چاپ کد خبر: 51775
4 اردیبهشت 1400

مفقود شدن روزانه ۴۰۰ تن مرغ کشتار روز در استان فارس؟!

ایرنا: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:‌ تولید گوشت مرغ در این استان در روزهای اخیر بیش از روزهای معمولی سال بوده است، به طور مشخص، شامگاه جمعه تولید یک و نیم برابر شده است، اما همچنان مشکل کمبود در بازار احساس می‌شود و مشخص نیست این تولیدات به کجا می رود؟

صمد رنجبری شنبه در پاسخ به چرایی دلیل وجود مشکل در بازار گوشت مرغ گفت: شامگاه جمعه سوم اردیبهشت‌ماه جاری، ۶۳۷ تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های سراسر استان تولید و روانه بازار شده است.

وی ادامه داد: نیاز معمولی بازار گوشت مرغ در سطح استان فارس به صورت روزانه بین ۳۵۰ تا حداکثر ۴۰۰ تن بوده است که شامگاه جمعه بیش از یک و نیم برابر متوسط مصرف،گوشت مرغ در استان کشتار و روانه بازار شده است.

مرغ استان فارس 1

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شامگاه پنجشنبه نیز ۴۲۳ تن مرغ در استان کشتار شده است.

وی با بیان اینکه عطشی در بازار مرغ استان فارس ایجاد شده است، افزود: ابتدای هفته گذشته واقعا مشکل کمبود مرغ به دلیل مقاومت واسطه‌ها و دلالان در برابر رعایت نرخ مصوب وجود داشت که با تدابیر انجام شده این مشکل از اواسط هفته گذشته بر طرف و مرغ به اندازه نیاز روانه بازار شد.

رنجبری اظهار داشت: به دلیل وجود این نابسامانی چندروزه درابتدای هفته گذشته تلاطمی در این بازار ایجاد شده که به مرور با افزایش تولید در روزهای آینده برطرف خواهد شد.

گوشت مرغ تولیدی در فارس کجا می رود؟

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره دلیل کمبود مرغ در بازار علیرغم افزایش تولید گفت: مرغ کشتار شده در کشتارگاه های استان قطعا روانه بازار می شود اما اینکه این محصول روانه کدام بازار می شود مشخص نیست.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: عطشی در بازار مرغ استان شامل واحدهای صنعتی،فست فود و رستورانها وجود دارد و تا این واحدها اشباع نشود ممکن است تلاطم در این بازار ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا ممکن است گوشت تولیدی توسط واسطه و دلال ها روانه بازارهای خارج استان و یا اخلالی توسط این گروه در بازار صورت گرفته باشد؟ گفت: اخلال در بازار وجود دارد و اگر اختلالی در این خصوص وجود نداشت باتوجه به افزایش چشمگیر کشتار در روزهای اخیر باید عرضه و تقاضا اکنون متناسب می شد که هنوز نشده و بروز این وضعیت عجیب است؟

رنجبری با اشاره به این مطلب که احتمال وجود اختلال توسط دلالان و سوء استفاده گران بازار مرغ وجود دارد گفت: این درخواست وجود دارد که دستگاه های نظارتی و امنیتی به این موضوع ورود کنند تا شرایط بهبود پیدا کند.

بیشتر بخوانید:
ساخت سریال فرار مرغی بجای گاندو ۲ در شیراز

ستان فارس، اکنون نباید مشکلی در این بازار وجود داشته باشد.

رنجبری قیمت مصوب عرضه گوشت مرغ گرم را در سطح بازار ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کنندگان عنوان کرد و گفت: قیمت گوشت مرغ در ماه های گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده بود که در روزهای اخیر به دلیل منطقی شدن این قیمت به نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

او قیمت مصوب کنونی را منطقی و قابل قبول دانست و افزود: تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت مرغ در سطح استان فارس موظف به رعایت نرخ مصوب هستند و در غیر اینصورت با متخلفین برخورد جدی صورت می گیرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه قیمت مصوب مرغ منجمد را در سطح بازار استان فارس ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان عنوان کرد.

بنا بر این گزارش فروشگاه‌های عرضه کننده مرغ گرم در شیراز در مناطق مختلف این شهر همچون بلوار نصر، بلوار رحمت، پاسداران و شهرک گلستان در روز شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه، محصولی برای عرضه نداشتند.

به گزارش اول فارس و بر اساس مشاهدات میدانی در چند روز گذشته مرغ عملا در بازار شیراز وجو ندارد و وعده های تامین مرغ توسط برخی مسئولین صرفا یک اقدام رسانه ای  تبلیغی میباشد و تاکنون هیچکدام از مسئولین استان فارس پاسخگوی وضعیت کنونی بازار استان فارس نبوده اند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱:۴۹

مشکل اینه که با متخلفین برخورد نمیسه.اگه پدر یکی از این دلالان سو استفاده گر رو در می آوردن، بقیه حساب کار دستشون می اومد.

فاطمه پنجشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۳۶

سلام تروخدا پیگیری کنید الان ما مرغغغغغغغ نداریم گوشت پیشکش چیکارکنیم ب کی دردمونو بگیم. امروز ۱۶اردیبهشت ۱۴۰۰هست

همشهری دوشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

پارسال همین برنامه پیاده شد برای برنج از اول ماه رمضان به بازار نیامد وبعد از ماه آمد واز۹۰۰۰۰ تومان یک گونی۱۰کیلویی به ۲۲۰۰۰۰تومان رسید امسال نوبت مرغ شده خدا میداند چقدر بشود این اولین بار است من پیام فرستادم دروغگوها

سعید یکشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

حاکم شهری که مرغابی بود بر سر ان شهر رسوایی بود.یعنی واقعا نمیدونن مرغها رو کجا میبرن ؟من مسول نیستم و تخصصم نیست ولی باز میدونم که چجوری میشه با این قضیه برخورد کرد اول اون اتحادیه و تمام مسولان نظارت و بازرسی رو اخراج کنید و چهار تا ادم دلسوز بیارید و بعدشم مثل ….. دوتا گرون فروش رو بگیرن و مجازات کنن اگه درست نشد پس نمیخان درست بشه

م. جعفری یکشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

سلام. من خودم کارشناس کشتارگاه هستم. مرغ زنده هست و کشتار میشه منتها معلوم نیست چطوری توزیع میشه

ناشناس یکشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۱۰

خیلی نمیخات به خودتون زحمت بدین چن روز دیگه خود به خود سلطان مرغ هم پیدا میشه

صغرا یکشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۵۹

عزیز من اگه میخواین گرونش کنید دیگه این همه قصه چیه که میگید؟ گرونش کنید. قصه هم نگید

عبدالله یکشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰:۵۰

میگن قدیم قدیما اگر دزدی می شد بجای دزد مسئول امنیت و نظارت دار می‌زدند حالا هم امتحان کنید چهار تا مسئول را زندانی کنید تمام مرغها پیدا می شود مگه میشه چیزی بدون تبانی مسوولان گم شود

ناشناس شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶

امام (ره)زمانی که درقم بودند وقتی شنید که درتهران اوضاع خوب نیست فرمودند (میایم تهران وانقلابی عمل میکنم.
حال باید باسودجویان انقلابی برخورد کرد فروشنده ازبس لقمه بزرگ برداشته وکسی جلودارش نبوده جهاد هم کمکش کرده ارز ۴۲۰۰تومانی گرفته ۲۸۰۰تومان مرع فروخته حال دیگه نمیتونه راه راست بره

زارع شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷

نمی خواهند چون راه هموار نیست مسولین از طیف مرعداران بزرگ تشکیل شده البته درهمه موارد شتر ساربان پنبه شده مرعداران بزرگ هم اگر لقمه کوچک برداشته بودند که بزرگ نمیشدند.

علی شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

واقعا که اول فارس حقیقت بنویسیم ثبت نمیشه آفرین بگیم ثبت میشه مرد باشید ومسلمان

علی شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

آفرین بر اول فارس

علی شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

واقعا کسی دراین استان وجود ندارد؟ یااینکه وجود دارد لی سهمیه مرغ خودشان می‌گیرند حرفی نمی‌زنند حالا اگر این مردم کوچکترین حرفی بزنند ببین در عرض چند دقیقه تعقیب …می‌شود آخه تکلیف مردم رو روشن کنی واقعا نمیتو انید مرغی که از کشتارگاه خارج می‌شود.به دست مصرف کننده رساند

سارا شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹

مرغ نیست…ولی تخم مرغ ازکجامیاد؟پس کی این تخمارومیزاره؟

ناشناس شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

هنوز ارگانهای امنیتی ورود نکردند؟? اشکالی نداره ….

ناشناس شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

متاسفانه بی عرضگی بیداد می‌کند در میان……..

مسلم شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

سلام اینها از مرغداری تا کشتارگاه وتوزیع کننده ومغازه دار می‌شود پیگیر شد و جلوی اینها را بگیرن اما اینها مثل یک متعاد میمونه که تا خودش نخواهد هیچ کس نمیتونه ترکش داد

افسون شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰

چرا پای مرغ هس کای خوو مرغ نیست

زهره شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

خدا ازشون نگذره ک انجوری به سرماه میارن

علیرضا وحیدی شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

سلام ، این احتمال وجود دارد که آمار مرغ دریافت شده توسط تعاونی ها و خیریه ها و موسساتی که به مردم فقیر کمک میکنند در نظر گرفته نشده ، بهر حال مسئولین باید پاسخگو باشند

ابراهیم شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

مرغ هست ولی در بازار آزاد ،الان مرغ رو بصورت مخفیانه و کیلویی ۳۱تا ۳۹ میفروشند

ناشناس شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

والا مرغ نیست ولی تخم مرغ فراوان است، ببینید کی تو ای مملکت ….

لیلا شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

واقعا چقدر مسئولین ب…. هستند آن هم توی ماه رمضان معالی آباد یکی از مرغ فروشی ها مرغ اورده بودند همان شب تمام شده بود با کلی منت ۴ تا گیر مون اومد آن هم کیلویی ۳۳۰۰۰ تومان

ناشناس شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶

تا زمانی که افرادی مشکل مرغ را مربوط به تحریمها و برجام می دونند مشکل حل نمی شه این کمبود هایی که این روزها شاهدیم حساب شده است

آخرین اخبار