چاپ کد خبر: 134707
30 بهمن 1402

پروژه جاده کُنارتخته به کازرون هم تعطیل شد/کلنگ می زنند بعد می گویند بودجه ندارد

عملیات اجرایی جاده کُنارتخته به کازرون و چندین پروژه دیگر حائز اهمیت استان فارس به دلیل کمبود و نبود بودجه روی زمین مانده اما مسوولان هر روز که می گذرد پروژه ای به این ها می افزایند و بعد از مدتی می گویند بودجه نیست!

جاده کُنارتخته به کازرون هم تعطیل شد

به گزارش اول فارس ، حدود یک سال از عملیات اجرایی جاده کُنارتخته به کازرون که سبب تسهیل رفت و آمد میان ۲ استان فارس و بوشهر و کاهش بار ترافیکی در این محور می‌شود، می گذرد، اما مدتی است به دلیل پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار و نبود اعتبار پروژه متوقف شده است و مردم در انتظار تحقق این وعده نشسته‌اند.

بالا رفتن مطالبات پیمانکار علت تعطیلی پروژه

جاده کُنارتخته به کازرون، جاده ای است که موجب کاهش بار ترافیکی بسیاری می شود ، همچنین می‌تواند تردد بین ۲ استان فارس و بوشهر را تسهیل کند حال مانند تعدادی از پروژه های به زمین نشسته استان فارس در پیچ و خم نبود بودجه است.جاده ای که تا چندی پیش پیمانکار در حال انجام کار بود حال به دلیل تأمین نشدن منابع مالی متوقف شده است.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌نقل استان فارس در این باره عنوان کرد: از کُمارج تا کنارتخته به طول ۱۵ کیلومتر قراردادی وجود دارد که از سال گذشته کار آن آغاز شده است.غلامی در ارتباط با متوقف شدن این پروژه گفت: پیمانکار سال گذشته کار کرد و سال جاری تقریبا ۲ یا ۳ ماه ابتدای سال را کار کرد اما به دلیل بالا رفتن مطالبات، پروژه از مرداد متوقف شد.

وی ادامه داد: این پروژه از پروژه های سفر ریاست جمهوری است اما تا به حال اعتباری تخصیص داده نشده و پیمانکار به دلیل افزایش مطالبات خود عملا کار نمی کند ، در حال پیگیری هستیم تا از تهران این موضوع تعیین تکلیف شود.

مدیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌نقل فارس با بیان اینکه برآورد به‌روز را نیز بررسی کرده ایم گفت: برآورد به‌روز را به دفتر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در تهران ارسال کرده ایم و در انتظار تعیین تکلیف هستیم تا ببینیم باید پیمانکار جدید بیاید یا همان پیمانکار قبلی کار را انجام دهد.

جاده کُنارتخته به کازرون

همه چیز بستگی به بودجه دارد

غلامی با بیان اینکه از شروع انجام فعالیت پروژه یک سال می گذرد گفت: پیمانکار در این مدت نیز به خوبی کار کرده بود اما ۶۰ یا ۷۰ میلیارد طلبکار شد.وی نیز در ارتباط با پیشرفت فیزیکی این جاده گفت: این جاده پیشرفت فیزیکی ۵ درصد داشته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار  مبنی بر اینکه این تعیین تکلیف چقدر زمان می برد گفت: همه چیز بستگی به اعتبارات و تخصیص جدید دارد و در انتظار تخصیص جدید هستیم.

براساس این گزارش،  پروژه جاده کُنارتخته به کازرون هم مانند اکثر پروژه های استان بر زمین مانده و علت هم همان قصه همیشگی کمبود بودجه است. چو فردا شود، فکر فردا کنیمچرا مسوولان زمان وعده دادن که می‌شود حضور دارند اما زمان اجرای وعده ها که می شود نیستند ، چرا قدمی برای حل این پروژه بر داشته نمی شود؟ نکته قابل توجه دیگر این است که این پروژه و چندین پروژه دیگر حائز اهمیت استان فارس به دلیل کمبود و نبود بودجه روی زمین مانده اما مسوولان هر روز که می گذرد پروژه ای به این ها می افزایند و بعد از مدتی می گویند بودجه نیست!

این پروژه‌ها به صورت خودجوش کلنگ نمی‌خورند، کاش متولیان پیش از وعده دادن ابتدا به فکر زیربنا و تامین اعتبار بودند|منبع: خبرگزاری فارسگزارش: آیسا صادقی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حسین کریمی یکشنبه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۴۶

با عرض
سلام
همانطوری که دوستان در جریانن فکر کنم ۸۰ سال پیش یا بیشتر جاده. ا بوشهر ساخته شده وبا آمدن پیمانکار شرکت … در سال گذشته شروع به کار کرد فقط در حد خاکبرداری از کنارتخته تا نزدیک تونل پیسا ۲ ولی به علت پرداخت نکردن مطالبات پیمانکار کار را تعطیل کرد همین پیمانکار پل فهلیان کار میکرد آنجا هم کار را تعطیل کرد متاسفانه در اثر سهل انگاری نماینده کازرون وکوهچنار وکنارتخته که مجدانه باید پیگیر وسرکشی مستمر از این پروژه مهم که ترافیک سنگین در ایام عید وتعطیلات چندین ساعت باید در ترافیک بمانی پیمانکار کاررا تعطیل را چندین ماه هست تعطیل کرده از آقای دهقان ناصر ابادی نماینده محترم مجدانه تقاضا داریم به محض ورود به مجلس پیگیر شروع به کار پیمانکار برای مسیر کنارتخته به کمارج و تسریع در اجرای تونل محرم کازرون باشد

ناشناس سه شنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

بی .. ترین نماینده را داریم در ای دوره گذشته

محمد سه شنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

جاده زمان شاه کشیده شده ۵۵ سال قبل، شما حداقل ۴ باندش کنید این همه کشته در سال کمه

دهقان سه شنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

۷۰ میلیارد تومان برای ۵ درصد پیشرفت فیزیکی؟؟؟ چه خبره؟؟
میدونی با این ۷۰ میلیارد تومان برای جوانان فاقد مسکن چند باب منزل مسکونی میشه ساخت؟
با احتساب ساخت هر منزل مسکونی با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان حداقل ۱۴۰ منزل مسکونی میشه ساخت.
حالا با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه چقدر میشه منزل مسکونی ساخت؟
حداقل ۳۰۰۰ منزل مسکونی میشه ساخت

پیمان سه شنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

جاده هنوز به شکل صد سال پیش هست با حجم خودروی حال حاضر وجمعیت

esmail سه شنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۵۸

این یکی از بی مسئولیتی و بی کفایتی مدیر و نماینده این شهر هست

داود سه شنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۶:۰۳

تاوقتی بودجه ها خورده می شوند میخواهیدپروژه درست شود اخه فقط کفاف خوردن دوستان رامیدهد برای پروژه چیزی نمیماند

حسین سه شنبه , ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۳۱

استان بوشهر سهم زیادی در اقتصاد ایران دارد ولی ۵۰ ساله از دالکی تا کمارج جاده بین المللی شیراز بوشهر دو بانده نشده یعنی شان مردم کشور ثروتمند ما اینه

عیسی جوکار دوشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷

همه چیزمان را به انتخابات! گره زده اند.
تاخیر در اختصاص بودجه و کارشکنیهای متعدد در زمان اجرای چنین طرحهای عمرانی و عام المنفعه ، در یک مسیر کوهستانی و خطرناک ، سالانه چه تعداد از رانندگان و مسافران را به کام مرگ میفرستد؟!
اندکی تفکّر

احمدی دوشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

اگراین ملک است واین روزگاربدهمت دروغ دوصدهزار

علی دوشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

یکی از بدترین خطرناک ترین و خسته کننده ترین جاده های جنوب جاده دالکی تا کازرون و بلعکس واقعا رانندگی در این جاده باید هزار تا ۴قل بخونی تا سالم برسی حیفه بخدا کشور ما با این همه ثروت و پتانسیل این چنین جاده های بدی داشته باشیم ومسولین استان باید نگاه ویژه ای به این قضیه جاده سازی داسته باشن

باهر دوشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

با کلنگ زنی های جدید و نسنجیده در واقع با کلنگ چنان توی کمر خم شده توده مردم فقیرو گرسنه و خم شده زیر بار طاقت فرسایی تورم های سرسام آور و لاینقطع می زنند تا دیگر هرگز نتواند کمر راست کنند و مزاحمت برای آنها ایجاد نمایند.

آریایی دوشنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

کافی فقط در ایام تعطیلات،بخصوص تعطیلات نوروزی به دلیل جاده ترانزیت بودن این محور و عبور ماشین های سنگین و پر و پیچ و خم و سر بالایی چه حجم از ترافیک ایجاد میشه،حتی در ایم نوروز که محدویت تردد در این محور چهل پنج دقیقه،راهی گاه سه تا پنج ساعت در ترافیک میمونی،واقعا چرا ،این همه پول کجاها خرج میشه

آخرین اخبار