چاپ کد خبر: 30376
30 خرداد 1399

مشخصات منحصر بفرد هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ +تصاویر

سانتافه یکی از شناخته شده ترین محصولات کمپانی هیوندای در بازار جهانی است که در کشورمان نیز نسل دوم آن به شدت محبوب شد و سپس شرایط باثباتی برای نسل سوم آن ایجاد کرد.

به گزارش اول فارس ،سانتافه یکی از شناخته شده ترین محصولات کمپانی هیوندای در بازار جهانی است که در کشورمان نیز نسل دوم آن به شدت محبوب شد و سپس شرایط باثباتی برای نسل سوم آن ایجاد کرد.

نسل اول این شاسی بلند از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶، نسل دوم از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲، نسل سوم از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ و نسل چهارم نیز از ۲۰۱۸ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. در این میان نسخه های ویژه بازارهای مختلف نیز وارد کاتالوگ فروش سانتافه شده است.

نسل اول

نسل اول

نمای عقب- نسل اول

نمای عقب- نسل اول

نسل دوم- موجود در بازار ایران

نسل دوم- موجود در بازار ایران

نسل سوم- موجود در بازار ایران

نسل سوم- موجود در بازار ایران

نسل چهارم

نسل چهارم

کابین نسل چهارم

کابین نسل چهارم

نمای عقب نسل چهارم

نمای عقب نسل چهارم

در میان نسل های مختلف سانتافه، قطعا چهارمین نسل آن بیشترین میزان تغییرات را همراه داشته و از زبان طراحی جدید هیوندای استفاده می کند. اما به تازگی تصاویری استودیویی و البته مورد تایید منابع معتبر اخبار خودرویی منتشر شده که در آن تغییرات جدیدتری برای سانتافه ۲۰۲۱ مشاهده می شود.

بنابراین سانتافه ۲۰۲۱ را نه یک نسل جدید بلکه بروزرسانی یا فیس لیفتی جدید از نسل چهارم این خودرو باید بدانیم.

نمای ظاهری

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ گریل(جلوپنجره) الگوی ۸ ضلعی جدیدی دارد و بافت کرومی داخلی آن نیز بروزرسانی شده است. مه شکن ها و هالوژن هایی که در طرفین بامپر(سپر) قرار داشتند؛ مقداری جابجا شده و با یک الگوی مستطیلی زیر چراغ های اصلی جلو قرار گرفته اند. در این قسمت دو نوار عمودی ال ایی دیی، گرافیک چراغ اصلی را امتداد داده که منظر جالبی به شکل T انگلیسی را هنگام روشن شدن به نمایش می گذارد.

چراغ های اصلی نیز باریک تر شده و فضای کمتری در مقایسه با مدل قبلی به خود اختصاص داده اند. در بخش دماغه علاوه بر بافت گریل، میزان استفاده از عناصر کرومی به میزان قابل توجهی توسعه یافته است.

resized 1109043 536
resized 1109044 323
resized 1109045 510

به آنچه مطرح شد باید تغییر امتداد خطوط برجسته روی درپوش موتور(هود لاین) را نیز اضافه کنیم که اثر مهمی در بهبود نمای جلوی خودرو دارد.

با حرکت به سمت نمای جانبی باید ابتدا به رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی اشاره کنیم که اندازه ای مناسب برای یک شاسی بلند در ابعاد سانتافه خواهد بود. روی بدنه در این قسمت نیز تفاوت سطح و عناصر کرومی جزئیات اصلی کار را به خود اختصاص داده اند.

resized 1109046 522
resized 1109047 601

هیوندای برای طراحی ستون آخر و انتهای خط سقف نوآوری خاصی نداشته و همان الگوی سنتی همیشگی مشاهده می شود.

در نمای عقب جذاب ترین بخش به چراغ های اصلی اختصاص دارد که همان الگوی نسل چهارم پس از یک بروزرسانی موفق است. گرافیک داخلی چراغ ها به مراتب زیباتر شده و فاصله بین آنها نیز بهم ارتباط یافته است.

resized 1109048 395
resized 1109049 464

کابین

آنچه از تصاویر مشخص است کاملا با تجارب قبلی ما از عملکرد هیوندای در این قسمت هماهنگ است. ترکیبی از یک طراحی خوب و مواد اولیه باکیفیت؛ محیط مطلوبی را شکل داده است.

در مدل ۲۰۲۱ از یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی برای تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده شده است. نشانگر سنتی آمپر نیز جای خود را به یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی داده است.

resized 1109050 433
resized 1109051 724
resized 1109052 405
resized 1109053 862
resized 1109054 374

پیشرانه

resized 1109055 838

در رابطه با این قسمت اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما پیش بینی می شود که از موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و همچنین نمونه ۲ لیتری توربوشارژ در این محصول استفاده شود. علاوه بر این نسخه هیبریدی (۱.۶ لیتری T-GDI + یک موتور الکتریکی)نیز وارد کاتالوگ فروش سانتافه خواهد شد. سامانه تمام چرخ محرک نیز به عنوان یک آپشن پیش روی مشتری قرار خواهد داشت.

برخی دیگر از منابع موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و همچنین یک گزینه توربو دیزل را نیز برای سانتافه ۲۰۲۱ پیش بینی کرده اند.

نسل کنونی هیوندای سانتافه در فوریه ۲۰۱۸ معرفی شده؛ هر چند زمان زیادی از آن تاریخ نگذشته و مدل فعلی هنوز بروز و تازه‌نفس است، ولی خودروساز کره‌ای تصمیم گرفته با ارتقای نمای ظاهری و مشخصات فنی، کراس‌اوور سایز متوسط خود را با قدرت رقابت‌پذیری بیشتری راهی میدان کند.

2021 hyundai santa fe 2

برخلاف سایر خودروسازان که در مدل‌های فیس‌لیفت بیشتر بر تغییرات ظاهری و ارتقای مواد به کار رفته تمرکز می‌کنند، هیوندای در سانتافه ۲۰۲۱ دست به اقدامی متفاوت زده و این خودرو را بر مبنای پلتفرمی جدید توسعه داده است.

همانطور که پیش‌تر به اطلاعتان رسانده‌ایم، فیس‌لیفت سانتافه بر اساس نسل سوم پلتفرم اختصاصی شرکت هیوندای تولید خواهد شد. به گفته هیوندای، این پلتفرم از لحاظ عملکرد، میزان مصرف سوخت، هندلینگ و ایمنی در سطح بالایی قرار داشته و امکان نصب پیشرانه‌های برقی شده در آن وجود دارد.

2021 hyundai santa fe

هیوندای ادعا می‌کند به لطف پلتفرم جدید، سانتافه ۲۰۲۱ در تصادف‌های به اصطلاح شاخ به شاخ ضربه را بهتر جذب نموده و میزان کمی از اثر برخورد به کابین منتقل می‌شود؛ همچنین مقاومت کابین نیز افزایش پیدا کرده و در برخوردها کمتر شکل اولیه خود را از دست می‌دهد.

تغییرات ظاهری هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ در نمای روبرو را می‌توان گسترده توصیف کرد. جلوپنجره این خودرو رشد ابعاد قابل توجهی را تجربه کرده و اکنون کل عرض خودرو را فرا گرفته است، ضمن اینکه الگوهای موجود چهره‌ای خشن‌تر را ایجاد کرده‌اند. این الگوها بسته به تریم متفاوت از همدیگر هستند.

New Hyundai Santa Fe 2019 Silver Studio Front

سانتافه قبل از فیس‌لیفت

2021 hyundai santa fe 4 1

سانتافه بعد از فیس‌لیفت

به موازات جلوپنجره، در شکل چراغ‌های اصلی و روشنایی در روز فیس‌لیفت سانتافه هم بازنگری‌هایی صورت گرفته است. چراغ‌های روشنایی در روز هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ همانند محصولات ولوو اکنون گرافیکی مشابه با حرف T دارند، چراغ‌های اصلی هم با جلوپنجره ادغام شده‌ و ساختاری یکپارچه ایجاد کرده‌اند.

2021 Hyundai Santa Fe 12 2

در نمای عقب دامنه تغییرات محدودتر احساس می‌شود. بازطراحی چراغ‌های اصلی و اتصال آنها با یک نوار نورانی و همچنین ساده‌تر شدن شکل سپر را می‌توان واضح‌ترین تغییرات این بخش دانست؛ ضمن اینکه روی سپر نیز یک چراغ شب‌رنگ سرتاسری دیده می‌شود. مجموعه این تغییرات سانتافه ۲۰۲۱ را عریض‌تر از قبل نشان می‌دهند.

Hyundai Santa Fe 2019 1280 21

سانتافه قبل از فیس‌لیفت

2021 hyundai santa fe 16 1

سانتافه بعد از فیس‌لیفت

در داخل کابین بازطراحی کنسول میانی و نمایشگر سیستم اینفوتینمنت شاخص‌ترین موردی است که جلب توجه می‌کند. کنسول میانی حالا با شیب ملایم‌تری به بخش میانی داشبورد متصل شده و روی خود دکمه‌های متعددی را برای کنترل گیربکس، انتخاب حالت رانندگی و مدیریت امکانات مختلف دارد. برای رانندگی با سانتافه ۲۰۲۱ حالت‌های گوناگونی تعریف شده که عبارتند از شن، برف و گل، اقتصادی، راحت، اسپرت و مد هوشمند. مد هوشمند به طور خودکار سبک رانندگی را تشخیص داده و بهینه‌ترین حالت را انتخاب می‌کند.

Hyundai Santa Fe 2019 1280 23

سانتافه قبل از فیس‌لیفت

2021 hyundai santa fe 17

سانتافه بعد از فیس‌لیفت

به دلیل بهره‌گیری از سیستم تعویض با سیم (shift-by-wire)، خبری از اهرم کنترل گیربکس و تعویض دنده روی کنسول میانی نبوده و این اهرم جای خود را به چند دکمه داده است.

2021 hyundai santa fe 19

سیستم اینفوتینمنت هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ از طریق نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی مدیریت می‌شود. برای ارایه اطلاعات مورد نیاز راننده هم اینک از یک پنل کاملا دیجیتال ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان استفاده شده است. هیوندای می‌گوید کیفیت کابین فیس‌لیفت سانتافه ارتقا پیدا کرده و قسمت‌های مختلف دارای پوششی نرم هستند.

2021 hyundai santa fe 20

علاوه‌بر مواردی که برشمردیم، هیوندای مدعی است به خاطر سیستم عایق‌بندی بهتر، آرامش کابین نیز بهبود کرده و سرنشینان سانتافه ۲۰۲۱ سفرهای بهتری را تجربه خواهند نمود.

2021 hyundai santa fe 12

رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید، از دیگر ویژگی‌های فیس‌لیفت سانتافه هستند

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ از سپتامبر امسال (شهریور) در اروپا آغاز خواهد شد. درباره مشخصات فنی و قیمت‌گذاری این نسخه فعلا اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار