چاپ کد خبر: 121016
24 شهریور 1402

قانون جدید مدارس ابتدایی که والدین دانش آموزان باید بدانند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که زنگ کلاس درس ابتدایی‌ها نباید بیشتر از ۴۵ الی ۵۰ دقیقه باشد.

معصومه نجفی پازوکی  با حضور در یک برنامه تلویزیونی، درباره بازگشایی مدارس و برنامه‌های سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزانی که سال قبل پیش دبستانی رفته‌اند و امسال می‌خواهند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند از جمله موضوعاتی است که ذهن برخی خانواده‌ها را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: تا پیش از سال قبل بر اساس قانون فردی که اول مهر شش سالش تمام می‌شد می‌توانست به پایه اول ابتدایی رود، اما سال گذشته برای متولدین مهرماه تبصره‌ای قرار دادند تا اگر دانش آموزی تا ۳۰ مهرماه شش سالش تمام می‌شد، بتواند به پایه اول ابتدایی رود. در واقع سال قبل تبصره‌ای در آیین نامه اجرایی مدارس بود که بر اساسا آن دانش آموز متولد مهرماه در صورت وجود ظرفیت کافی در مدرسه می‌توانست در پایه اول ابتدایی ثبت نام کند. این آیین نامه درباره مقطع پیش دبستان هیچ صحبتی نکرده بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که زنگ کلاس درس ابتدایی‌ها نباید بیشتر از ۴۵ الی ۵۰ دقیقه باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر تراکم کلاس‌ها در مناطق شهری بالا بود و بسیاری از افرادی که برای ثبت نام در مقطع اول ابتدایی مراجعه کرده بودند، در مناطق شهری بودند. از این رو اجرای این تبصره مشکلاتی داشت و شورای عالی امسال این مصوبه را متوقف کرد.

نجفی خاطر نشان کرد: با این وجود آن دسته از دانش آموزانی که متولد مهرماه بودند و سال قبل پیش دبستانی ثبت نام کرده بودند، امسال خواهان ثبت نام در مقطع اول ابتدایی هستند. از این رو ما تعیین کردیم که این دسته از دانش آموزانی که سال قبل در مقطع پیش دبستان بودند و امسال خواهان ثبت نام در مقطع اول ابتدایی هستند، در صورت وجود ظرفیت و امکان پذیرش در مدارس در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند.

با توجه به رنگ لباسی که می پوشید شخصیت خود را بشناسید

والدین دانش آموزان صبوری کنند

وی خطاب به والدین توصیه کرد: الان والدین صبوری کنند و این را در نظر بگیرند که اگر در مدرسه ظرفیت وجود نداشته باشد و آنها اصرار بر ثبت‌نام دانش آموز خود داشته باشند آمار دانش آموزان بالا می‌رود و نهایتا کیفیت آموزشی پایین می‌آید. در چنین شرایطی اولین کسی که ضربه می‌بیند دانش‌آموز است. بنابراین اگر امکان ثبت‌نام این دسته از دانش آموزان در پایه اول ابتدایی وجود ندارد، سال آینده وارد مدرسه شوند.

کلاس درس ابتدایی‌ها بیشتر از ۵۰ دقیقه نشود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره اهمیت توجه مدیران مدارس به زمان آموزش مقطع ابتدایی نیز تصریح کرد: به مدیران مدارس دوره ابتدایی تاکید می‌کنم که زنگ کلاس درس را طبق قانون ۴۵ الی ۵۰ دقیقه زمان‌بندی کنند. برخی مدارس بر روی ۹۰ دقیقه سامان می‌دهند. باید مراقبت کنیم که این زمان آموزش زیر سوال نرود.

نجفی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن شکوفه ها در روز چهارشنبه ۲۹ شهریور، توضیح داد: جشن شکوفه‌ها مختص پایه اول ابتدایی است. والدین در راس هرم تربیت هستند و اینطور نباشد که فکر کنند اگر فرزند به مدرسه رفت، بازیگر اصلی جغرافیای تربیت، معلم می‌شود؛ بلکه نقش والدین در این امر بسیار پررنگ است.

وی همچنین از توزیع نخستین شماره ماهنامه تربیتی در بین والدین در روز جشن شکوفه‌ها خبر داد و گفت: برای اینکه هم‌افزایی بین والدین، معلم و مدرسه را بیشتر کنیم، امسال در جشن شکوفه‌ها که بزرگترین گردهمایی والدین اول ابتدایی محسوب می‌شود، اولین شماره ماهنامه تربیتی را به آنها ارائه می‌کنیم. در این ماهنامه هم نکاتی درباره برنامه درسی و هم نکاتی درباره فضای تربیتی ارائه شده است.

فال حافظ امروز ۲۵ شهریور با تفسیر دقیق و زیبا/خیال خال تو با خود به خاک خواهم برد

۱۸ استایل پیشنهادی هوش مصنوعی برای لباس مردان افغان [+عکس]

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ارزد پنجشنبه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۳

مگه تا حالا چقدر بوده!!!!

آزیتا پنجشنبه , ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۲

هنر کردن…مدرسه دیگه کیلویی چنده؟

آخرین اخبار