چاپ کد خبر: 7441
25 اردیبهشت 1398
در صحن علنی امروز شورای شهر

شهردار شیراز به تذکرات نحوه جذب نیرو در مجموعه شهرداری پاسخ داد

پاسخ شهردار شیراز به تذکرات نحوه جذب نیرو در مجموعه شهرداری

به گزارش اول فارس از شیراز، حیدر اسکندرپور پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر شیراز در خصوص جذب نیرو در مجموعه شهرداری شیراز اظهار داشت: تاکنون حداقل ۴ تذکر در رابطه با جذب نیرو در شهرداری شهر شیراز توسط اعضای شورا مطرح شده است که من با اشاره به برخی آمار و ارقام نتیجه‌گیری را به افکار عمومی واگذار می‌کنم.

شهردار شیراز با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر به مجموعه شهرداری شیراز وارد شدند، ادامه داد: مجموعه نیروهایی که در دوره جدید جذب شهرداری شیراز شدند به اضافه کارکنان قطار شهری و حراست به ۲۰۰ نفر می‌رسد که البته مسیر جذب آن‌ها از دوره قبل انجام شده است.

حیدر اسکندرپور خاطر نشان کرد: در سال ۹۰ تعداد ۱۷۷ نفر، سال ۹۱ تعداد ۴۰۳ نفر، سال ۹۲ یعنی سال آغاز به کار شورای چهارم طی ۶ ماه تعداد ۶۱۶ نفر، سال ۹۳ تعداد یک هزار و ۲۵۳ نفر، سال ۹۴ تعداد ۴۸۲ نفر، سال ۹۵ تعداد ۴۱۶ نفر و سال ۹۶ تعداد ۱۴۸ نفر به مجموعه شهرداری شیراز وارد شدند.

شهردار شیراز با بیان اینکه چرا دستگاه‌های نظارتی در دوره قبل مدیریت شهری شیراز نسبت به جذب نیرو در شهرداری حساسیت نشان نداده‌اند، گفت: وقتی شورا و شهرداری جدیدی روی کار می‌آید، نیروهای جدیدی نیز وارد مجموعه می‌شوند که بخشی از آن طبیعی است اما بروز حساسیت‌های متفاوت غیر طبیعی است.

اسکندرپور تصریح کرد: در دوره مدیریت قبلی شهرداری شیراز ۳ هزار و ۵۸۸ نفر وارد مجموعه شهرداری شیراز شدند اما تذاکراتی که به ما داده می‌شود این تصور را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که حجم زیادی از نیرو در مدیریت فعلی وارد مجموعه شهرداری شیراز شده‌اند.

حیدر اسکندرپور ابراز داشت: من برای تک تک همکارانی که در دوره قبل و فعلی وارد مجموعه شهرداری شدند احترام قائل هستم و آن‌ها را سرمایه جامعه و شهرداری می‌دانم، در کمال صداقت اعلام می‌کنم که وظیفه ما پیگیری وضعیت پرسنل شهرداری است.

اسکندرپور یادآور شد: دیوان عدالت اداری با امکان جذب ۵۰ هزار نیرو در شهرداری‌ها که سهم شیراز نیز ۸۰۰ نفر بود، مخالفت کرده است تا هرگونه جذب نیرو از طریق آزمون عمومی انجام گیرد، هفته آینده اصلاحیه آیین‌نامه استخدام نیروهای شهرداری در هیئت دولت مطرح و اصلاحاتی انجام می‌شود تا فرصت جدید برای جذب نیرو در شهرداری‌ها فراهم شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار