چاپ کد خبر: 81232
27 فروردین 1401

مدیرعامل آبفا: تابستان در شیراز جیره بندی آب نداریم

مدیرعامل آبفای شیراز درباره مشکلات آب در تابستان تاکید کرد: جیره‌بندی مطلقا در شهرستان شیراز نداریم.

بهمن بهروزی
به گزارش اول فارس ، بهمن بهروزی در نشست خبری گفت: ۷۰ تا ۷۵ درصد از آب شهرستان شیراز از آب زیرزمینی تغذیه می‌شود که عمر آن‌ها مشخص نیست.

او گفت: شهرستان شیراز دو خط آبرسانی دارد، خط اول که ۱۰۰ هزار مترمکعب آب وارد می‌شود و در خط دوم نیز فاز یک به بهره‌برداری رسیده و فاز‌های دیگر توسط آب منطقه‌ای پیگیری می‌شود.

بهروزی گفت: ۷۸۵ هزار مترمکعب در روز برای ۸۳۰ هزار مشترک آب نیاز است که به ازای هر نفر ۱۷۰ لیتر باید آب تولید کنیم و جز این باشد با مشکل مواجه می‌شویم که در این راه کنترل مصارف و مدیریت مصرف موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل آبفای شیراز گفت: مدول ۳ و ۴ تصفیه خانه شیراز هم در دست اقدام است و در شهر صدرا هم یک تصفیه خانه افتتاح شد و یک تصفیه خانه هم در غرب صدرا در دست اقدام گرفته است.

او گفت: در روستا‌های شهرستان شیراز نیز اصلاح شبکه را در دستور کار قرار دادیم و نصب ۲۰ مخزن نیز تا پایان خرداد تمام می‌شود و اگر همکاری خوبی صورت گیرد و مشترکان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مصرف خود را کنترل کنند مشکل و سختی تابستان حل می‌شود.

او در درباره مشکلات آب در تابستان تاکید کرد: جیره‌بندی مطلقا در شهرستان شیراز نداریم.

بهروزی همچنین در پاسخ به دیگر سوالات گفت: برای تصفیه خانه لوکال قبلا اقدام کردیم که با همکاری شهرداری انجام شود، اما هنوز به نتیجه نرسیدیم. درباره شهرک صنعتی نیز مجوز واگذاری پساب را نداریم فقط باید از طریق سرمایه‌گذار باشد، اگر قانون اجازه واگذاری مستقیم بدهد آماده هستیم که پساب را به شهرک صنعتی واگذار کنیم.

وات 1 2

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار