چاپ کد خبر: 126614
3 آذر 1402

شستن هویج در دامداری های اقلید / رئیس جهاد کشاورزی : بگوئید پاسخ نداد!

با پخش فیلم شهروندخبرنگار در فضای مجازی مبنی بر اینکه چندین واحد دامداری به طور غیرقانونی تغییر کاربری داده اند همه توجه مردم اقلید به این موضوع سوق پیدا کرده است.

شستشوی هویج
خبرگزاری فارس از اقلید گزارش داد:  با پیگیری خبرنگار در اقلید مشخص شد که دو واحد دامداری در دشت طغر اقلید از اوایل شهریور ماه اقدام به شستن هویج کرده اند که فعالیت این واحد ها بدون مجوز بوده و بدون هیچ اصولی و در نظر گرفتن میزان مصرف آب، به فعالیت خود ادامه داده اند.

پس از تحقیقات میدانی مشخص شد که یکی از  این واحد ها طی مدتی با دریافت اخطار کتبی و شفاهی و حتی قطعی برق مواجه شده که پس از رفع مشکل برق و اتصال مجدد، همچنان به فعالیت خودسرانه خود ادامه داده است.

در شهرستان اقلید ۴ واحد هویج شویی وجود دارد که بر اساس قانون مجوز فعالیت اخذ کرده اند و با رعایت اصولی همچون تصفیه مجدد آب به طور مستقیم برای ۳۰ نفر موجب اشتغال  شده اند.

اما پس از پخش فیلم شهروند خبرنگار عده ای افراد سودجو از این موضوع با بهانه حمایت از تولید سوء استفاده کرده و به جد از این کار غیرقانونی حمایت کردند.

حال باید پرسید که باید به بهانه حمایت از تولید، منابع خدادادی و طبیعی را هدر داده و بدون هیچ اصول و حرفه ای مشغول به فعالیت شده و فقط منفعت شخصی را  در نظر گرفت؟

شستن هویج بدون تصفیه آب آن هم با پروانه بهره‌برداری دامداری فقط یکی از تخلف های این هویج شویی ها بوده است.

در همین خصوص به سراغ اداره امور منابع آب اقلید رفته ایم که ریاست این اداره در واکنش به این خبر گفت: از ۲ واحد مورد نظر بازدید به عمل آمده و اخطار های لازم صادر شده است که یکی از واحد ها به طور مقطعی برق آن قطع شده ولی به دلیل وجود چندین دام و تلف شدن آنها، با جمع آوری هویج شویی برق این واحد وصل اما مجددا این تخلف تکرار شد که پروانه این واحد به کمیسیون صدور پروانه ارجاع شده است.

سجاد مجاب در ادامه افزود: با توجه به قوانین توزیع آب، این واحد ها دچار تخلف شده اند که از سمت ما اقدامات لازم صورت گرفته ولی از لحاظ تغییر کاربری واحدهای دامداری، به این دلیل که جهاد کشاورزی به عنوان متولی محسوب می شود، باید این اداره به طور قانونی اقدام کند.

بگویید رئیس جهاد پاسخ خبرنگار را نداد!

در ادامه پیگیری این موضوع، خبرنگار فارس به سراغ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید رفت که پس از چند روز پاسخ ندادن در نهایت خبرنگار فارس با این جمله آقای رئیس مواجه شد: بگوئید رئیس جهاد پاسخگوی سوالات خبرنگار نبود!


کلیک کنید و عضو کانال اخبار فوری اول فارس شوید 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار