چاپ کد خبر: 119069
29 مرداد 1402

شناسایی عوامل قتل سه طلافروش اصفهانی در یک باغ ویلا در کازرون پس از ۳ سال

سه نفر از طلا فروشان اهل اصفهان که برای هم صنفی‌های خود در کازرون، طلا و جواهر می‌بردند بامداد امروز (سی و یکم تیرماه ۹۹) در یکی از باغ‌های این شهر به قتل رسیدند.

به گزارش اول فارس  این سه طلافروش اصفهانی شب گذشته (سی‌ام تیرماه ۹۹) هنگامی که در یکی از باغ‌های کازرون مشغول استراحت بودند، حدود ساعت چهار بامداد امروز (سی و یکم تیرماه) توسط فرد و یا افرادی با سلاح شکاری ساچمه‌ای به قتل رسیدند.

مقتولان که دو برادر و همکار آنها بودند، بالای ۶۰ سال داشتند. آنها از ۳۷ سال قبل وارد صنف طلافروشی شده بودند و در این مدت بدون مشکل خاصی کار می‌کردند. یکی از فعالیت‌های این افراد آن بود که طلاهای ساخته‌شده را به صورت کیفی به شهرستان کازرون می‌بردند و به زرگرهای آن شهر می‌فروختند.

قتل 1

این سه نفر قبلا چند بار این کار را انجام داده و با مشکلی مواجه نشده بودند؛ اما در آخرین سفر خود به طرز مرموزی به قتل رسیدند.

ساعت ۴:۲۰ بامداد آخرین روز تیر سال ۱۳۹۹ جاری صدای شلیک گلوله در یکی از محله‌های کازرون که چندین باغ در آنجا واقع شده است، پیچید. نگهبان یکی از باغ‌ها وقتی فهمید این صدا از باغ همسایه است با مالک آنجا تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد.

ساعتی بعد با حضور مالک در محل و ورود به باغ اجساد سه مرد میانسال که غرق در خون بودند پیدا شد و پلیس در جریان واقعه قرار گرفت. کارآگاهان بعد از حضور در محل در بررسی‌های ابتدایی پی بردند این سه مرد با شلیک گلوله از سلاح شکاری از پا درآمده‌اند. همچنین معلوم شد دو نفر از مقتولان زمان قتل خواب بوده‌اند اما نفر سوم بیدار شده و سعی کرده با مهاجم یا مهاجمان درگیر شود اما موفق به نجات جان خود نشده است.

علاوه بر این کارآگاهان کیف‌های حاوی مقدار زیادی طلا را در محل پیدا کردند و این نشان می‌داد قاتل یا قاتلان با هدف سرقت وارد قتلگاه نشده و از این جنایت انگیزه دیگری را دنبال می‌کردند یا اینکه در جست‌وجوهای خود موفق به یافتن محموله طلا نشده‌اند.

مالک باغ وقتی مورد پرس‌وجو قرار گرفت، گفت: این سه نفر طلافروش هستند و مرتب به کازرون می‌آیند. من قبلا هم باغ خودم را به آنها اجاره داده بودم. این دفعه هم باغ را برای چند روز در اختیارشان گذاشتم تا اینکه نگهبان باغ همسایه با من تماس گرفت و گفت صدای شلیک شنیده است.

من بلافاصله با تلفن همراه مسافران تماس گرفتم؛ ولی آنها جواب ندادند. به‌ همین ‌سبب خودم را سریع رساندم و وارد باغ شدم. در نگاه اول همه چیز مرتب بود و حتی خودروی این افراد نیز سر جایش پارک شده بود؛ اما وقتی وارد خانه شدم جسدها را دیدم و بلافاصله پلیس را باخبر کردم.

نگهبان باغ همسایه نیز حرف زیادی برای گفتن نداشت و فقط به این اشاره کرد که زمان حادثه خواب بود و با شنیدن صدای تیراندازی وحشت‌زده بیدار شد و مالک باغ را در جریان واقعه قرار داد.

کارآگاهان بعد از انتقال اجساد به پزشکی قانونی درحالی‌که اطمینان یافته بودند قاتل یا قاتلان از ورود این سه نفر به کازرون مطلع بودند، سعی کردند سرنخ‌هایی را در این رابطه جمع‌آوری کنند اما تحقیقات آنها با بن‌بست مواجه شد

اینک پس از گذشت سه سال عوامل قتل این سه مرد دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: قاتل و همدستش که ۳ طلا فروش سیار اصفهانی را در شهرستان کازرون به قتل رسانده بودند به اتهام آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه در زندان عادل‌آباد شیراز در حال سپری کردن محکومیت خود بودند.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “کاووس حبیبی”  در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در آخرین روز از تیرماه سال ۹۹، ۳ نفر به هویت‌های معلوم در حالی که در داخل حیاط باغچه‌ای خواب بوده‌اند به وسیله اسلحه به قتل می‌رسند و از همان لحظات اولیه پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که هر ۳ نفر مقتول از طلا فروشان سیار استان اصفهان بوده که برای خرید و فروش طلا به شهرستان کازرون مراجعت نموده بودند و در بازرسی از محل قتل نیز ۴۰۰ گرم طلا در یک کیف کولی درون اتاق باغ کشف و ضبط گردید.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه هیچ سرنخی از متهمان در صحنه به جا نمانده بود، گفت: ماموران انتظامی پس از گذشت ۳ سال و انجام یک سلسله اقدامات خاص فنی و پلیسی و اطلاعاتی مطلع شدند که قاتل و همدستش به اتهام سرقت مسلحانه و آدم ربایی در زندان عادل آباد شیراز در حال سپری کردن محکومیت خود می‌باشند.

سرهنگ “حبیبی” ادامه داد: کارآگاهان با هماهنگی قضایی متهمین را از زندان تحویل و پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر قتل ۳ نفر از طلافروشان سیار به دلیل اختلافات شخصی اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمین در یکی از روستاهای شهرستان کازرون ۴ قبضه اسلحه وینچستر، دولول ساچمه زن و کلت جنگی کشف شد، گفت: قاتل و همدستش پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

قاتل طلافروشان کازرونی 1 قاتل طلافروشان کازرونی 2 قاتل طلافروشان کازرونی 3

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سرداری فسایی چهارشنبه , ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

باسلام ازکجا فهمیدن که این بخت برگشته ها قاتل هستند اینا که توزندان بودن

آخرین اخبار