چاپ کد خبر: 70768
18 دی 1400

طرز تهیه کباب مرغ چوبی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

کوفته کباب یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار کشور لبنان است، با استفاده از این دستور این کباب خوشمزه را با گوشت مرغ درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته کباب با مرغ در ادامه با  آموزش آشپزی اول فارس همراه باشید.

کوفته کباب مرغ 1

کباب مرغ چوبی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود.
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۶۰۰ گرم
روغن ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۱ دسته کوچک
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
گشنیز خشک ۱ قاشق چایخوری
دارچین ۱ قاشق چایخوری
زیره ۱ قاشق چایخوری
زردچوبه ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
فلفل سبز تند ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
سیخ چوبی به تعداد کافی

طرز تهیه کوفته کباب با مرغ

jooje kabab choobi

مرحله اول

برای تهیه کوفته کباب مرغ خوشمزه به روش لبنانی ابتدا استخوان های و قسمت های اضافی گوشت مرغ را خارج می کنیم، سپس گوشت مرغ را چرخ می کنیم. در ادامه گوشت مرغ چرخ شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را پوست می گیریم، سپس با رنده متوسط رنده می کنیم. در ادامه آب اضافی پیاز را به طور کامل با فشار دست می گیریم، سپس پیاز آب گرفته را به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه پودر هل، گشنیز خشک، دارچین، زیره، زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سبز تند و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را با دست به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا  یکدست شوند. باید حدود ۱۰ دقیقه مایه کوفته کباب را ورز دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود، سپس روی کاسه را می پوشانیم و به مدت یک ساغت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و روی سیخ چوبی قرار می دهیم، حالا با دست آنرا شکل می دهیم و روی سیخ پهن می کنیم.

مرحله ششم

به همین ترتیب تمام مایه کوفته کباب را سیخ می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و با کمی روغن آنرا چرب می کنیم. در ادامه سیخ های کباب را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم بپزند.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت کباب ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در صورت تمایل می توانیم چند گوجه فرنگی هم در کنار کباب سرخ کنیم. در پایان کوفته کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.”منبع:چی شی:

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار