چاپ کد خبر: 140890
2 اردیبهشت 1403

عکس دسته جمعی مسئولین در باغ ایرانی بلوار امیرکبیر شیراز که قرار است احداث شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی باغ ایرانی که هم‌اکنون در دست احداث است، آن را یک ظرفیت جاذبه گردشگری برای این کلان‌شهر دانست.

باغ ایرانی
به گزارش اول فارس ، مصطفی کیانی رحیمی امروز اول اردیبهشت‌ در حاشیه بازدید از روند پیشرفت عملیات اجرایی باغ ایرانی گفت: با توجه به تقاضای شهروندان ساکن در این محل مبنی بر ایجاد فضای باز عمومی، با در نظر گرفتن نیاز ساکنین منطقه، تصمیم بر تملک و احداث باغ ایرانی گرفته شد که پس از طراحی و تصویب طرح در اداره مطالعات و طراحی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری پروژه وارد مرحله عملیاتی شد.

وی یادآور شد: باغ ایرانی که در بلوار امیرکبیر و در محدوده شهرداری منطقه چهار شیراز واقع شده است، از دهه ۴۰ شمسی به صورت باغ مشجر بوده و اقدامات نوسازی ضلع شرقی و جنوبی آن در سال‌های گذشته به افزایش تراکم جمعیت منطقه منجر شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز بیان کرد: این باغ با وسعت ۱۰هکتار یک گنجینه فاخر کهن و مهم اکولوژیکی به‌واسطه درختان کهن‌سال از دو گونه مثمر و زینتی است که مدیریت شهری وظیفه صیانت از این میراث کهن را دارد.

وی از پیشرفت این پروژه در زمان کوتاهی خبر داد و گفت: این پروژه تجمیعی از سنت و تجدد بوده و در آن آیین‌ها و  چهارباغ‌های ایرانی اسلامی با استفاده از عناصر جدید معماری و شهرسازی پیاده‌سازی شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این پروژه به دلیل بخشی از نیازمندی‌ها مدتی متوقف مانده بود، تصریح کرد: با توجه ویژه شهردار مبنی بر اختصاص منابع، پروژه فعال‌تر از قبل خواهد شد.

‌کیانی رحیمی با بیان اینکه این پروژه در درگاه غربی و جنوب غربی شیراز، میزبان زوار سومین حرم اهل‌بیت (ع) و مهمانان جنوب کشور قرار دارد، افزود: با تخصیص منابع می‌توان ظرفیت‌های بالقوه این پهنه عظیم گردشگری را به فعل تبدیل و با فراهم‌سازی بستر کامل گردشگری، تصویر زیبایی در این جغرافیای شهری ترسیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: این پروژه در راستای افزایش سرانه فضای سبز و حراست از باغات شهری با پوشش درختان مثمر در مساحت ۱۰ هکتار و با بودجه‌ای بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان طی سال جاری به بهره‌برداری برسد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار