چاپ کد خبر: 116858
28 تیر 1402

قطعی و اُفت فشار آب در صدرا و مناطقی از شهر شیراز ادامه دارد !

از ابتدای فصل گرما تاکنون، شاهد بروز قطع یا افت فشار موقت در شبکه تامین آب نقاطی از شهرستان شیراز هستیم؛ این در حالی است که تعداد اطلاعیه‌های اعلامی از سوی شرکت آبفای شیراز بسیار کمتر از موارد قطعی یا افت فشار جریان آب حادث شده بوده است.
شهروندان ساکن شهر جدید صدرا و نقاطی از شمال‌غرب شیراز می گویند  که طی هفته‌های اخیر، ساعاتی از شبانه‌روز و عمدتا پایان شب تا صبح، جریان آب کاملا قطع یا فشار آن با افت شدید مواجه می‌شود و تماس‌های آنان با دوایر مسئول، منتهی به رفع مشکل نشده است.

قطع آب در شیراز

این در حالیست که طی روز‌های اخیر تعداد تماس‌ها و پیام‌های شهروندان ساکن کلانشهر شیراز به ویژه محدوده‌های جنوب غربی، جنوب، شرق و شمال شرقی و بخش‌هایی از شمالغرب این شهر، در خصوص طرح گلایه پیرامون قطع مکرر یا افت شدید فشار آب، بیش از گذشته شده است.

بخشی از گلایه‌مندی شهروندان به واسطه اطلاع‌رسانی نشدن در خصوص احتمال افت فشار یا قطعی آب مطرح شده و این شهروندان اعتقاد دارند که در صورت اطلاع رسانی، امکان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی و جلوگیری از بروز مشکل، وجود خواهد داشت.

قطع و افت فشار جریان آب شرب در ساعات مختلف شبانه روز از ابتدای تابستان تاکنون در شیراز، در حالی تداوم دارد که مسئولان آبفا تاکید داشته‌اند تابستان را بدون تنش آبی پشت سر خواهیم گذاشت.

مسئولان آبفا، علت بیشتر قطع موقت جریان آب را وقوع حوادث پیش‌بینی نشده ناشی از فرسودگی شبکه یا آسیب دیدن شبکه در حین عملیات عمرانی توسط سایر دستگاه‌ها، ذکر کرده‌اند.

آنان تاکید دارند که صدور اطلاعیه و اطلاع رسانی در مورد قطع جریان آب یا افت فشار تنها در زمان اجرای پروژه‌های برنامه‌ریزی شده، قابل انجام است و این اقدام در زمان وقوع حوادث، که عمده دلیل بروز اشکال بوده، امکان پذیر و قابل انجام نیست.

روابط عمومی شرکت آبفای شیراز نیز تاکید دارد که تاکنون موارد قابل پیش‌بینی قطع یا افت فشار آب، اطلاع رسانی شده است، اما در اغلب موارد بروز مشکل به دلیل وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی است.

مواجهه مردم در شهرستان شیراز با قطع مکرر آب در حالیست که طی هفته‌های اخیر، مسئولان شرکت آب منطقه‌ای فارس از تکمیل و نهایی شدن خط دوم آبرسانی از درودزن خبر داده و اعلام کرده بودند که این اقدام، مشکلات افت فشار یا قطعی موقت آب را رفع خواهد کرد.

شما هم نظرتان را در مورد افت فشار و قطعی آب در شیراز را بنویسید

این زن در جستجوی پدر و مادر اش است کمکش کنید+عکس

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

والا سمت خلیلی به قصرالدشت هم یه روز درمیون بدون اطلاع رسانی قطعه از سر کار میای دیروز نه برق بور ونه اب

شهروند سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۷

عذرخواهی میکنم
درد قطع شدن اب یه طرف
و اینکه یه آدم بی … هم گذاشتن واسه جواب دادن به تلفنهای مشترکین که بعد از۴۵دقیقه پشت تلفن به انتظار اینکه یه آدم درست و خانواده دار جواب تلفنمون رو بده
عوض اینکه با مردم همدردی بکنه همون جوری که تو ….شده با بی… و توهین و پرخاشگری و… جواب میده و گوشی رو بدون اینکه خداحافظی بکنه قطع میکنه هم یه طرف
لطفا رسیدگی بکنین و ایشون رو بفرستین همونجایی که …

شهروند سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۵۵

عذر خواهی میکنم
ولی یه آدم بی … هم گذاشتن واسه جوابدهی
همونجور که تو ….. شده به مردم جواب میده با توهین و پرخاشگری و….

بهروز دوشنبه , ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

هیچ کجا به بدی ماه فیروزان نمیشه!!
خدا وکیلی الان ۱۳ روز هست کلا آب خانه ما قطع شده .هرچه تماس میگیریم خبری نیست.امروز ۲ مردادماه ساعت ۴ صبح تا ۶ صبح آب اومد و باز قطع شد

ناشناس پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۹

تندگویان هم افتضاحه

ناشناس پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۳

آزادگان افتضاحه تو رو خدا فکری کنید

قانون ندارد پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۵

اداره آب فاضلاب یا اداره دیگر فقط در پول گرفتن خوب سریع با سرعت عمل می‌کنند ولی در موارد رفع مشکل هر کس مشکل را گردن یک نهاد اداره دیگر می اندازد آ

صادق پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۱۶

صدرا تقریباً هر صبح فشار آب کم هست.

ناشناس پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۰۵

اگه خط دوم انتقال آب از سد درود زن به شیراز آماده افتتاح هست پس معطل چی هستین
حتما باید فلان مسول بیاد افتتاح بشه ??
این روزها واقعا اکثردمناطق شیراز با افت فشار مواجه شدن

رویا پنجشنبه , ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۴۴

شرکت آبفا داره دروغ میگه..ما در بلوار فردوسی صدرا هستیم از تابستان هر روز ازساعت ۶دعصر تا ۷ صبح روز بعد آب قطع میشه…خواهش میکنم یه کار کنید .بعضی مواقع آب برای خوردن نداریم

ناشناس چهارشنبه , ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

خدارو شکر.اب فشارخوب شده شیراز ده پیاله

آخرین اخبار