چاپ کد خبر: 37165
7 آبان 1399

سرگذشت تلخی که فردین برای سامیه ۱۹ ساله در فسا رقم زد

سوء استفاده از عکس‌های پروفایل دختر جوان در فضای مجازی + عکس

بعد از گذشت دو سال که “فردین” با قول ازدواج هر گونه سوء استفاده ای از من کرده است، حرف رفتن و نداشتن قصد ازدواج می زند و من با کوهی از پشیمانی از خودم شاکی هستم.
خانمی جوان با چهره ای ناراحت وارد اتاق مشاوره شد. چاشنی عصبانیت هم به صدای محزونش اضافه کرد و گفت: خانم مشاور من “سامیه” هستم ۱۹ ساله، از خودم شاکی هستم، لطفا” به پرونده ام رسیدگی کنید!
او را به آرامش دعوت کردم هر چند سخت بود، اما موفق شدم و توانستم او را آماده سخن گفتن از گذشته اش کنم:
من؛ سامیه با خواهر و برادرم به اسم سمیه و ساسان در خانواده ای پر تنش متولد شدیم و قد کشیدیم. آرزویمان این بود که یک روز بدون دعوای پدر و مادر چشمانمان را باز کنیم.
برنامه خواهر و برادرم برای فرار از آن زندگی، افزایش سطح تحصیلاتشان بود که بتوانند با شغل درست و حسابی روی پای خودشان بایستند اما من برای فرار از استرس و اضطرابی که خانواده خواسته و ناخواسته به درونمان تزریق می کردند، به رفاقت صمیمی با سحر و سونیا که از همکلاسی هایم بودند، پناه آوردم .
صبح ها در مدرسه و عصرها هم به بهانه کارهای فوق برنامه از خانه خارج می شدم و تا زمانی که مادرم احضارم نمی کرد به منزل بر نمی گشتم.
سحر و سونیا هم مثل خودم به خانواده اهمیت نمی دادند و درس هم برایشان در حاشیه قرار داشت.
روزها بدون هیچ برنامه و هدفی فقط با خوشگذرانی و تفریح می گذشت تا اینکه یک روز سحر گفت با پسری به اسم آرمین دوست شده است. از آن روز به بعد تفریحمان تغییر کرد و دوست شدن با پسری خوش تیپ مثل آرمین هدف من و سونیا شد و من هم خیلی زود با فردین آشنا و دوست شدم.
از آن به بعد؛ بیشتر اوقاتم را با فردین سپری می کردم و اضطراب نفس کشیدن در جمع اعضای خانواده با وجود فردین برایم کمتر شده بود.
اما همه این اوقاتی که من به بیهودگی گذراندم، سمیه و ساسان در کتابخانه محل بودند تا اینکه سمیه نتیجه زحماتش را با قبولی در رشته دندانپزشکی گرفت و ساسان بورسیه یکی از دانشگاههای مطرح کشور شد.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

حالا بعد از گذشت دو سال که فردین با قول ازدواج هر گونه سوء استفاده ای از من کرده است، حرف رفتن و نداشتن قصد ازدواج می زند و من با کوهی از پشیمانی که موجب شرمساری خواهر و برادرم شده ام از خودم شاکی هستم.
نظریه کارشناس:
جوانی دوره ای است که در آن انرژی و توان انسان در اوج خود قرار دارد و انسان در هیچ زمان دیگری قادر نیست با حداکثر توان خود حرکت کند. حالا اگر انسان، زمانی که در حداکثر قابلیت و توان قرار دارد کمترین استفاده را ببرد، فقط ضرر نکرده بلکه خسارت بزرگی دیده است.( در ضرر، انسان سودی از تجارت خود نمی برد اما خسارت آن است که انسان اصل سرمایه را نیز از دست بدهد.)
یکی از آثار سوء دوستی های دختر و پسر همین ضایع کردن عمر و تلف کردن وقت است.
متاسفانه در این مورد، مراجع به دلیل نداشتن توانایی حل مسئله، نه تنها مشکلات درون خانواده اش را حل نکرده بلکه با انتخاب راهی اشتباه، هم عمر خود را بیهوده تلف و هم مشکلات موجود را دو چندان کرده است.
حل مسئله از جمله مهارتهای زندگی است که بهره مندی از آن موجب پیشرفت در زندگی و بهبود روابط اجتماعی می شود.ممکن است مشکلات دائما به سمت شما هجوم بیاورند در صورتی که توان مقابله با آن ها را به شیوه ای موثر نداشته باشید، آسیب های فراوانی به سراغ شما خواهند آمد.
راهی که خواهر و برادر سامیه برای برون رفت از تنش های خانواده انتخاب کرده اند را می توان به عنوان نمونه ای از تسلط آنها به مهارت حل مسئله دانست.
نویسنده : “زهرا پورجمشید” – مشاور و مددکار پلیس شهرستان “فسا” – استان فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰:۴۵

واااااااااای، ما هم مثل شما بودیم، هر روز دعوا، هر روز بدبختی، هر روز و هر روز و هر روز…. الان ازدواج کردیم، هر کدوم صاحب بیماری…. من آسم شدید، برادرم قلب بزرگ، برادر دیگر فشار خون، وهمگی زیر ۴۰ سالیم…. امان از خونه هایی که از جهنم بدتره

ناشناس چهارشنبه , ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶

اغلب ایم مشکلات از وضع بد اقتصادی خانواده است و مسولیت مستقیم آن با حکام است.

آخرین اخبار