چاپ کد خبر: 120136
12 شهریور 1402

سد رودبال کامل خشک شد/آب دزدی عامل کم آبی در فارس/مردم این مناطق ۵ سال صبر کنند !

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: پروژه انتقال آب از محل سد سلمان فارسی به بیرم، چاهورز، خیرگو و علامرودشت به طول ۹۰ کیلومتر کار زمان‌بری است و به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و نزدیک به ۵ سال زمان نیاز دارد‌.

سد رودبال کامل خشک شد/آب دزدی عامل کم آبی در فارس/مردم این مناطق باید 5 سال صبر کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت آبرسانی به بیرم لارستان و بخش‌های تابعه گفت: این پروژه پروژه‌ای سخت، زمان‌بر و هزینه‌بر است اما اقدامات لازم در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه به طول ۹۰ کیلومتر و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان نزدیک به ۵ سال به طول خواهد انجامید.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس افزود: در حال حاضر آب شرب این مناطق از طریق آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود و مردم باید تا اجرای کامل این خط صبور باشند.

وی در ادامه با اشاره به خشکی کامل سد رودبال و از بین رفتن یکی از بزرگ‌ترین مخازن تامین‌کننده آب در استان گفت: از سال گذشته نسبت به خشکی این سد برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد اما متاسفانه به دلیل کم بودن بارش‌ها این سد در خردادماه امسال به طور کامل خشک شد.

صادق‌پور با اشاره به اینکه سد رودبال، آب شرب شهرستان‌های فسا، داراب و حاجی‌آباد را تامین می‌کرد، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و مدیریت، حفر، تجهیز و کف‌شکنی ۴۰ حلقه چاه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و اب این شهرستان‌ها تامین شد و مشکلی پیش نیامد. او با بیان اینکه تابستان امسال شرابط بهتری را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم، اظهار کرد: علی‌رغم کم‌آبی‌ها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تابستان امسال را با کمترین تنش‌ها و بحران اجتماعی گذراندیم و می‌توانیم این نوید را بدهیم که تابستان ۱۴۰۳ وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

مدیرعامل آبفا فارس، درباره میزان هدررفت آب نیز اظهار داشت: اگر سرقت اب صورت نگیرد هیچ نقطه‌ای بدون اب نخواهیم داشت و می‌توانیم برای همه نقاط جمعیتی استان آب موردنیاز را تامین کنیم.

وی افزود: در مجموع ۸۰۰۰ متر مکعب مخزن افتتاح شده است، ۲۷۰ کیلو متر خط انتقال آب و ۳۴ حلقه چاه به بهره‌برداری رسیده و ۳ تصفیه‌خانه نیز افتتاح شده است.

۱۰ گیاه بسیار قشنگ مخصوص خانه و آپارتمان‌ های کم نور

رازهای شخصیتی کودک شما که در نقاشی هایش پنهان است و خبر ندارید

۱ تست سرگرم کننده برای اینکه شخصیت خودتان بهتر بشناسید

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی سه شنبه , ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

بخدا اخر کارو حالا انجام بدید حفر کانال شمال ب جنوب یا حفر کانال به مرکز ایران از دریای عمان یا خلیج همیشه فارس ممکنه داخل کویر هم دریاچه مصنوعی درست بشه کلی بارندگی و مرکز ایران در دراز مدت سر سبز می‌شه

علت پرکنی عروس هلندی چیست و چگونه باید آن را درمان کرد؟

هادی سه شنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

عزیزان تا مردم ایران رو بدبخت نکنن وایران رو بیابان نکنند راحت نمیشن.

اااا سه شنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۳۸

احالا هی نماینده های فارس بشینن مثل بز نگاه کنند که چطور ترک ها بودجه مملکت رو میبرن برای دریاچه ارومیه. سد رو بال و دریاچه بختگان و پریشان که همه خشک شده مه مهم نیست.

محمودرضا سه شنبه , ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۵۹

نابودی سرزمین عزیزمون
وطنم پاره ی تنم .

