چاپ کد خبر: 106753
26 اسفند 1401

عکس زیر خاکی و دیده نشده بوشهر در ۹۸ سال پیش

در این گزارش اول فارس عکس دیدنی و قدیمی از شهر بوشهر را مشاهده می کنید.

بوشهر

عکس هوایی از بوشهر در جنوب ایران ، ۱۹۲۵ میلادی. عکس از والتر میتلهولتزر

به گزارش اول فارس ، والتر میتل‌هولتسر زاده ۲ آوریل ۱۸۹۴، درگذشته ۹ می ۱۹۳۷ یک پیشگام هوانوردی سوئیسی بود. او در زمینه‌های خلبانی، عکاسی، مسافرت، نویسندگی و نیز یکی از نخستین کارآفرینان صنعت هوانوردی کنشگری داشت.

در هر حال در سال ۱۳۰۲ خورشیدی دولت ایران با شرکت هواپیمایی «یونکرس» قراردادی بست و نمایندگی این کمپانی در تهران را بنیاد نهاد و با وارد کردن چند هواپیما، خطوط هوایی تهران، مشهد، شیراز، بندر انزلی و بوشهر برقرار شد. وظیفه اصلی این هواپیماها حمل محموله‌های پستی و مسافر بود.

Walter Mittelholzer with Swiss Hafeli DH 3 biplane

میتل‌هولتسر در سال ۱۳۰۳ خورشیدی و آستانه فروپاشی سلطنت قاجاریه به ایران آمد. او از طرف شرکت هواپیمایی «یونکرس» مأموریت یافت تا خطوط هواپیمایی ایران را در دوره قاجار بررسی کند‎. هولتسر در پروازش از سوئیس، کشورهای ایتالیا، یونان، ترکیه و عراق را پشت سر گذاشت تا به ایران رسید. او در این سفر خاطرات خود را نوشت که این خاطرات به فارسی برگردانده و به زودی همه جا پخش می‌شود‎.

هولتسر از کرمانشاه به ایران وارد شد و با گذر از همدان و قزوین خویش را به تهران رساند. او همچنین به انزلی رفت و با گذر از قم، کاشان، اصفهان و شیراز به بوشهر رسید و در این راه، عکس‌های پرشماری گرفت؛ عکس‌هایی که داده‌های دست اولی از شیوه زیست ایرانیان در دهه‌های نخست سده بیستم، شهرهای ایران و بناهای تاریخی ایران واگویه می‌کنند.

نظرتان را برای ما بنویسید

تست هوش: ببین می تونی قیمت کفش ها را در ۳۰ ثانیه پیدا کنی !

یک عکس واقعاً زیر خاکی از شیراز در ۱۴۰ سال پیش

نکات شگفت انگیز و خوشمزه برای پختن انواع غذاها

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

پیمان رضازاده یکشنبه , ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷

بوشهر تا حدود سال ۱۳۶۰ بندر تجاری اول ایران بود. اما آرام آرام جای بوشهر رو بندرعباس گرفت. مهمترین عامل این تغییر راه آهن بافق بندرعباس بود که در دوره ریاست جمهوری هاشمی برای رونق کرمان انجام شد و اصفهان، شیراز و بوشهر رو از شبکه اصلی تجاری ایران خارج کرد. تنها شانس این سه شهر خصوصا شیراز و بوشهر راه اندازی منطقه آزاد عسلویه در دوره خاتمی بود که باعث خروج این شهرها از بن بست شد. مهمتر از ازاد راه بوشهر به شیراز، راه اهن شیراز بوشهر عسلویه است که به رونق بوشهر کمک خواهد کرد. علت دیگه مهجور شدن بوشهر تبدیل خارک به مهمترین پایانه نفتی ایران هست کاری که قبل از انقلاب بر عهده ابادان بود و جنگ باعث تغییر اون به خارک شد. همه جای دنیا این قضیه رونق میاره در کشور ما رکود و کسادی!

غلو یکشنبه , ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

بوشهر همیشه مستعمره بوده مثل یک جزیره گنج میمونه برای چاپیدن وبردن هیچ کدام از این دزدها به فکر آباد کردن آن نبودن چ دزدهای داخلی و چ خارجی الان هم فرقی نکرده

Girl یکشنبه , ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

بوشهر بهترین شهر تو ایرانههههه
من تو بوشهر زندگی میکنم

سیدمحمد یکشنبه , ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۳۶

بوشهر عزیز همیشه بوده و خواهد بود و خیانت خیانتکار آن از جمله انگلیس و حسودان اون را به این روز انداخت

معتمدی شنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

با سلام. دوستان این عکس ها بسیار ارزشمند است و جذاب. چرا مقایسه میکنید با شهر یا استان های دیگر. همواره شهرهای بندری جایگاه خاص خودش را در طول تاریخ داشته. اونم «بوشهر» یا ابوشهر نگین خلیج فارس.. باید تلاش کنیم و مطالبه گر باشیم از اصلاح روش حکمرانی در این استان زرخیز. پاینده ایران.

بهروز شنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

همیشه تا حالا هیچ… نبوده نیست اگه کازرونی و مردم تنگسیر دشتستان نبود بوشهر هم نبود وجودی نداشته

ثریا شنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

عشق من بوشهر…معشوقه من شیراز

بزرگ اقا شنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

همون زمان هم ابادانی و بندر اول بودن بوسهر بدلیل نزدیکترین بندر به شیراز بوده است . دو شهر در هم تنیده و دارای بیشترین قرابت

داود شنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

آبادی اون زمان بوشهر به واسطه اشخاصی چون سید محمد رضا کازرونی بود.

سام شنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

عشق من بوشهر جانم فدایت شهر مردمان پاک و مهمان نواز و خونگرم

حسن شنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۷:۳۱

ایران من @بوشهر من@

قشقایی، شنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۳۵

با سلام با اینکه در شهر علم و ادب شیراز زندگی میکنم ولی بوشهر همیشه محبوبترین شهر در نزد بنده بوده آمیدوارم به زودی زود صاحب جایگاهی باشد که لیاقتشو دارد بوشهر شهر میهمان نوازان،

علیرضا جمعه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳

بوشهر تا ابد استعمار

ناخدا ماشو جمعه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

خاطر یاد با حاج ریس یکی از تاجران بزرگ بوشهر بود سنگ پله معماری بوشهر در سال ۱۳۰۰بنا نهاد و بوشهر آن زمان یکی از شهرهای پر رونق اقتصادی ایران و جهان بود

شهین جمعه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

چه عکس زیبایی…خدای من …بوشهر ۱۰۰ سال پیش…بازم اول فارس…تجدید خاطره….زن ۷۵ ساله بوشهری

راد جمعه , ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

بوشهر مظلوم. دیر زمانی نگذشته از روزهای با شکوه زمانیکه قطب واردات و صادرات و تجارت منطقه بود و کنسولگریهای متعدد کشورهای جهان در آن فعالیت داشتند.

آخرین اخبار