چاپ کد خبر: 117605
11 مرداد 1402

انتقال آب از کازرون به استان بوشهر ممکن نیست

فرمانده ویژه کازرون، با اشاره به کاهش منابع آبی این شهرستان و دیگر شهرستان‌های غربی فارس گفت: اگر شرایط به همین شکل پیش برود باید منتظر تشدید این وضعیت و بحران کم‌آبی در این مناطق باشیم.

به گزارش اول فارس ،  محمد علی بخرد عصر چهارشنبه در نشست مدیریت جهاد آبخوان داری شهرستان‌های غرب فارس در کازرون افزود: پارسال ۳۷ روستای کازون از جمله بخش جره و بالاده با بحران بی‌آبی مواجه بودند و آب مورد نیاز آنها از طریق تانکر تامین می‌شد که امسال تلاش شد به سمت کاهش این مشکل گام برداریم.

انتقال آب از کازرون به استان بوشهر ممکن نیست

وی ادامه داد: میزان آب چشمه ساسان ‌سراب اردشیر رودخانه شاپور که در تابستان یک هزار لیتر در ثانیه بود و بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی استان بوشهر را تامین می‌کرد امروز به ۱۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته که این بدان معناست که نه تنها انتقال آب به استان بوشهر ممکن نیست حتی امکان تامین آب مناطق شهری و روستایی اطراف آن نیز میسر نیست.

او اظهار داشت: در دهه ۷۰ در جنوب کازرون ۲۷ حلقه چاه حفر شد که آب آن به بوشهر منتقل می‌شد که امروزه نیمی از این چاه‌ها به دلیل پایین رفتن سطح آب نیاز به کف شکنی دارد.

فرماندار ویژه کازرون گفت: در ۲۵ درصد از مساحت ۴۰۰ هکتاری این شهرستان مطالعات آبخیزداری انجام شده و انجام مطالعه در بخش باقیمانده نیز بسیار هزینه بر است.

گرمازدگی چیست؟ علائم و سریع‌ترین راه درمان گرمازدگی در تابستان

 عضو یکی از کانال های اخبار اول فارس شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار