چاپ کد خبر: 117573
11 مرداد 1402

هجوم دلال ها به قیمت گذاری خانه‌های اطراف شیراز/افزایش ۹۰ درصدی قیمت مسکن/ آپارتمان دو خوابه در شیراز الان چند؟

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز معتقد است در حال حاضر بازار مسکن شیراز در رکود به سر می‌برد و مدتی است که قیمت مسکن افت کرده اما این کاهش و افت قیمت رونقی در خرید و فروش خانه ایجاد نکرده است.

ایلنا در گزارشی از شیراز  نوشت: خرید خانه و صاحب‌خانه شدن برای بسیاری از افراد جامعه تبدیل به آرزویی محال شده است؛ مردم به سختی می‌توانند پس‌انداز کنند و اغلب میزان درآمدشان آن‌قدری نیست که با پس‌انداز از حقوق کارمندی و کارگری بتوانند سرمایه قابل‌ توجهی برای خرید خانه جمع کنند.

زوج‌های جوان و خانواده‌هایی که سال‌هاست اجاره‌نشین هستند؛ مجردهایی که می‌خواهند برای آینده‌شان سرمایه‌گذاری کنند و… همه به نوعی در پی یافتن راهی برای خانه دار شدن هستند اما وقتی به تابلوی قیمت خانه‌ها بر دیوار مشاورین املاک نگاه می‌کنند؛ یاس و ناامیدی وجودشان را فرا می‌گیرد.

عبدالرضا رزم آهنگبا اشاره به اینکه بازار مسکن در شیراز هنوز به وضعیتی نرسیده است که توانایی خانه دار کردن همه اقشار جامعه را داشته باشد، می‌افزاید: در شرایط فعلی تعداد فروشندگان مسکن در شیراز به مراتب بیشتر از خریداران است.

قیمت خانه در بازار مسکن شهر شیراز

افزایش ۸۰ الی ۹۰ درصدی قیمت مسکن

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با اشاره به اینکه میزان معاملات مسکن در بازار شیراز نسبت به ماه‌ها و سال گذشته به شدت کاهش یافته است، ادامه می‌دهد: افزایش ۸۰ الی ۹۰ درصدی قیمت مسکن وضعیت را برای مردم دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار به هیچ وجه نمی‌تواند رونقی را در بازار مسکن ایجاد کند، بیان می‌کند: متاسفانه در شرایط فعلی خانه دار شدن افراد در شهری مانند شیراز آرزویی دست نیافتنی است و منزل کمتر از یک میلیارد تومان در این شهر دیگر وجود ندارد.

معاملات بازار مسکن شیراز به ۱۰ درصد رسیده است

رزم آهنگ در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر افرادی که دارای درآمد خاص هستند و جهت کاهش نیافتن ارزش پولی که دارند اقدام به خرید مسکن می‌کنند، یادآور می‌شود: مردم جهت تنزل نیافتن پول‌شان به خرید ملک و ارز رو می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تنها ۱۰ درصد معاملات خرید و فروش در بازار مسکن شیراز انجام می‌شود، خاطر نشان می‌کند: شوربختانه گرانی‌ها و قیمت‌های بسیار بالای خانه در شیراز شرایط را برای قشر متوسط و کارگر دشوار کرده است.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با بیان اینکه مشاوران املاک جرات نمی‌کنند به فروشندگان اعلام کنند که قیمت اعلامی آن‌ها گران و خارج از عرف است، ادامه می‌دهد: اگر چه فروشندگان جهت فروش خانه‌های خود به مشاوران املاک زیادی مراجعه می‌کنند اما مبالغ گران شرایط را برای تمام اقشار دشوار می‌کند.

هر متر زمین در قصردشت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان

رزم آهنگ در ادامه با بیان اینکه قیمت هر متر منزل در شیراز از متری حدود ۲۰ میلیون شروع می‌شود و به بیش از متری ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد، می‌گوید: قیمت هر متر منزل و آپارتمان با تجهیزات بسیار بالا در مناطقی مانند قصردشت به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع منزل مسکونی حدود ۱۰ میلیون تومان است، بیان می‌کند: خانوارهای پر جمعیت جهت رهن و اجاره خانه سه خوابه به مناطق متوسط و پایین شهر رو می‌آورند.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با اشاره به اینکه قیمت خانه در حاشیه شهر شیراز هم به مراتب بالاست و به حدود یک میلیارد تومان رسیده است، ادامه می‌دهد: بیشتر اقشار کم درآمد جامعه تنها با هدف داشتن سر پناه به این نقاط مراجعه می‌کنند.

رزم آهنگ می‌گوید: پهناور بودن فارس و معتدل بودن آب و هوای استان باعث شده تا رکود واقعی بازار مسکن از بین برود اما این موضوع دلیلی برای بر تورمی بودن بازار مسکن نمی‌شود.

حباب قیمتی بازار مسکن در حال شکستن است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز نیز با بیان اینکه بازار مسکن در شیراز در یک رکود کامل به سر می‌برد، می‌گوید: با توجه به اینکه افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته کاذب بوده است اما در شرایط فعلی شاهد شکسته شدن این حباب قیمتی در بازار مسکن هستیم.

شهرام نامداریبا اشاره به اینکه شکسته شدن حباب قیمت‌ها بر بازار رهن و اجاره خانه در شیراز هم تاثیر گذاشته است، می‌افزاید: طبیعتا افزایش قیمت اولیه مسکن بر گرانی نرخ اجاره بها تاثیر گذار است؛ طی چند روز گذشته اما شاهد افت قیمت‌های رهن و اجاره در شیراز نسبت به ماه‌های گذشته هستیم.

آپارتمان دو خوابه در شیراز حدود ۶ الی ۷ میلیارد تومان

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز افزود: در شرایط فعلی بازار مسکن شیراز خریداری ندارد و تنها فروشندگان در بازار مسکن حضور دارند؛ همچنین قشر متوسط در بازار مسکن شیراز وجود ندارد و تنها آنها که وسع مالی خوبی دارند از خرید ملک استقبال می‌کنند.

نامداری با اشاره به اینکه به طور متوسط قیمت یک آپارتمان دو خوابه در شیراز به حدود ۶ الی ۷ میلیارد تومان رسیده است، بیان می‌کند: شاهد افزایش قیمت مسکن در حاشیه شیراز هستیم که متاسفانه این غیر طبیعی است.

نفوذ دلالان به قیمت خانه‌های حاشیه شهر

وی با بیان اینکه ارزان بودن قیمت خانه در حاشیه شهر شیراز نسبت به دیگر نقاط باعث شده تا دلالان به این قسمت ورود کنند، می‌گوید: وجود زمین بدون مالک و مشاعی در اطراف شهر شیراز با قیمتی بالغ بر ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان در آینده‌ای نه چندان دور خریداران را با مشکل مواجه خواهد کرد که مردم باید از خرید و فروش این زمین‌ها بپرهیزند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز با بیان اینکه زوج‌های جوانی که درآمد مناسب ندارند به صورت ناخودآگاه جهت داشتن سرپناه به حاشیه شهر و مناطقی مانند شاپورجان، کرونی و …. نقل مکان می‌کنند، ادامه می‌دهد: نرخ‌های اعلامی از سوی مالکان غیرواقعی و براساس احساسات است.

معرفی نخل زیبای خانگی «شامادورا» و روش صحیح پرورش آن

تست روانشناسی:از نحوه راه رفتن خود به شخصیت تان پی ببرید

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

جهانگیر یکشنبه , ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

سلام من همه ی حرفاتون را خوندم مطالعه کردم خیلی خیلی خوب و خیر بود …برای خودم و شما عزیزان دعا میکنم چون این تنها کاریست که ازمن بر میاد

انجوم یکشنبه , ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۴

سلام من اصلا موافق پادگان نیستم چون از محل کار بنده یازده هکتار جدا کردن که برا ما که خونه کاشونه نداریم بسازن نصیب تهرونی شد آنقدر گرگ اون بالا بند ها هست که گیر ما نمیاد پس سرسگ توش باشه

ناشناس شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

لالایی بلدی خوابت نمیره.خب شما که مشکلو میدونی حل کن وهمه چیوبهم ربط نده.دلال و فروشنده وخریدار ومشاوراملاکو…

مادر بیچاره و تنها شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

.. تو همه چیزتون

محمدی شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

خدمت جناب نامداری ونایب ریس رزم آهنگ خیلی ممنون که قیمت قصرالدشت دادید من ۳۰ سال بنگاه قصرالدشت ملک بالای ۷۰ نیست با پیام شما شد ۱۰۰ خدا ازتون بگذره

ناشناس شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

جناب نامداری و رزم آهنگ قیمت قصرالدشت من ۳۰ سال بنگاه قصرالدشت ملک بالای ۷۰ نیست با پیام شما شد ۱۰۰ خدا ازتون بگذره

ایرانی شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۵۳

سلام اگر سرو کله دلال ها در حاشیه شهر شیراز پیدا شده باید بدانند که برای هرمعامله باید سند قطعی بزنندکه شام پرداخت مالیات و کلیه عوارض می باشد زیرا طبق فرمان معاملات وکالتی و قولنامه ای اعتبار ندارند.و در هیچ محکمه ای قابل استناد نمی باشند زیرا غیر قانونی هستند. به دفاتر ثبت اسناد رسمی ابلاغ شده که هیچ معامله وکالتی و یا قولنامه ای را ثبت نکنند. حالا شما دلال محترم و یا خریدار محترم متوجه باش که چه چیزی را معامله می کنی .

ناشناس شنبه , ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۳۸

این افزایش قیمت و افت بول ملى همش زیر سر دولت است
بالاخره دلال هم میخوات کار کند
قمیت همه کالاها از صد تا سیصد برابر میره بالا صداتون در نمیات خوب طبیعى هم قیمت ملک بره بالا این سیاست نظام است که مردم فقط از صبح تا شب دنبال یه لقمه باشند که شما به راحتى به غارت و دزدى ببردازید

جعفر جمعه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

مالک ها در شیراز ان مملکت هستند

جعفر جمعه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

مالک ها در شیراز از سران مملکت هستند

ناشناس جمعه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

مردم برای حفط ارزش پولشان خانه میخرند

Seyed جمعه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۲

شیراز شهر مهاجر پذیریست و بسیای هم که از جاهای مختلف در شیراز خانه خریدند ، فقط برای ایام مشخصی مثل عید یا تابستان به شیراز می آیند . اگر قانون مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه ، سوداگری مسکن ، تصویب شود میتواند دلالی را از بین ببرد و صاحبان خانه های خالی را وادار به اجاره یا فروش منزلشان کند . البته باید عرضه زمین و مسکن هم انجام شود نه تنها در صدرا و قسمت غربی و شمالغربی شیراز بلکه حتی میتوان با نیروهای مسلح وارد مذاکره شد و این همه پادگانی که در شیراز است را به اطراف شهر منتقل و زمین آن را به قطعات تفکیکی با نسبت توافقی بین نیروهای مسلح و مردم تقسیم کرد .

ناشناس جمعه , ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۱۸

این فقط نیست.. حتی تخریب و ساخت یک مسکن سه طبقه هم هزینه زیادی را طلب می کند… شهرداری اولین گران کننده مسکن در شیراز است برای ساخت یک خانه دوطبقه حدود سی صد متر زیر بنا پانصد میلیون آدم را پیاده می کند. تا مجوز بدهد حالا حساب کن تا آخر داستان را فقط اسکلت آن نزدیک به دومیلیارد در می آید. بقیه آن دیگر با خدا

لادن پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

صاحبخانه بی همه چیز بمن پیشنهاد داده در مقابل عدم افزایش کرایه خانه …. بعد دلمون خوشه توی کشور اسلامی هستیم. قربونت برم خاتمی…یادت بخیر احمدی نژاد…کجایی روحانی…تموم شدیم دیگه

Sia پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

پراید دوزاری رو که ۴۰۰ کردین فکر گرونی مسکن رو نکردین ملت شاگرد خودتونن

Sia پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

درزمانیکه قوطی رنگی (خودروهای بی کیفیت) رو میلیاردی میفروشی از گرانی ملک متعجب شدن یکه خوردن نداره گرانی بدست دولت خدمتگذار شکل گرفته ربطی به دلاری که با خودتون بازارسیاهه رو اداره میکنین نداره خلاصه مردم رو مشنگ فرض کردن

ناشناس پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

اتفاقا الان اگر کسی بخواهد خونه بخره موقع خریدن خانه هست اگه بنزین گران بشه که قطعا تا سال آینده این اتفاق خواهد افتاد اون موقع هست که باز همه چیز وبی شک خانه افزایش قیمت خواهد داشت

مجید پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

دلخوش به این مقدار نباشید!!!!

عبد حق پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

دولت و مسعولین بزرگترین … را به مردم و کشور و در نتیجه با دلالی هرکجا منفعتی براشون بوده از تبلیغ را پای کار آوردن و هرکجا که استفاده ای نداشته ساز مخالف کوک کردند
زمین مشاع هم مالک داره
اگه دست به جیب بشن حلال است
دست به جیب نشن حرام است
کسی که پول دارد در حاشیه شهر قیمت ها مناسب است هنوز و میشه صاحبخانه شد
فرق خاتونک و کرونی و شاهپورجان با قصرالدشت نبود ترافیک و هوای پاک تر
گول این حرفارو نخورید

عبد حق پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

فنر انفجار قیمت مسکن در انتها الیه خود قرار گرفته
دولت هیچ چیز دیگه در کنترلش نیست و فقط چرت پرت میگه

فریاد بیصدا پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

اتفاقا مناطق حاشیه شهر مثل خاتونک و کرونی بهترین مکان برای هم سکونت هم خرید ملک می‌باشد که با توجه به قیمت مناسب می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد
امثال شماها خودتون دردهایی هستین که متاسفانه بر مشکلات این مردم سر ریز شدین از هیچ خیانتی در جهت ضربه زدن به مردم و سواستفاده از مسعولیت هاتون درواقع دلال و دزد هستین و چون در قصرالدشت باغ و ملک دارید اونجا را متری صد میلیون و خوب معرفی میکنید اما حاشیه شهر که هنوزم میشه خونه خرید را اشتباه میدونید
کسی هم شما را آدم حساب نکرده و نمیکنه مردم خودشون مو را از ماست میکشن

S.m پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

رکود در مسکن ادامه دار خواهد بود خرید و فروش هم نیست البته فروش هست به قیمت بالا ولی خرید نیست

ناشناس پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۲

چون حاشیه شهربرای شما سود ان چنانی ندارد غیر قانونی است ولی یک قفس دلگیرداخل شهر باهفت میلیاردقیمت قانونی است

ناشناس پنجشنبه , ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۱

وقتی اقای رییسی قول ساختن چهار میلیون مسکن داد مسکن افت شدیدی کرد
اما وقتی ای خواسته تحقق پیدا نکرد مسکن هر روز گران وگران تر شد

ناشناس چهارشنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

خدا ..کنه صاحبخونه های بی انصاف رو و همچنین بنگاه دارا

ممد اقا چهارشنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

یکی از دلایل گرانی آپارتمان در کلان شهر شیراز تنها به مهاجرت درون استانی نیست بلکه مهاجرت از استان‌های بوشهر ،خوزستان و هرمزگان ه…میباشد. در حال حاضر قیمت ملک در شیراز نسبت به امکانات شهری و توریستی بودن آن مورد توجه مهاجرین میباشد و به هیچ عنوان رکودی در بازار معاملات نیست مخصوصا در مناطق متوسط شهر.

آخرین اخبار