چاپ کد خبر: 16686
13 آبان 1398

محمدمهدی عبدالهی : موقعیت ایستگاههای راه آهن های در فارس بازنگری وبهینه سازی می شوند

عبداللهی

موقعیت ایستگاههای راه اهن در حال ساخت استان فارس بازنگری و بهینه سازی  میشود.

به گزارش اول فارس، محمدمهدی عبدالهی مدیر هماهنگی حمل ونقل راه و شهرسازی فارس و رئیس اداره راه و شهرستازی شیراز با اعلام این خبر افزود در پی بازدیداعضای کمیته مکان یابی وزارت راه و شهرسازی از مسیر راه آهن های در دست ساخت شیراز -بندرعباس و شیراز – گل گهر تمهیدات اجرایی لازم جهت استقرار مناسب ایستگاههای این دو مسیر واقع در استان فارس برنامه ریزی و تغییر داده میشود.

 مدیر هماهنگی حمل ونقل راه و شهرسازی فارس  گفت: بر اساس نظرات اعضای این کمیته تغییراتی با هدف بهینه سازی  در محل ایجاد ایستگاههای واقع در جهرم (مسیر شیراز-بندرعباس) و سروستان (شیراز- گل گهر)  داده خواهد شد.مهندس محمد مهدی عبدالهی دسترسی راحت مسافرین به ایستگاهها، بهبود وکاهش مسافت هر ایستگاه تا مراکز جمعیتی ومسافرتی  را از اهداف مهم این تغییرات دانست.

بر اساس این گزارش کمیته مکان یابی وزارت راه وشهرسازی متشکل از تیمی از مدیران وکارشناسان ارشد از موقعیت فعلی و پیشنهادی  ایستگاههای راه آهن جهرم و سروستان  با حضور مهندس علی قار داشی دبیر کمیته مکان یابی و مدیر کل دفتر مهندسی ونظارت راه اهن کشور و سایر اعضای کمیته از جمله نمایندگان معاونت حمل ونقل و معماری شهرسازی ، شرکت ساخت و توسعه وزارت راه وشهرسازی ومدیر کل راه آهن فارس و مدیر حوزه شرکت ساخت در استان فارس در خصوص مکانیابی بهینه بازدید به عمل امد و گزینه های پیشنهادی مسیر ایستگاههای پیشنهادی مشاور مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش، در نقشه ها و طراحی های فنی مسیرهای راه آهن و ریلی  در گذشته  که مشاورین تهیه میکردند  فاصله از مراکز جمعیتی وشهرها و رفاه حال مسافرین رعایت نمیشد ولی با هدف گذاری مناسب و  براساس سیاست گذاری جدید خطوط ریلی در دست اجرا  مسیرهای ریلی بمنظور دستیابی به نقطه ایستگاهی مناسب تغییر داده  می شوند.

مهندس محمدمهدی عبدالهی از این تغییرات بعنوان یک اقدام موثر ومناسب در رفاه حال مسافرین ریلی در مسیرهای شیراز بندرعباس و شیراز گل گهر نام برد.

مدیر هماهنگی حمل ونقل راه و شهرسازی فارس گفت:  طول مسیر شیراز،جهرم  لار، بندرعباس را  ۵۸۵ کیلومتر اعلام که پیشرفت ۵ درصدی داشته ولی مسیر شیراز -گل گهر سیرجان ۳۴۹ کیلومتر طول داشته که  در ۴ قطعه اجرا خواهد شد که قطعه ۳ بطول ۱۰۰ کیلومتر با پیشرفت ۸۰ درصدی و قطعه ۴ بطول۹۰ کیومتر با پیشرفت ۵۰ درصد  زیر سازی می باشند.

مهندس محمد مهدی عبدالهی افزود با تکمیل هر کدام از قطعات این مسیرها و وارد شدن به مدار ریلی ، باعث ایجاد انقلابی در حمل ونقل بار و مسافرین در استان فارس خواهد شد.

راه وشهرسازی شیراز

راه وشهرسازی فاری

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار