چاپ کد خبر: 134676
29 بهمن 1402

خبر خوش آغاز واکسیناسیون پنوموکوک کودکان زیر ۱ سال در استان‌های جنوبی

سخنگوی وزارت بهداشت از آغاز طرح چند مرحله‌ای واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان زیر یکسال در کشور خبر داد.

پنوموکوک
به گزارش اول فارس ،  به نقل از وبدا، پدرام پاک آیین گفت: واکسیناسیون پنوموکوک فردا از بندر خمیر در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

وی گفت: طبق اعلام قبلی، بنا بود واکسن مهم پنوموکوک در برنامه واکسیناسیون عمومی قرار گیرد که این برنامه از فردا به صورت چند مرحله‌ای و با اولویت بخشی به مناطق محروم به اجرا در می‌آید.

دستیار وزیر بهداشت اعلام کرد: ۳.۵ میلیون دز واکسن پنوموکوک خریداری و وارد کشور شده و در فاز نخست در مناطق محروم استان‌های جنوبی کشور توزیع خواهد شد. 

وی افزود: این واکسن سالیانه حداقل از مرگ ۱۵۰۰ کودک جلوگیری می‌کند و از عوارضی که این عفونت برای هزاران کودک دیگر دارد، مانع می‌شود.

پاک آیین با اشاره به شروع وارادات واکسن روتاویروس که برای اسهال کودکان کاربرد دارد، از ماه آینده افزود: واکسیناسیون روتاویروس از بستری ۱۰ هزار کودک در سال و عوارض اسهال آن‌ها جلوگیری می‌کند.

بنا به گفته دستیار وزیر بهداشت، شرکت‌های دانش بنیان و تولید کننده‌های داخلی به تدریج هر دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را تولید و ظرف ماههای آینده به بازار عرضه خواهند کرد.

به گزارش اول فارس ، واکسن پنوموکوک  برای ایجاد ایمنی فعال بر علیه پنومونی و باکتریمی و سایر عفونت‌های پنوموکوکی ناشی از انواع مختلف Pneumoniae Streptococcus موجود در واکسن به کار می‌رود. باکتری‌های پنوموکوک می‌توانند طیف وسیعی از بیماری‌ها را از پنومونی (عفونت ریه) و مننژیت (عفونت مغزی) تا عفونت‌های شدید خون ایجاد کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار