چاپ کد خبر: 75672
3 اسفند 1400

عزل یک فرماندار توسط وزیر کشور در پی توهین و تهدید یک خبرنگار+فیلم

علی‌اکبر پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان در پی توهین به یک خبرنگار از مقام خود عزل شد.

فرماندار رفسنجان
به گزارش اول فارس به نقل از تسنیم، دومین نشست خبری اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان با حضور فعالان رسانه‌ای برگزار شد؛ نشستی پرحاشیه که با اظهار نظر غلط فرماندار و براساس فیلمی که از بخش‌هایی از این نشست خبری انتشار یافت؛ بازتاب‌های زیادی به دنبال داشت.

یکی از خبرنگاران شهرستان سئوالی با موضوع انتقال آب برای یک “فرد معروف” می‌پرسد و مدعی می‌شود که فرماندار از وی و انتقال آب برای وی حمایت می‌کند که فرماندار به وی پاسخ می‌دهد “یک بار دیگر تکرار کنید در دهانت می‌زنم، حواست جمع باشد.”


در پی بی‌احترامی سرپرست فرمانداری رفسنجان به یکی از خبرنگاران، صبح امروز به دستور وزیر کشور علی اکبر پورمحمدی از سمت خود برکنار شد.

پاسخ غلط و عجیب فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار بازتاب‌ها و واکنش‌های زیادی به دنبال داشت و جای این سؤال باقی است که چرا باید توی دهن یک خبرنگار زد؟

این گزارش حاکی است دومین نشست خبری اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان با حضور فعالان رسانه‌ای برگزار شد؛ نشستی پرحاشیه که با اظهار نظر غلط فرماندار و براساس فیلمی که از بخش‌هایی از این نشست خبری انتشار یافت؛ بازتاب‌های زیادی به دنبال داشت.

یکی از خبرنگاران شهرستان سئوالی با موضوع انتقال آب برای یک “فرد معروف” می‌پرسد و مدعی می‌شود که فرماندار از وی و انتقال آب برای وی حمایت می‌کند که فرماندار به وی پاسخ می‌دهد “یک بار دیگر تکرار کنید در دهانت می‌زنم، حواست جمع باشد.”

انتشار این کلیپ بازتاب‌های زیادی از داشت تا جایی که ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز واکنش نشان داده و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در این زمینه ضمن «توهین آمیز» خواندن سخنان فرماندار موضع گرفته است.

شمسایی نوشته است: دهان خبرنگار می‌زنید؟ قرار بود مردم ولی‌نعمت مسئولان باشند، خبرنگار هم صدای مردم است، گوش و چشم مردم. فیلمی در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار توهین می‌کند. باید اصل ماجرا را جویا شد و حتما پیگیری خواهیم کرد، فرضا پای تمایلات شخصی هم وسط باشد باز این مسئولان هستند که باید سعه صدر و عفت گفتار داشته باشند.

عزل فرماندار کرمان 3

عباس تقی‌زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان نیز در واکنش به توهین فرماندار رفسنجان به یک خبرنگار واکنش نشان داده و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته است: به عنوان عضو کوچکی از روابط عمومی، متعهد به دفاع از فعالیت‌های خبرنگاران و آزادی بیان هستم.خبرنگار مهمترین ناظر بر مدیران و صدای جامعه است.رسانه‌ها از مولفه‌های مهم قدرت سیاسی هستند و بر حیات سیاسی آنها تاثیرگذار.برخورد توهین آمیز با خبرنگاران پذیرفتنی نیست و محکوم است.

عزل فرماندار کرمان 2

سخنگوی دولت نیز در واکنش به اظهارات سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: دوران بدزبانی با خبرنگاران گذشته است؛ دولت مردمی، پاسخگو و حفظ کرامت خبرنگاران از سوی دولت‌مردان ضروری است.

عزل فرماندار کرمان 1

خانه مطبوعات استان کرمان نیز در واکنش به اظهارات سخیف فرماندار رفسنجان اعلام کرد: ‌از ظهر روز گذشته ‌که اولین گزارش درباره پاسخ «خارج از عرف» سرپرست فرمانداری رفسنجان در قبال سئوال یکی از خبرنگارانِ عضو دریافت شد پیگیری موضوع در دستور کار این خانه قرار گرفت.

این اطلاعیه افزوده است: بر همین مبنا مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان حسب وظیفه ذاتی خانه در دفاع از آزادی بیان و دفاع از حقوق خبرنگاران، مذاکراتی را با استاندار محترم، سرپرست محترم معاونت سیاسی، امنیتی استانداری و مدیرکل روابط عمومی استانداری انجام (داد) و ضمن ابراز تاسف از «رفتار ناشایست» سرپرست فرمانداری، خواستار انجام اقدامات لازم و ضروری در مواجهه با این موضوع شد.  

در پایان این اطلاعیه نیز آمده است: خانه مطبوعات استان کرمان ضمن غیرقابل توجیه دانستن رفتار سرپرست فرمانداری رفسنجان، پیگیری‌های خود را تا رسیدن به نتیجه قابل قبول ادامه خواهد داد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهرزاد سه شنبه , ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

نه اینکه بر کنار بشه به یه پست بالاتر بدن

آخرین اخبار