ناشناس دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳

چرا بدون فکر کار می کنید ازخلیج فارس و دریای عمان که دائمی تر و بهتره تازه آب سلمان کفاف جهرم هم نمی دهد و کمی هم بو می‌دهد که درست تسویه نمی شه و اگر دوسال باران کم بیاید دیگر ابی در سد نمی ماند پس …تفکر بعد کار

علی دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

خاک توسرت با این عقلت

حسین ادهمی دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

چه کسی وام آب قطره ای و سیستم پیشرفته کشاورزی را نیم قرن پیش دزدید لطفا جواب بده ریس جهاد کشاورزی . پولش را داده بود وپیشبینی کرده بود .شما چگونه وامها را دزدید.بگویید میشنویم.

سلام دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

زمینهای استان فارس شده مثل صافی.هیچکس درفکر پلمپ چاههای بدون مجوز نبست مدیریتی برای برداشت ابهای زیرزمینی نیست.کشاورزی هنوز به شکل سنتی است. متولیان امر درفکر حفظ میز های خود..وکلا باوعده های پوچ ورفکر ارا مردم.درنهایت همه چیزبا چندبیانیه وجلسه به خیروخوشی تمام مبشود…بیچاره وطنم

Zz دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

متاسفانه نه مدیریتی درمنابع اب داریم.ونه اراده ای برای مدیریت..زمینهای این مملکت

رضا دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۴۴

شما خودتون میدزدید و بعد از دزدی شکایت میکنید ???? دیگه میخواهید کی را بعنوان سلطان آب اعدام کنید

امیر قادرآبادی دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۱۴

درود بر استاندار معزز و مکرم فارس حضرت دکتر ایمانیه
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
از حضور عالی آن مقام خواستار آب استاندارد هستیم لیکن در خصوص مطالب وخواسته همگانی مردم شهر قادرآباد با جمعیتی بالغ بر بیست هزار نفر چندین و چند سال است که با مشکل آب خصوصا آب شرب دست وپنجه ندم میکنند اما تابستان سال جاری از لطف ومحبت دوستان بزرگوار بهتر از جان شرکت آبفای فارس آب شرب از چاه شهرداری که ویژه فضای سبز است نه آشامیدنی آن هم بصورت جیره بندی استفاده می‌شود خواهشمند است عنایت فرمائید آب را که حافظ سلامت وایمنی مردم است را با حداقل استاندارد به فارس و شهرهای فارس برسانید

احمد دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۵۱

مناسفانه کشاورزی سنتی و بدون هیچگونه نظارت کارشناسی پدر آب این منلکت را در آورده گوجه و خیار و هندوونه و …. شبانه روز باید آب بخورد وپس از برداشت یا کیفیت نداره و یا مقرون به صرفه نیست چیدنشان از نظر قیمت

ایرانزاد دوشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۴۳

بدرک که خشک شد تاصدسال دیگرهم نمیتوانید درستش کنید دیگرپولی نمانده براقورت دادن

عماد بالاده یکشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

فقط پول از مردم میگرن هرماه حدود ۸۰۰ هزار تومن پول اب میاد بدون این که ابی باشه در یک ماه گذشته مردم یک بشکه ۱۰۰۰لیتری اب ۴۰۰ هزار تومن میخریدن

ناشناس یکشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

دوست عزیز آب سد را به کشاورزی اختصاص بدن جالبه این حرف آبی وه پشت سدهاست را فقط باید جهت مصارف خوراکی و آبرسانی به شهرها و روستاها اختصاص داد و آب دریا با درصد کمتر شیرین سازی و جهت مصارف کشاورزی و صنعت بهره برداری کرد اینکه کشاورزی دارد ۸۵درصد و بیشتر منابع آب را می‌بلعد را مدنظر داشته باشید

باهر یکشنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

امسال با کف شکنی چاه های موجود و کشیدن آب سفره های زیرزمینی جدید توانستید آب این شهرها را تامین کنید و یک سال یا دو سال دیگر که آب این چاه ها هم خشک شد چه می کنید؟!
اینکه برنامه ریزی دراز مدت نیست و این روزمرگی می‌باشد.
بنابراین آب این شهرها بایستی از طریق آب شیرین کن در سواحل خلیج فارس تامین گردد و‌اب این سدها به روستاها و شهرها اختصاص نیابد چون دایمی نیستند و به وضعیت باران سالیانه بستگی دارند.اب این سدها باید فقط برای کشاورزی محصولات ضروری و کم آب بر اختصاص یابد.

آخرین اخبار