چاپ کد خبر: 1861
26 آبان 1397

شهرستان ممسنی بیشترین نرخ بیکاری را در فارس دارد

شهرستان ممسنی بیشترین نرخ بیکاری را در فارس دارد!

به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری ممسنی ، دکتر ایوبی گفت: شهرستان ممسنی با همه قابلیت ها، پتانسیل های انسانی، طبیعی و موقعیت های استراتژیکی که دارد، متاسفانه از قافله اشتغال جا مانده است؛ به طوری که بیشترین نرخ بیکاری استان پهناور فارس را که بسیار نگران‌کننده است دارا میباشد.؛

وی در حضور دکتر گودرزی، نماینده شهرستان های ممسنی و رستم، همچنین دکتر مختاری، مدیرکل کار، رفاه و تعاون استان فارس و جمعی از مسئولین افزود: ممسنی علمی ترین شهرستان استان فارس و همچنین دارای مقام اول کشوری در بین شهرستان‌های کشور است. که قبولی ۱۸ نفر از دانش آموزان یک کلاس در رشته پزشکی می تواند سند افتخاری باشد که قابلیت ها و توانمندی های فرزندان ممسنی را بیشتر نشان دهد. این در حالی است که به دلیل کمبود های موجود در شهرستان اکثر نخبگان و تحصیل کردگان ممسنی در سایر شهرهای کشور پراکنده و مشغول به خدمت شده اند.
نماینده عالی دولت در شهرستان ممسنی با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی مردم برای دریافت تسهیلات تامین وثیقه است، خاطرنشان کرد: شهرهای نوراباد و خومه زار موقوفه هستند و مردم قسمت اعظمی از وثیقه های خود را در قالب این تسهیلات نمی‌توانند ارائه دهند و همچنین عدم تناسبی که بین نظر کارشناس بانک با قیمت محلی وجود دارد مضاف بر علت می باشد. همچنین وثیقه هایی که برای اشتغال روستایی ارائه داده میشود یا دارای ارزش ملکی آنچنانی نیستند و یا دارای اسناد لازم نمی باشد، لذا این مورد نیز عملا از چرخه وثیقه خارج می شود.
دکتر ایوبی بیان داشت: اقتصاد شهرستان ممسنی اقتصاد شایسته ای نیست و نیاز به یک تحول و خانه تکانی دارد تا صنایع ها فعال گردد.با توجه به اینکه در شهرک صنعتی از ۳۰ واحد، ۲۶ واحد آن تعطیل بوده و تنها ۴ واحد به صورت نیمه فعال میباشد، از شما تقاضا مندیم که جلسه ای را در کارگروه اشتغال استان به شهرستان ممسنی اختصاص داده تا فکری به حال اشتغال ممسنی شود. اگر به شهرک صنعتی نورآباد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی عشایری تعلق گیرد می توانیم ۳۰ واحدی که تمام جزئیات و امکاناتش موجود است را راه اندازی نماییم.

ایشان اظهار داشت: در بحث صنایع جدید با اینکه شهرستان ممسنی دارای بزرگترین تاکستان دیم، انگور و غوره در ایران است اما فاقد کارخانه جهت بهره برداری از این محصولات می باشد و همچنان از شیوه های سنتی استفاده می شود. در این راستا چندین طرح پیشنهادی و دو متقاضی برای راه‌اندازی کارخانه وجود داشت که در مواجهه با مسائل استانی متاسفانه به نتیجه مطلوب نرسید. در باب مشاغل خانگی به خصوص صنایع دستی نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که قسمت اعظمی از مردم شهرستان دارای سبقه عشایری و زنان هنرمند هستند و می‌توان با حمایت از طرح های کوچک این عزیزان که نیاز به وثیقه آنچنانی ندارد به اقتصاد و اشتغال کمک کرد.
فرماندار ممسنی در خطاب به دکتر مختاری فرمود: همانطور که حضرتعالی مستحضر هستید در بحث بیمه کارگران، سهمیه ما نسبت به تعداد کارگرانی که در حوزه ساختمانی مشغول هستند بسیار کم است، لذا تقاضا داریم که در این رابطه به ما کمک نمایید. از طرفی مسکن مهر یک پروژه ۱۱۰ واحدی داشته که متاسفانه ۲۹ واحد آن تشکیل و ساخته نشده است خواهش ما بر این است چون به صورت تعاونی میباشد شما مساعدت کرده تا متمم جدیدی به تسهیلات این ۲۹ واحد تعلق گیرد (حداقل ۱۵ میلیون) که از این وضعیت خارج گردد. همچنین با توجه به فرسودگی ساختمان فعلی اداره تعاون شهرستان و نیز نیمه تمام ماندن ساختمان جدید این اداره از شما تقاضای همکاری داریم.
نماینده محترم مردم شریف شهرستان های ممسنی و رستم بیان کرد:در ممسنی و رستم اگر بخش کشاورزی دیده نشود، بحث اشتغال با مشکل جدی مواجه میشود.باید برای اشتغال،صنایع وابسته به کشاورزی،دامداری و گردش گردی را که در این شهرستانها از پتانسیل بالایی برخوردار هستند فعال کنیم.
دکتر مختاری نیز گزارشی از وضعیت اقتصادی و طرح های ارائه شده در شهرستان ارائه نمود و قول مساعدت جهت مرتفع نمودن مشکلات را داد.
در پایان، فرماندار ممسنی آمادگی خود و دیگر مسئولین شهرستان را برای اجرای هر گونه طرحی که باعث بهبود وضعیت اشتغال و کاهش نگرانی مردم گردد،اعلام فرمود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار