چاپ کد خبر: 13219
23 شهریور 1398

ماجرای فرار شهردار سابق صدرا از کشور | اتهام متهم فراری چه بود؟

منوچهر قائدی شهردار اسبق شهر جدید صدرا که به جرم ارتشاء محکوم شده بود از کشور گریخت.به گزارش اول فارس  پس از گذشت یک سال از قطعی شدن احکام مربوط به پرونده صدرا منوچهر قائدی شهردار وقت صدرا به خارج از کشور گریخته است.

تصویر مرتبط

دادستان عمومی و انقلاب شیراز هم ضمن تایید خبر فرار شهردار صدرا گفت: احکام مربوط به این پرونده در شهریور ماه سال گذشته قطعی و از سوی دستگاه قضایی اسامی افراد و محکومیت‌شان اعلام شده است.

حیدر آسیابی ادامه داد: همان زمان یعنی در شهریور ماه در حالی که دستور جلب محکومان این پرونده صادر و ماموران برای بازداشت آنها وارد می‌شوند پی می‌برند وی از کشور گریخته است.

وی با تاکید بر اینکه از همان زمان اقدامات لازم برای بازگرداندن این فرد به کشور انجام شده، گفت: بر این اساس با وزارت دادگستری و امور بین الملل قوه قضائیه مکاتبه‌ای انجام شده و از طریق اینترپل نیز در حال پیگیری است.

آسیابی افزود: با توجه به اینکه وی ممنوع الخروج بوده امکان خروج از مبادی قانونی وجود ندارد از این رو با بررسی‌های لازم مشخص شد  وی آخرین بار که از مبادی قانونی از کشور خارج شده مربوط به سال ۹۱ است بر همین اساس نامبرده سال گذشته از طریق غیر قانونی از کشور خارج شده است.

بر اساس این گزارش ، اتهام قائدی ارتشاء به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد، ۲۱۰ عدد سکه بهار آزادی و یک دستگاه آپارتمان به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان (ارقام به نرخ چهار سال گذشته است) عنوان شد؛ وی به ۱۵ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجود اموال به دست آمده و انفصال دائمی از خدمات دولتی محکوم شد.
شهردار اسبق صدرا اتهام های دیگری داشت که در ادامه به ترتیب ذکر خواهد شد؛
اتهام: عدم اطلاع رسانی درخصوص وقوع بزه در حوزه خدمتی اش_ محکومیت: ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال انفصال موقت از خدمات دولتی
اتهام: مداخله در معاملات و مناقصات شورای شهر_ محکومیت: ۶ سال حبس تعزیری و ابطال کلیه معاملات ناشی از شرکت وی در مناقصه
اتهام: مشارکت در جعل پروانه های ساختمانی_ محکومیت: ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری، امحا و معدوم کردن کلیه اسناد مجعول، از جهت تتمیم کیفر به ۲ سال منع اقامت در شهرستان شیراز و ۲ سال منع خروج از کشور

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سیدعلی احمدی شنبه , ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

بله دیگه.مردمی که زیر بار ظلم میروند.در ظلم ظالم شریک هستند

آخرین اخبار