چاپ کد خبر: 107350
5 فروردین 1402

مازندران تا ۱۵ سال آینده بیابان می شود

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: با تغییرات شدید آب‌وهوایی و اقلیمی در مازندران روبه‌رو هستیم و اگر توجه ویژه‌ای به منطقه نشود در ۱۵ سال آینده شاهد بیابانی شدن مازندران خواهیم بود.

مازندران
تسنیم: محمدحسن نامی رئیس مدیریت بحران کشور در حاشیه سفر به مرزن‌آباد چالوس اظهار داشت: بیشترین بودجه بحران را برای مدیریت مازندران اختصاص دادیم و چون استان با سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه فراوانی در طول سال روبه‌روست توجه به زیرساخت‌ها برای کاهش بحران در مازندران ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه “هر روز عدم تعادل بیشتر بین جو و اتمسفر را شاهدیم” افزود: باید در برابر بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

نامی ایران را کشوری در مدار بحران‌های متعدد نامید و خاطرنشان کرد: مازندران نیز بحران‌خیز است و بنابراین آماده‌باش کامل نیروها برای مواجهه با بحران‌ها ضرورتی انکارناپذیر در این استان به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در کشور با زلزله‌های متعددی روبه‌رو هستیم و اگر ایمن‌سازی لازم ساختمان‌ها را نداشته باشیم امکان مدیریت در بحران‌ها را نخواهیم داشت.

رئیس مدیریت بحران کشور با توجه به اختصاص تسهیلاتی در ایمن‌سازی ساختمان‌ها و با تأکید بر اینکه مازندران در خصوص سیلاب آسیب‌پذیر است ابراز کرد: شیب زیاد در منطقه البرز، سبب می‌شود امکان مدیریت سیل دچار مشکل باشد و باید با ایجاد سدهای متوسط در مازندران از هدررفت آب‌های شیرین جلوگیری کنیم.
نامی گفت: با اضافه شدن ناوگان‌های خودرویی نیز با مخاطراتی در کشور روبه‌رو هستیم و اگر برای این مسئله فکر نشود به بحران تبدیل می‌شود.

رئیس مدیریت بحران کشور به عدم صدور مجوز ساختمان‌سازی در حاشیه شهرها توسط شهرداریها اشاره کرد و با تأکید بر اینکه “بااین‌حال شاهد صدور مجوزهای ساختمانی هستیم که منجر به ساخت خانه‌های ناایمن می‌شود” ادامه داد: خوی از شهرهایی بود که بدون محاسبات مهندسی ساخت‌وسازها صورت گرفت و ریزش ساختمان‌ها را با درجات پایین زلزله شاهد بودیم.

نامی افزود: در مازندران نیز با توجه به وقوع خشکسالی‌ها در ۱۵ سال آینده استان مازندران به یکی از استان‌های بیابانی تبدیل می‌شود و باید چاره‌ای عمیق در این خصوص اندیشید تا مردم نیز باغ‌های خود را خردتر نکنند و برای اقتصاد منطقه باید چاره‌اندیشی دیگری داشت.

نامی متذکر شد: جاده‌های دیگری باید در مسیر مواصلاتی مازندران در دستور کار ساخت‌وساز قرار بگیرد و با وجودی که جنگل‌ها از بین خواهد رفت اما برای ترابری مردم باید مسیرهایی را در نظر بگیریم.

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: مدیران کشور، و نمایندگان مجلس باید تصمیم بگیرند تا با افزایش مسیرهای مواصلاتی در استان بار ترافیکی مازندران را کم کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار