.

صادق‌پور افزود: با توجه به رویکرد وزارت نیرو در دولت سیزدهم مبنی بر تسریع در محرومیت‌زدایی ورفع تنش آبی در مناطق محروم، اقدامات بی‌سابقه‌ای طی سال گذشته در استان صورت گرفت که حفر، تجهیز، کف‌شکنی و مهندسی مجدد ۲۴۰ حلقه چاه آب شرب در شهرها و روستاهای استان از این اقدامات به شمار می‌رود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

-عبدالله جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۱۹

سلام‌. گاهی عنوان خبر با متن همان خبر، همخوان نیست
البته این ناهمخوانی اختصاص به این منبع خبر رسانی ندارد
بلکه مثل یک سرماخوردگی ‌، در بسیاری از سایتها رواج یافته
خدای متعال ان شاءالله شفا و عافیت عطا فرماید

آخرین اخبار