چاپ کد خبر: 7068
19 اردیبهشت 1398

قاسم مقیمی:شفاف نبودن یعنی بردن اصلاحات به قربانگاه/از لیست امید انتظار برخی رفتارها نمیرود

به گزارش اول فارس ، قاسم مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا فارس، با تصریح بر اینکه جامعه امروز خسته از فساد و لابی گری و نیازمند شفافیت است، گفت: لیست امید آمد تا شفافیت را در عمل و به معنای تام تعریف کند؛ از ما به عنوان نمایندگان لیست امید و داعیه‌داران اصلاح‌طلبی، به هیچ عنوان انتظار برخی رفتارها وجود نداشته و ندارد.

وی با تاکید بر اینکه از نماینده‌های تفکر اصلاح طلب لیست امید انتظار این می‌رود که در رفتار، اخلاق و گفتار آیینه تمام نمای جامعه باشند، افزود: شخصیت‌های قدرتمندی دارای پایگاه اجتماعی به دلیل عدم شفافیت به تاریخ سپرده شدند و ما نیز باید با حساسیت بیشتری در رفتار، گفتار و موقعیت مختلف با تامل بیشتری برخورد کنیم.

عضو و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با بیان اینکه ما وارث میراثی از اصلاحات هستیم که سید محمد خاتمی بنیان گذار آن بوده، یکی از دلایل ماندگاری‌ رئیس دولت اصلاحات را شفافیت در گفتار، رفتار و مملکت داری ذکر و خاطرنشان کرد: شایسته نیست حرمت اصلاح طلبی را با سهم خواهی و سطحی نگری خدشه دار کنیم.

مقیمی که یکی از دلایل احتمالی عدم نهادینه شدن تحزب و حزب گرایی را نبود شفافیت در موضع‌گیری‌ها دانست و گفت: در یکی دو هفته گذشته تذکراتی در خصوص منابع انسانی و مسائل مالی خطاب به شهردار شیراز داشتم که متاسفانه بازخورد مناسبی در همکاران نداشت و این آفت مسئولیت نمایندگی است.

74570

وی با تصریح بر این نکته که باید در سایه سعه صدر و اخلاق مداری با هم گفت‌وگو کنیم، گفت: منظور از شفافیت در شورا و شهرداری چه بود؟ آیا معنی جز این داشت؟

این عضو شورای شهر شیراز به درگیری لفظی خود با یکی از اعضای این شورا در صحن علنی هفته جاری اشاره و با بیان اینکه موضوع مورد خطاب من به شهردار این کلانشهر در قالب یک تذکر مربوط به نیروهایی بود که وارد شهرداری شده‌اند اما آیا مدرک تحصیلی و میزان حقوق دریافتی آنها با پست اشغالی مرتوبط است یا نه؟ و اینکه از طرف چه کسی یا کسانی وارد شده‌اند، گفت: عدم اعتماد به نیروهای توانمند شهرداری، حقوق و مزایا و کارآنه افراد از جمله مسائلی بود که در نظر داشتم در این تذکر از شهردار شیراز پاسخ بخواهم.

مقمیی اظهار کرد: لیستی به دست من رسید مبنی بر اینکه بعضی افراد در پروژه‌ها از کمترین میزان حقوق و مزایا و بعضی به واسطه ارتباط از بیشترین مزایا برخورد هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد که شورای پنجم شیراز با شعار شفافیت سازی فعالیت خود را آغاز کرده و در ادامه نیز باید به این شعار پایبند باشد.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی بعدازظهر چهارشنبه شورای اسلامی شهر شیراز، بین مقیمی و سولماز دهقانی، دو عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، مجادله‌ای به وقوع پیوست که تبعات و واکنش‌هایی را به دنبال داشت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار